  • 51. Data: 2012-08-07 15:16:14
    Temat: Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > j.w. Słaby poziom _analogowego_, modulowanego sygnału z nadajnika
    > oznacza problem z jego dekodowaniem. Na HDMI nie masz modulacji -
    > przesyłany jest cyfrowo strumień danych. Po raz kolejny: trzeba się
    > naprawde postarać, żeby to spieprzyć.

    Czyli uwazasz ze nie da sie go zaklócić?
    Ze przerwa w strumieniu danych nic a nic nie wplynie na dekodowany kontent?
    To po co sprzedaja taki kable, mogli by to robic na skretce lub kawalku
    drutu od lampki..
    Dyskusja jest o tym, czy mozna zrobic taki kabel, z ktorym beda problemy.
    Widocznie nie widziales jeszcze lub masz za mala stycznosc z tym, ja
    potwierdzam, sa problemy.

  • 52. Data: 2012-08-07 15:17:53
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2012-08-07 15:16, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    >
    > "Zbyt mały przekrój i słaba czystość miedzi przewodnika lub oszczędności
    > w ekranowaniu powodują osłabienie sygnału elektrycznego. Wszystko to
    > przekłada się na zakłócenia lub przekłamania kolorów, ostrości,
    > kontrastu widoczne dopiero, gdy dwa takie same urządzenia podłączymy
    > różnymi kablami HDMI."
    >
    > TMDS zawiera 8 bitów BCH na każde 32 piksele. W jaki sposób chciałbyś
    > zakłócić taką transmisję, żeby przekłamane były kolory, ostrość, lub
    > kontrast?
    >
    > Taki kit można wciskać w sklepie albo na allegro a nie na pme.

    Czytaj miedzy wierszami, wiem ze polowa z tego tekstu to smiech na sali,
    proba wytlumaczenia zawiska, nie majac o tym pojecia..

  • 53. Data: 2012-08-07 15:20:50
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > Jesli tak sadzisz, to moze mi powiesz skad bierze sie "gliczenie" na DVB-S..
    > Przecie tam jest cyfrowka, jest lub nie ma?

    Z tego, że z powodu zakłóceń są przerwy w strumieniu. Ale chyba nie chcesz
    porównać połączenia kablowego z łącznością radiową?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 54. Data: 2012-08-07 15:21:24
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > Ale wystarczy ze ten zegar lekko dostanie po d.. i juz sie wszystko
    > rozjezdza:)

    A konkretnie co się rozjeżdża?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 55. Data: 2012-08-07 15:22:12
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > Czytaj miedzy wierszami, wiem ze polowa z tego tekstu to smiech na sali,
    > proba wytlumaczenia zawiska, nie majac o tym pojecia..

    Nie każ czytać między wierszami jakiegoś bełkotu tylko wyjaśnij, co
    konkretnie chcesz przekazać.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 56. Data: 2012-08-07 15:24:37
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > Czyli uwazasz ze nie da sie go zaklócić?

    Da się. Ale nie tak jak analog. To zupełnie inna skala zakłóceń. Jak
    zakłócisz sygnał cyfrowy tak, że nie będzie odbierany, to po prostu
    nie będzie odbierany. Nie będzie zmian kontrastu, nie będzie śnieżenia,
    po prostu sygnał nie będzie odbierany albo będzie przerywany.

    Poza tym żeby zakłócić sygnał cyfrowy, trzeba się bardziej postarać. Więc
    kit z pozłacanymi złączami sklep może sobie włożyć pod poduszkę.

    > To po co sprzedaja taki kable, mogli by to robic na skretce lub kawalku
    > drutu od lampki..

    Sprzedają, bo ludziom da się je wcisnąć.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 57. Data: 2012-08-07 15:27:25
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > Coś w stylu "ałdjofilskiego" polepszenia jakości po złotku, o 0.001%, koszem
    > sumy minimum 5-cyfrowej...? Gdzieś znalazłem, że złoto do w.cz. średnio się
    > nadaje, a hdmi to wydaje mi się, że to już nie jest m.cz.?

    HDMI przed 1.3 miało maksymalny pixel clock 165 MHz, 1.3 ma 340 MHz.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 58. Data: 2012-08-07 15:28:38
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2012-08-07 15:24, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > kit z pozłacanymi złączami sklep może sobie włożyć pod poduszkę.

    > Sprzedają, bo ludziom da się je wcisnąć.

    Zgadzam sie z tym ze nie bedzie oblawow takich jak przy transmisji
    analogowej.
    Chce tylko udowodnic ze sa kable marnej jakosci, na ktorych beda
    problemy. Tyle.
    Rozmowa zaczela sie od tego, ze nie waro kupowac drogich kablo, ale
    przegiecie w druga strone (czytaj 5 zeta za kabel z Chin) moze przyniesc
    rozczarowanie.

  • 59. Data: 2012-08-07 15:29:49
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Nie każ czytać między wierszami jakiegoś bełkotu tylko wyjaśnij, co
    > konkretnie chcesz przekazać.

    kupowanie kabla za grosze moze (nie musi) spowodowac, ze nie bedzie dzialac.

  • 60. Data: 2012-08-07 15:37:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wchpikus,

    Tuesday, August 7, 2012, 3:16:14 PM, you wrote:

    > Czyli uwazasz ze nie da sie go zaklócić?

    Wszystko się da zakłócić i wcalę temu nie zaprzeczam. Piszę wyraźnie: trzeba się
    naprawde postarać, żeby to spieprzyć.

    > Ze przerwa w strumieniu danych nic a nic nie wplynie na dekodowany kontent?

    Ależ oczywiście, że wpłynie - pojawi się przerwa w odbiorze i zostanie
    utracona część informacji djąca bardzo charakterystyczne efekty. Natomiast
    nie będzie to ani śnieżenie ani "przekłamania kolorów, ostrości,
    kontrastu widoczne dopiero, gdy dwa takie same urządzenia podłączymy
    różnymi kablami HDMI".

    > To po co sprzedaja taki kable, mogli by to robic na skretce lub kawalku
    > drutu od lampki..

    A po co sprzedają kable głosnikowe za grube tysiące za metr?

    > Dyskusja jest o tym, czy mozna zrobic taki kabel, z ktorym beda problemy.
    > Widocznie nie widziales jeszcze lub masz za mala stycznosc z tym, ja
    > potwierdzam, sa problemy.

    Ale nie takie, jak cytowane. To sa bzdury!

    Problemy z błędnie wykonanym kablem zobaczysz od razu. To nie są
    subtelności. To jawne przerwy, zacięcia, pikseloza, utrata całych
    ramek. Bardzo charakterystyczne objawy.

    --
    Best regards,
    RoMan