  • 11. Data: 2009-05-24 21:21:38
    Temat: Re: Czas pracy dysków
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 24 May 2009 13:18:37 +0200,
    Osadnik <o...@w...pl> screamed:

    > nie tyle co backup co brak głupawki przeinstalowywania systemie i
    > kopiowania wszystkiego w pospiechu bo dysk musi iść na gwarancje.
    >
    > Jak często awarii ulegają całe macierze RAID a jak często pojedyncze
    > dyski...

    Dla mnie istotną rzeczą jest możliwość powrotu do stanu sprzed pewnych
    zmian. Do momentu ustabilizowania się btrfs, wtedy zmiany cofnąć będę
    mógł dużo łatwiej

    > Pamiętanie o backupie sie nie sprawdza w moim wydaniu. a automatyczne
    > włączanie sie backupu doprowadza do szału kiedy akurat cos robimy.
    > komputera nie bede zostawiał na noc by sie backup zrobił. niech sie robi
    > samodzielnie przecież po pierwszym zbackupowaniu ilość danych
    > zmieniających się bedzie niewielka. A program taki jak cobian backup
    > musi wszystko przeliczyć na nowo no i program nie dobiera sie do skóry
    > plikom systemowym aktualnie używanym.
    >
    > możesz jakieś szczegóły dać odnośnie tego "1+1 rsync"

    To w zasadzie żadna filozofia. Jeden dysk z danymi online i drugi
    podpinany od czasu do czasu do wykonania synchronizacji danych. W
    przypadku Windows zamiast rsynca można użyć całkiem znośnego robocopy
    (przynajmniej w przypadku Visty).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 23:17:59 user up 12082 days, 11:12, 1 user, load average: 0.97, 0.50, 0.84 ]

    The secret of a successful marriage is not to be at home too much.

  • 12. Data: 2009-05-25 05:41:10
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Artur M. Piwko pisze:
> [...]
    >>

    > Dla mnie istotną rzeczą jest możliwość powrotu do stanu sprzed pewnych
    > zmian. Do momentu ustabilizowania się btrfs, wtedy zmiany cofnąć będę

    Dane nad którymi pracuje wtedy tez odlecą. Dopuszczam tylko jednodniowe
    zmiany.

    > To w zasadzie żadna filozofia. Jeden dysk z danymi online i drugi
    > podpinany od czasu do czasu do wykonania synchronizacji danych.

    1. trzeba o tym pamiętać, nie po to wynaleziono komputery by trzeba było
    o tym pamiętać.
    2. Podłączenie, rozkręcanie wszystkiego i przechowywanie dysku kilka
    elementów które poprawiają humor każdego dnia. zwłaszcza ze przy 640GB
    aplikacje robiące backup pracują OKROPNIE wolno bo jak maja zrobić kopie
    różnicową to muszą sprawdzić WSZYSTKIE pliki a to trochę trwa.

    Przez jakiś czas miałem RAID1, dysk jeden padł i co? i dalej grało.
    awarie typu palący sie zasilacz czy przepięcia od piorunów są znacznie
    rzadsze niż badsectory i podobne (przy najmniej u mnie gdzie dyski
    wymieniłem 4 razy w ciągu 3 lat.

  • 13. Data: 2009-05-26 06:53:30
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 25 May 2009 07:41:10 +0200,
    Osadnik <o...@w...pl> screamed:

> [...]
    > aplikacje robiące backup pracują OKROPNIE wolno bo jak maja zrobić kopie
    > różnicową to muszą sprawdzić WSZYSTKIE pliki a to trochę trwa.

    Na szczęście charakter zmian moich danych (zmiany dotyczą niewielkiego
    procentu całości) pozwalają na tego typu czynności. Oczywiście R1 +
    jeden dysk oddzielny byłby lepszym rozwiązaniem, ale dla mnie całkowicie
    nadmiarowym.
    Aha, nie muszę odkręcać wszystkiego przy synchronizacji (1GbE).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
    [ 08:50:48 user up 12084 days, 20:45, 1 user, load average: 0.81, 0.28, 0.95 ]

    Guns don't kill people. Bullets kill people.

  • 14. Data: 2009-05-26 19:08:56
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Artur M. Piwko pisze:

> [...]
    > procentu całości) pozwalają na tego typu czynności. Oczywiście R1 +
    > jeden dysk oddzielny byłby lepszym rozwiązaniem, ale dla mnie całkowicie

    Ja zostanę przy RAID1. Padnie jeden dane i tak są. Jak padną mi dwa
    dyski jednocześnie to przestane używać komputerów.

    > Aha, nie muszę odkręcać wszystkiego przy synchronizacji (1GbE).

    To nie transfer jest problemem tylko zrobienie porównania danych.

  • 15. Data: 2009-05-26 20:40:49
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 26 May 2009 21:08:56 +0200,
    Osadnik <o...@w...pl> screamed:

    C:\> robocopy d:\ e:\

    Voila. :>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 22:40:01 user up 12084 days, 10:35, 1 user, load average: 0.81, 0.28, 0.95 ]

    If at first you don't succeed, you must be a programmer.

  • 16. Data: 2009-05-26 21:03:55
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 25 May 2009 07:41:10 +0200, Osadnik napisał(a):

    > Artur M. Piwko pisze:
    [...]
> [...]
    > aplikacje robiące backup pracują OKROPNIE wolno bo jak maja zrobić kopie
    > różnicową to muszą sprawdzić WSZYSTKIE pliki a to trochę trwa.

    Po to właśnie wymyślono tzw. bit "archive".
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 17. Data: 2009-05-26 21:03:55
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 24 May 2009 23:21:38 +0200, Artur M. Piwko napisał(a):

> [...]
    > podpinany od czasu do czasu do wykonania synchronizacji danych. W
    > przypadku Windows zamiast rsynca można użyć całkiem znośnego robocopy

    Jest rsync pod Windows. Nazywa się DeltaCopy. Darmowy.

  • 18. Data: 2009-05-27 11:51:02
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 26 May 2009 23:03:55 +0200,
    Michal Kawecki <k...@o...px> screamed:

    > Jest rsync pod Windows. Nazywa się DeltaCopy. Darmowy.

    Ale miejscami ssie. Nie można mu ręcznie wymusić synchronizacji, jedynie
    za pomocą harmonogramu zadań. Nie można zrobić zwykłego syncu bez
    konieczności łączenia się po 873/tcp.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 13:49:41 user up 12085 days, 1:44, 1 user, load average: 0.69, 0.18, 0.98 ]

    If a train station is where the train stops, what is a work station?

  • 19. Data: 2009-05-27 21:05:45
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 27 May 2009 13:51:02 +0200, Artur M. Piwko napisał(a):

    > In the darkest hour on Tue, 26 May 2009 23:03:55 +0200,
    > Michal Kawecki <k...@o...px> screamed:

    > Ale miejscami ssie. Nie można mu ręcznie wymusić synchronizacji, jedynie
    > za pomocą harmonogramu zadań.

    Można. Na przykład tak: deltac.exe test.dcp

    > Nie można zrobić zwykłego syncu bez
    > konieczności łączenia się po 873/tcp.

    Przecież w instalce dostajesz także rsync.exe. Można go ręcznie zapuścić
    z dowolnymi parametrami.

  • 20. Data: 2009-05-28 06:02:12
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 27 May 2009 23:05:45 +0200,
    Michal Kawecki <k...@o...px> screamed:

    > Można. Na przykład tak: deltac.exe test.dcp

    > Przecież w instalce dostajesz także rsync.exe. Można go ręcznie zapuścić
    > z dowolnymi parametrami.

    Niestety nie zaglądałem co wrzucił do Program Files... :\ Tak czy
    inaczej, na Windows przerzuciłem się na robocopy.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 08:00:50 user up 12086 days, 19:55, 1 user, load average: 0.56, 0.10, 0.99 ]

    Sleep is an excellent way of listening to an opera. -- James Stephens