  • 11. Data: 2017-01-22 00:50:54
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    badworm wrote:

    > To znaczy?

    Wydajność tej linii procesorów jest tak powalająco niska,
    że można to przypłacić nerwicą. Przepustowość i czas dostępu
    magnetycznego HDD dobija zupełnie niezależnie. Oprócz tego
    ktoś uczynił klawisze funkcyjne wtórnymi wobec ściemniania/
    rozjaśniania ekranu itp. i w tej serii NIE DA SIĘ tego
    przełączyć w BIOSie, więc zapomnij o przyzwyczajeniach
    co do skrótów klawiaturowych. Najgorzej wydane pieniądze
    w życiu. Uratowałem się tym, że wykorzystuję ten 2w1
    jako terminal zdalnego pulpitu i przez VPN pracuję na
    serwerze domowym. On ma 5 lat, ale wciąż działa błyskawicznie.

    Muszę się jakoś przemęczyć do 2019 (czekam na instrukcje AVX512
    w sprzęcie powszechnego użytku) i kupuję najsilniejszy laptop
    z I7, jaki wtedy wypuszczą. A Pavulona niech córka dorżnie bajkami.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2017-01-22 12:17:24
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 21.01.2017 o 17:35, badworm pisze:
    > Przyszedł taki czas, że wkrótce dla mnie podstawowym komputerem będzie
    > tablet typu "2 w 1" z systemem Windows 10. Na ile te nowe okienka
    > współpracują (lub nie) z typowymi aplikacjami używanymi przez
    > elektronika? Da się korzystać z AVR-GCC, programatorów typu USBasp,
    > starszych aplikacji do rysowania schematów czy projektowania PCB? Które
    > tego typu programy na pewno nie działają na Windows 10?

    Ja przeszedłem na W10 64 bit i niestety musiałem przenieść się na Linuxa
    64 z takimi programami jak ISE czy toolchain dla ARM.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2017-01-22 14:15:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > bardzo sobie go chwalę) to od kilku miesięcy nie ma już chyba takich z
    > Windows 7.

    są w wersjach z windows 7 i windows 10 jednoczesnie. zdaje sie, ze dell
    ale musiałbym sprawdzić w hurtowni bo nie każdy producent obecnie to ma.

  • 14. Data: 2017-01-22 14:27:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2017 12:17:24 +0100, Mario napisał(a):

    > niestety

    Czemu niestety!? :) Jak najbardziej ruch we w włąściwą stronę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2017-01-22 15:13:39
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2017 14:15:39 +0100, sirapacz napisał(a):

    > są w wersjach z windows 7 i windows 10 jednoczesnie. zdaje sie, ze dell
    > ale musiałbym sprawdzić w hurtowni bo nie każdy producent obecnie to ma.

    Oki. W sklepie Active IT od kilku miesięcy nie ma już komputerów z
    Windows 7 i stąd moje przypuszczenie, że podobnie może być w innych
    miejscach.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 16. Data: 2017-01-22 15:43:08
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2017 00:50:54 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > jako terminal zdalnego pulpitu i przez VPN pracuję na
    > serwerze domowym. On ma 5 lat, ale wciąż działa błyskawicznie.

    Na szybkość działania mojego tableta z procesorem Z7340D i 2GB RAM nie
    narzekam, choć jak na razie to jeszcze nic mocno obciążającego na nim
    nie uruchamiałem. Wiem jednak, że na tego typu urządzeniach daje się
    normalnie obrabiać zdjęcia w Lightroomie a odtwarzanie filmów 4K działa
    płynnie. Zastanawiam się nad kupnem modelu z chyba najnowszym procesorem
    z tej rodziny (Z8350) i 4GB RAM, właśnie dla lepszej wydajności - nie
    tylko teraz, ale i za jakiś czas. Zdaję sobie jednak sprawę, że np. do
    montażu filmów HD to sprzęt może być za słaby. Prędzej jednak
    zainwestuję dodatkowo w komputer stacjonarny niż miałbym mieć tylko
    notebooka.

    Piszesz o słabej wydajności dysku magnetycznego - mnie ten problem nie
    będzie dotyczył, bo model brany przeze mnie pod uwagę takowego nie
    posiada, jedynie pamięć Flash (eMMC), którą ewentualnie rozszerzę kartą
    uSD.
    > Muszę się jakoś przemęczyć do 2019 (czekam na instrukcje AVX512
    > w sprzęcie powszechnego użytku) i kupuję najsilniejszy laptop
    > z I7, jaki wtedy wypuszczą. A Pavulona niech córka dorżnie bajkami.

    Rozumiem, dzięki za informacje. Mnie bardziej wnerwiają sprawy z
    pogranicza sprzętu i Windows niż te stricte sprzętowe. System dosyć
    długo się zamyka, tryb uśpienia się czasem zawiesza i trzeba twardo
    wyłączać urządzenie, czasem świruje Bluetooth albo połączenie GSM,
    obsługę GPS zapewnia chyba tylko microsoftowa aplikacja Mapy. No i te
    nieszczęsne automatyczne aktualizacje Windows - przez nie o mało co nie
    "ucegliłem" urządzenia już na samym początku korzystania z niego.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 17. Data: 2017-01-22 18:38:34
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-01-22 o 15:13, badworm pisze:

    > Oki. W sklepie Active IT od kilku miesięcy nie ma już komputerów z
    > Windows 7 i stąd moje przypuszczenie, że podobnie może być w innych
    > miejscach.

    Jeżeli mowa o komputerach nowych, to nie ma problemu - są jeszcze
    dostępne w dystrybucji dwusystemowe, Win7+Win10.

    Pozdrawiam

    DD

  • 18. Data: 2017-01-22 18:49:56
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-22 o 15:43, badworm pisze:

> [...]
    > nie uruchamiałem. Wiem jednak, że na tego typu urządzeniach daje się
    > normalnie obrabiać zdjęcia w Lightroomie a odtwarzanie filmów 4K działa
    Tylko dlatego Ci działa płynnie bo dekodowanie jest wspomagane
    sprzętowo, spróbuj kodować to wtedy zobaczysz co znaczy wolny procek.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 19. Data: 2017-01-22 21:03:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Jan 2017 14:27:49 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Czemu niestety!? :) Jak najbardziej ruch we w włąściwą stronę.

    Nigdy nie przystanie mnie zadziwiać, że inżynierowi (i o zgrozo
    programiscie) jest ciągle do czegoś windows potrzebny.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2017-01-22 21:08:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-22 21:03, Marek wrote:
    > Nigdy nie przystanie mnie zadziwiać, że inżynierowi

    cośtam-cad-cośtam.

    > (i o zgrozo
    > programiscie)

    "Pani Krysiu, niech Pani da znać szefowi programatorów że ta bibliteka
    to przyszła w C#, ale to chyba nie problem, nie?"

    > jest ciągle do czegoś windows potrzebny.

    Ciągle jest. Na przykład do Steam i przeglądania facbooka. Zadziwiające
    jak wielu programistów i inżynierów uważa to za argument :D

    Nie martw się, świat idzie w kierunku podpisywania bootloaderów. Twój
    nastepny komputer bedzie tak nowoczesny "że Linux nie da rady".
    Przynajmniej tak będą mówili.