  • 101. Data: 2012-02-09 14:34:20
    Temat: Re: Czip RFID w kartach bankomatowych
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Ekspert <n...@n...jo?> wrote:

    > w prawie każdym towarze w handlu znajduje się czip,

    Niekoniecznie.

    > a ze działa można się przekonać przy każdej bramce w supermarkecie

    To nie musi być chip, najprostsze systemy wysyłają pole magnetyczne
    w zakresie częstotliwości poniżej kiloherca, a tagi zawierające pasek
    z metalu amorficznego odpowiadają.

    Bardziej skomplikowany system to system akustomagnetyczny, działa na
    58kHz. Nie ma tam żadnej elektroniki, jest po prostu trochę metalu,
    który rezonuje na tej częstotliwości. Jak wyślesz mu krótkim burstem
    58kHz i nagle przestaniesz wysyłać i zaczniesz odbierać, to zobaczysz,
    że on będzie jeszcze chwilę rezonował, i to wykrywają bramki.

    Są też systemy mikrofalowe, w których tagi zawierają złącze P-N, które
    działa jak mieszacz (emitowane są częstotliwości ok. 100 kHz i mikrofale,
    a bramka wykrywa te częstotliwości). Tych tagow się nie deaktywuje tylko
    je zdejmuje.

    Bardziej skomplikowane systemy oczywiście mają chipy rfid (najczęściej
    pracujące na 8.2 MHz).

    > mają swoje bramki i czytniki i bez problemu mogą ustalić za ile kasy
    > masz towarów na sobie, czyli kogo warto skroić, albo namolnie obsłużyć
    > w sklepie.

    Takie tagi po pierwsze nie zawierają informacji o cenie towaru a po drugie
    przy sprzedaży są dezaktywowane (lub w przypadku mikrofalowych zdejmowane)
    na różne sposoby (namagnesowanie w przypadku akustomagnetycznych, czy silne
    pole elektromagnetyczne, które przebija kondensator w tagu RFID, odstrajając
    obwód rezonansowy).

    > dodam że są nowsze technologie, nanorurki

    Które odpowiednio kosztują. Kto za to zapłaci?

    --
    gof

  • 102. Data: 2012-02-09 14:43:51
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Ekspert <n...@n...jo?> wrote:

> [...]

    To nie musi być chip, najprostsze systemy wysyłają pole magnetyczne
    w zakresie częstotliwości poniżej kiloherca, a tagi zawierające pasek
    z metalu amorficznego odpowiadają, odpowiednio zaburzając to pole.

  • 103. Data: 2012-02-09 14:44:54
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Ekspert <n...@n...jo?> wrote:

> [...]

    Są też systemy mikrofalowe, w których tagi zawierają złącze P-N, które
    działa jak mieszacz (emitowane są częstotliwości ok. 100 kHz i mikrofale,
    tag miesza te częstotliwości, a bramka je wykrywa).

    Bardziej skomplikowane systemy oczywiście mają chipy rfid (najczęściej
    pracujące na 8.2 MHz) ale to stosunkowo niewielki procent.

  • 104. Data: 2012-02-09 15:06:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    Ekspert <n...@n...jo?> wrote:
    >Niekoniecznie.

    Niekoniecznie, aczkolwiek ostatnio slyszalem o markecie odziezowym -
    chipy sa w metkach na kazdym produkcie, w ramach inwentaryzacji
    pracownicy spaceruja miedzy polkami z czytnikiem.

    W Tesco na kasach samoobslugowych pojawia sie komunikat "na tacy
    odbiorczej pojawil sie produkt ktory nie ma prawa sie tam pojawic".
    Ale na moj gust - po wadze rozpoznaja, nie po chipie.

    >To nie musi być chip, najprostsze systemy wysyłają pole magnetyczne
    >w zakresie częstotliwości poniżej kiloherca, a tagi zawierające pasek
    >z metalu amorficznego odpowiadają.

    Mam takie jedno zabezpieczenie - cewka z drutu i kondensator.

    J.

  • 105. Data: 2012-02-09 15:19:32
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie znajduje się czip RFID w karcie banku Śląskiego z czipem. Chodzi
    > dokładnie o kartę z okiem.

    Jakiego standardu jest RFID w tych kartach? Ktoś mówił, że karta kredytowa
    gryzie mu się z Warszawską Kartą Miejską, czyli wskazywałoby to na Mifare.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 106. Data: 2012-02-09 18:58:34
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Ekspert" <n...@n...joł> napisał w wiadomości

    > Te mikro antenki to jedynie główna część zasilacza, nadajnika i odbiornika
    > tego mikroczipa i one wcale nie są kierunkowe, rozumiem że że pański umysł
    > został przytłoczony ogromne podstawowych informacji w mojej wypowiedzi i
    > ze się Pan pogubił.

    Sam jestes "Pan" przytloczony :P
    - tlumaczenie ponizej

    > Mikroantenki w mikroczipie nie są kierunkowe, one są po prostu małe,
    > kierunkowa może być antena odbiornika, a przez kierunkowość uzyskujemy
    > zwielokrotnienie czułości, czyli na przykład zasięg takiego odbiornika.

    Kierunkowa z naprowadzaniem laserowym LOL
    zeby wycelowac w konkretnego gostka w tlumie
    pobudzic do zycia jego karte i odczytac odpowiedz ...

    A jeszcze jedno - karta jest z tajnego piro-plastyku
    spec sluzby celem eliminacji niewolnika beda ja zdalnie detonowac
    samo skasowanie karty jest malo efektywne ;P

  • 107. Data: 2012-02-09 21:08:36
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik L501 aneryS napisał:

    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > No, komputer zdaje mi się miał być fizycznie do sieci włączony, tylko
    > znajdować się w stanie, w jakim jest po power-off... :)
    > Ale wiesz, jak to z ludźmi, pewnych rzeczy nie wytłumaczysz, kopniesz w
    > dupę, to rozpowiadać będzie, ze się czasoprzestrzeń zakrzywiła i oko
    > cyklopa (vel kakaowe) skoczyło do przodu :P Nie wytłumaczysz, ze
    > właśnie, osobiście, kopnąłeś go w dupę...

    Jak był w stanie "power off" to wszystko zależy od konfiguracji
    sprzętowej i ustawień najniższego poziomu oprogramowania (czyli od
    setupu biosu...).
    Spora część maszyn ma opcję "LAN wake-up", część kart sieciowych też ową
    opcję wspiera (a wbudowane interfejsy sieciowe maszyn z zaszytą w biosie
    ową opcją zwykle wspierają), pozostaje pytanie czy przez bramkę IP takie
    żądanie przejdzie - wszystko zależy od konfiguracji, jak ktoś wie o co
    chodzi to albo świadomie pozwoli albo świadomie zabroni - kto nie wie
    temu pozostaje się dziwić.

    --
    Darek

  • 108. Data: 2012-02-09 21:14:00
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik L501 aneryS napisał:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiesz? We wszystkim! :) Kolegi Darka twórczość bywało, że mi bokiem
    > z przejedzenia wychodziła :)
    > Na poważnie - jest tłumaczem przysięgłym języka niemieckiego.

    Proszę Expierda określać mianem Darka Jacka (w odróżnienia ode mnie -
    Dariusza Krzysztofa...)

    W końcu też swoje prawa nabyte w usenecie posiadam!

    --
    Darek

  • 109. Data: 2012-02-09 23:29:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ekspert" 4f33d31d$0$26709$6...@n...neostrada.pl

    > Przecież wzory Pan otrzymał, proszę sobie do nich podstawić dowolnie małe wartości
    i ma Pan odpowiedź!
    > Proszę odpowiedź pomnożyć przez milion (liczba zwojów) i zastanowić się czy
    otrzymana wartość jest mała czy duża.
    > Czyżby podstawienie do wzoru i mnożenie są dla Pana czynnościami nadmiernie
    trudnymi?

    Karta ma swoje wymiary -- w tym i grubość rzędu (na oko) jednego milimetra.
    Ile zatem ma mieć jeden zwój? Jedną miliardową metra? 10^-9 metra? Dodajmy
    do tego kartę (pętla będzie w wydrążeniu) i izolacjE. Ile zatem ma mieć
    jeden zwój metalu? Pół nanonometra czy ćwierć? Czy to nie o 2 rzędy za
    mało jak na nasze czasy? Dzisiejsze najcieńsze układy scalone zwykłego
    przeznaczenia to chyba tak ze 25 nm, nie zaś 0.25 nm. :)

    Oczywiście można zwoje ułożyć inaczej.
    Ale i tutaj -- milimetr to jakby mało na milion zwojów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 110. Data: 2012-02-10 00:00:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ekspert" 4f33c4b1$1$26691$6...@n...neostrada.pl

    > Zwiększając liczbę zwojów anteny zwiększamy moc i napięcie sygnału odebranego, więc
    nie musimy stosować transformatora żeby
    > zwiększyć napięcie przy jednoczesnym zwiększeniu mocy.

    A ta pętla to nie jest już swoisty transformator? (a raczej -- jego
    część?) Mocy nie przybędzie -- chyba, że zbierzemy dostarczoną
    **energię** i wypuścimy ją w czasie krótszym niż zbieraliśmy.

    > Bingo!

    [bingo, bingo -- toż wiadomo, że nie o moc chodzi,
    a o energię, po co zaraz to bingo?...]

    > jest takie proste urządzonko jak kondensator który świetnie się nadaje do
    magazynowania energii, w sytuacji gdy moc odbieranego
    > sygnału jest niewielka, można jej energię magazynować przez spory czas w
    kondensatorze (np sekundę) po to żeby zużyć ją w czasie
    > mikrosekundy, co w ten sposób uzyskamy?

    Dużo ciepła? ;) To raz -- druty wtedy nie mogą być nanometryczne. ;)
    A zero -- nanokondensator to i nanoenergię pomieści w sobie.
    Elektrolitów w karcie nie można umieścić... ;)

    > Uzyskamy moc zasilania czipa milion razy większą od mocy sygnału odbieranego.

    A ile z tego miliona rozkruszy się po drodze? sto tysięcy? :)

    > Mnożąc miliony razy miliony, jakie uzyskujemy zwielokrotnienie mocy zasilania?
    > (takie zadanko domowe)

    Milion razy milion? Bilion. Łatwo zauważyć, że to SF z przewagą F. :)
    (tak ze 300% F i -200% S)

    Długi czas ładowania i przechowywania energii ciągnie za sobą potrzebę
    istnienia dużej izolacji elektrycznej. Duże prądy to duże straty lub
    duże przekroje drutów. Duże energie to duże moce lub długi czas,
    duże moce to duże napięcia lub duże prądy...

    Procesory komputerowe żrą więcej od jednego wata.
    Ile żre taki kartowy? Jedną milionową nanowata? ;)

    Trzeba dostarczyć energię za pośrednictwem (; eteru, ;) w którym
    pływają fotony i trzeba dostarczyć informację tą samą drogą;
    następnie trzeba wyemitować informację z tej karty... Dostarczonej
    energii musi wystarczyć do zasilenia karty, odbioru informacji
    i przetworzenia tejże, a następnie jeszcze do wysłania informacji...

    A ten chip w karcie nie może magazynować sekundę, aby pracować
    nanosekundę, bo w nanosekundę nic nie obliczy. Mój notebook ma
    CPU taktowany zegarkiem 2 GHz -- czyli jedno tyknięcie to pół
    nanosekundy. Zatem dwugigahercowy chip w jednej nanosekundzie
    ma dwa tyknięcia zegarkiem. Takie zwyczajne -- tik-tak. ;)

    Dużo policzy w tym czasie? :) Nawet w czasie jednej milionowej
    części sekundy niewiele zdoła. Tysiąc tyknięć gigahercowego
    zegarka, ale czy karata ma takie szybkie chipy? Nawigacja
    satelitarna czy komórka w kieszeni ma półgigahercowe?...

    -=-

    mili- 3 kilo- tysiąc
    mikro- 6 mega- milion
    nano- 9 giga- miliard