  • Data: 2016-01-28 17:29:33
    Temat: Re: Czerny dzien:-(
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis pisze:

    > Upgrade ewidentnie zrobiony z myślą o społeczności Arduino - w końcu
    > mega328P to chyba jeden z najpopularniejszych MCU w tych płytkach. Teraz
    > będą mogli łatwo dodać im nieco więcej funkcjonalności, przez proste
    > podmienienie jednego elementu.
    > Niemniej moim zdaniem bardziej na podobne "ulepszenie" zasługiwałby
    > któryś z nieco wyższych układów, z większą ilością pinów GPIO. Chociażby
    > 664PA - tam jeszcze jeden moduł SPI mógłby się okazać całkiem
    > pożytecznym dodatkiem. ;)
    >
    > Niemniej z drugiej strony... Są dostępne układy xmega, są STM32 i PIC32.
> [...]

    Mi nie chodzi o brak peryferiów tylko ich ograniczenia, wieki temu jak
    jednoukładowce na miały na pokładzie ADC (albo te co miały były
    nieprzyzwoicie drogie) do 89c2051 podpinałem zewnętrzny ADC 8bit który
    potrafił 100ksps robić. To samo z nieszczęsnymi timerami samplowanymi w
    takt zegara głównego, toż to paranoja, szpilki krótszej od jednego
    okresu fosc mogą być zgubione, maksymalnie może liczyć połowę fosc.
    Żenua. Mimo to przydatne w mniej wymagających zastosowaniach.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html