  • 41. Data: 2012-02-07 22:25:00
    Temat: Re: Czip RFID w kartach bankomatowych
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:jgpsbr$7gr$1@mx1.internetia.pl...

    > Co za różnica jak ten terminal jest w 100% kontrolowany przez sprzedawcę
    > ?!

    Chodzilo o podgladniecie kodu CVV

  • 42. Data: 2012-02-08 00:57:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Wysocki" p...@n...chmurka.net

    > Ta wiedza nie jest tajna, wszystko jest dostępne w Internecie (EMV Book itd).

    Powiem krótko -- gdzie ciąć, aby mieć spokój? Antena biega dookoła całej karty?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2012-02-08 01:00:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" jgs8bs$578$...@n...news.atman.pl

    > Chodzilo o podgladniecie kodu CVV

    Te 3 cyferki? Kamerki są teraz malutkie. Schowanie takiej w czytniku ni jest trudne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2012-02-08 08:14:23
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > Powiem krótko -- gdzie ciąć, aby mieć spokój? Antena biega dookoła całej karty?

    To zależy od producenta karty, a nie od systemu kartowego.

    Przykłady:

    http://www.mastercard.com/us/merchant/solutions/art/
    MCPayPassRightforChip_sm.jpg
    http://www.seancarney.ca/sites/default/files/2010/10
    /03/img_917923.jpg

    Antena biegnie z daleka od strefy embossowania (tam gdzie są wytłoczone
    litery), żeby jej nie uszkodzić podczas personalizacji.

    --
    gof

  • 45. Data: 2012-02-08 08:16:20
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Waldek <j...@t...mam> wrote:

    > CVV mozna w bardzo prosty sposob "utajnic" na karcie

    Można - jak się ma świadomość. Większość cardholderów nie ma o tym pojęcia...

    > IMO b.dobre rozwiazanie zaczyna pojawiac sie w czesci marketow
    > - stojak z czytnikiem gdzie klient sam wsuwa karte i wstukuje pin
    > a nie podaje ja sprzedawcy do reki

    Różne są rozwiązania, raz spotkałem się z tym, że kobieta poprosiła mnie
    o PIN, bo jej daleko do pinpada i nie może go podać :) "przecież wszyscy
    klienci podają".

    --
    gof

  • 46. Data: 2012-02-08 08:21:18
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > Co za różnica jak ten terminal jest w 100% kontrolowany przez sprzedawcę ?!

    Nie jest kontrolowany przez sprzedawcę. Myślisz że tak łatwo dokonać
    ingerencji w terminal?

    --
    gof

  • 47. Data: 2012-02-08 08:50:01
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    napisał w wiadomości news:jgship$drq$2@inews.gazeta.pl...

    > "Waldek" jgs8bs$578$...@n...news.atman.pl

    > Te 3 cyferki? Kamerki są teraz malutkie. Schowanie takiej w czytniku ni jest
    > trudne.

    Daj spokoj, mozna zakleic, wydrapac itd...

    Komentaz dotyczyl reply ze .... "bardziej niebezpieczna jest widocznosc CVV niz
    RFID"

  • 48. Data: 2012-02-08 09:18:18
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1328688863@news.chmurka.net...

> [...]
    >
    > Antena biegnie z daleka od strefy embossowania (tam gdzie są wytłoczone
    > litery), żeby jej nie uszkodzić podczas personalizacji.

    Dlatego ja nie bawiłem się w cięcie tylko prześwietliłem kartę mocną
    latarką. Bałem sie że jak natnę to nacięcie będzie rosnąć. Po zlokalizowaniu
    anteny zaznaczyłem miejsce w którym przebiega i potem dziurkaczem zrobiłem
    dzurę w tym miejscu, biorąc pod uwagę miejsce paska magnetycznego. Akurat w
    tej karcie czip jest chyba pod czipem tym widocznym na karcie. Czyli nie
    można wyciąć czipa RFID, ale przeciąć antenę tak. Tam są aż 4 zwoje drutu
    anteny.

  • 49. Data: 2012-02-08 09:20:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    >Komentaz dotyczyl reply ze .... "bardziej niebezpieczna jest
    >widocznosc CVV niz RFID"

    W markecie moze tak, ale np w tramwaju ? wystarcza dwie cewki zeby
    kupic
    bilety na koszt pasazera obok czy trzeba troche elektroniki dokleic ?

    J.

  • 50. Data: 2012-02-08 11:06:00
    Od: "Ekspert" <n...@n...joł>

> [...]
    > na karcie. Czyli nie można wyciąć czipa RFID, ale przeciąć
    > antenę tak. Tam są aż 4 zwoje drutu anteny.

    podejrzewam że bez zniszczenia czipu to nic nie da,
    czip razem z anteną może być mniejszy od ziarnka ryżu, dlatego wątpię żeby
    ta wielka antena była jedyną, z pokazanych zdjęć rentgenowskich widać ze
    przy samym czipie jst inny rodzaj małej anteny, a może byc też taka mała że
    jej nie widać,
    wielka antena jest przeznaczona na czytniki małej mocy (autobusy, bajki i
    podobne publiczne instytucje), mikro antenki są przeznaczone dla czytników
    dużej mocy i kierunkowych antenach jakimi dysponują instytucje tajne,
    niepubliczne,
    więc albo niszczymy czip impulsem, albo nosimy kartę w aluminiowym etui,
    przecinanie wielkeij anteny jest tylko rozwiązaniem pozornym.