  • 61. Data: 2011-10-06 14:57:35
    Temat: Re: Czego oczekują ode mnie kierowcy TIRów?
    Od: n...@o...pl

    Witam ponownie.

    > A kogo to?
    Cóż, pozostaje życzyć powodzenia.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 62. Data: 2011-10-06 16:24:42
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    W sumie to wszysztko jest względne.
    Chodzi o to odcięcie.
    Kiedyś jezdziłem Manem tga,który miał mieć w orginale opony niskoprofilowe i do
    nich było ustawione odciecie.
    Szef załozył normalne i odciecie było na 110km/h[tacho oczywiscie 95km/h]
    To była jazda,wyprzedzanie jak osobówką.
    Wiec sie mogło zdarzyć ze trafiłeś akurat na takie autko.
    pozdro.jack

  • 63. Data: 2011-10-06 17:11:35
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-10-06 16:24, jack pisze:
> [...]
    > To była jazda,wyprzedzanie jak osobówką.
    > Wiec sie mogło zdarzyć ze trafiłeś akurat na takie autko.

    to w takim razie ten, na którego ja trafiłem kiedyś zimą na A4 pod
    Krakowem, to odcięcie pewnie miał ustawione do jazdy na samych piastach,
    bo zasuwał z naczepą >120km/h..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 64. Data: 2011-10-06 17:35:36
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-10-05 21:49, WildS pisze:

    > Nastepny teoretyk ruchu drogowego?

    po pierwsze taka sama jaka obowiązuje TIR-y.
    po drugie nie teoretyk, tylko flegmatyk znający bardzo życiowe
    powiedzenie: śpiesz się powoli, a spóźnić się zdążysz ;-p
    Prawda Grejon?

    > Ty sie lepiej modl, zeby ci tirowcy nie zrobili strajku wloskiego i
    > faktycznie nie zaczeli wg tego ograniczenia jezdzic (+50 w miastach bez
    > wzgledu na ograniczenie ;) ). Jak w obie strony bedziesz miał sznureczek
    > jadacych 70 tirów zachowujących prawidłowy odstęp na polskich landówkach
    > to zapomnisz co to wyprzedzanie ;)

    jak będą utrzymywać prawidłowe odstępy, a nie jechać jeden za drugim na
    styk, to nie będzie problemu.
    A ci TIR-owcy, którym się tak spieszy, to lepiej niech jednak czasami na
    autostradach pomyślą i nie wpierniczają się na lewy pas tuż przed maski
    jadących 130+km/h blokując tym samym ruch przez 10+ kilometrów..

    > Co do aut z przyczekami:

    jak kogoś denerwuje to, że ktoś inny jedzie przepisowo, to sorry
    winnetou, ale chyba jednak powinien zmienić zawód na mniej stresujący.
    Drogi mamy takie jakie mamy i wszyscy musimy się na nich pomieścić.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 65. Data: 2011-10-06 17:44:11
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-10-06, Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> wrote:
    > to w takim razie ten, na którego ja trafiłem kiedyś zimą na A4 pod
    > Krakowem, to odcięcie pewnie miał ustawione do jazdy na samych piastach,
    > bo zasuwał z naczepą >120km/h..

    Jesli sie taki trafił to albo z górki albo bez kagańca.
    Na pagórkach a2 w anglii tez idzie zamknac licznik w tirze bez
    wyrysowania overspeeda na cyfrowym tacho. A jak sie dobrze rozpedzic to
    nieraz prawie cala kolejna gorke sie pokona bez spalania paliwa :)

    W PL to prędzej obstawiam kogos bez ogranicznika albo z wyłączonym ;)
    Raczej marginalne zjawisko.

    Z oponami to tez myk ale nie wiem czy wszedzie przejdzie. Ja np. mam na
    nalepce od legalizacji napisane z jakimi oponami było legalizowane.
    Zostaje jechac na legalizacje na jakims dyzurnym komplecie "slickow" i
    zmieniac je z powrotem potem ;)

    --
    WildS

  • 66. Data: 2011-10-06 18:29:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w wiadomości

    > po pierwsze taka sama jaka obowiązuje TIR-y.
    > po drugie nie teoretyk, tylko flegmatyk znający bardzo życiowe
    > powiedzenie: śpiesz się powoli, a spóźnić się zdążysz ;-p

    Idź się śpieszyć powoli na jakieś polne dukty, a nie realizuj tego na
    drogach, na których jakbyś się nie pospieszył to i tak będzie powoli.
    Chyba że jesteś złośliwcem w rodzaju tych bekających przez cb i starasz się
    zrobić na złość komu tylko się da, nawet bez powodu.

    KAPELUSZ PLONK WARNING !!!

  • 67. Data: 2011-10-06 20:47:37
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-10-06 18:29, Cavallino pisze:

    > nie realizuj tego na drogach, na których jakbyś się nie pospieszył to i tak będzie
    powoli.

    ROTFL :-)

    > Chyba że jesteś złośliwcem w rodzaju tych bekających przez cb i starasz
    > się zrobić na złość komu tylko się da, nawet bez powodu.

    oho, skończyły się argumenty ad meritum, a zaczęły ad personam..
    Złośliwość a buractwo to IMHO jednak dwie zupełnie różne rzeczy.
    Owszem, bywam złośliwy, a czasami nawet wredny, ale ten stan wywoływany
    jest u mnie jedynie jako efekt działania reguły Le Chateliera ;-p

    > KAPELUSZ PLONK WARNING !!!

    nie krępuj się :-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 68. Data: 2011-10-06 20:49:04
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-25 22:28, Bydlę pisze:

    > Stąd propozycja, być wydał te 200-300 zł na
    > urządzenie, które nie tylko pozwoli ci

    A ty co? Handlujesz CB, że tak namolnie
    zachwalasz ten towar?

    > dowiedzieć się w czym był problem, ale i
    > zwróci ci się wielokrotnie podczas jeżdżenia
    > samochodem; a to kogoś nie zabijesz, a to
    > się nie zabijesz, unikniesz korków czy miejsc
    > szczególnie niebezpiecznych...

    Jasne... koła dopompujesz, szyby umyjesz,
    tapicerkę odświeżysz. No i ten lans :-]

    > Z twojego zeznania nie wynikało nic, poza tym,
    > że jechałeś z inną prędkością niż te tiry.
    > :-)

    Cóż za przenikliwość! I jaka trafność
    wnioskowania.

    Do autora wątku; jechałeś jak najbardziej
    poprawnie. Miałeś jedynie pecha, że trafiłeś
    na tępaka w dużej ciężarówce. Powtarzające się
    trąbienie to najprawdopodobniej efekt stadny.
    Próby spychania na pobocze polecam natychmiast
    zgłaszać policji. Dokumentacja wideo wysoce
    wskazana.

    --
    JK

  • 69. Data: 2011-10-06 23:38:07
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-10-06, JK <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > trąbienie to najprawdopodobniej efekt stadny.
    > Próby spychania na pobocze polecam natychmiast
    > zgłaszać policji. Dokumentacja wideo wysoce

    Efekt stadny, tępak? Kolejny teoretyk.
    Ja na ten przyklad jak ktos mnie spowalnia znacznie i jego jazda nie
    wykazuje oznak, ze jest tego swiadomy (po prostu jedzie jak dupa np.) to
    nie omieszkuje uzywac swiatel a pozniej ew. klaksonu. Generalnie warto
    bo albo sie przekonam, ze jestem blokowany zlosliwie albo osoba sie
    zorientuje i byc moze pierwszy raz tego dnia spojrzy w lusterko i
    umozliwi wyprzedzenie.

    Wyjedz ze swoich polnych dróg na jakas prawdziwa autostrade to zobczysz
    jak sobie tam osobowki "negocjują" kogo gdzie jest miejsce. Blokujesz
    skrajny lewy to mrugają (trąbienie tam akurat nie ma sensu) i ja nie
    widze w tym nic nadzwyczajnego. Za to próba przeniesienia tego na
    Polskie drogi czesto traktowana jest nieraz jako jakas zlosliwosc (na
    mnie cham bedzie mrugal NA MNIE? mam prawo jechac 40/50/70 droga do
    mojej wsi i miec wszystkich za mna w dupie!!!).

    --
    WildS