  • 91. Data: 2017-01-25 00:11:31
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:f52f2347-b54b-4615-97f1-f609ed112d1e@googlegrou
    ps.com...
    > Tak już jest przecież w branży mobilnej. Jeszcze kilka lat temu byłoby
    > dla mnie nie do pomyślenia, żebym w kupionym przez siebie za ciężko
    > zarobione pieniądze sprzęcie (jak np. tablety Android/iOS) nie miał
    > uprawnień administracyjnych. Próba zainstalowania innego systemu

    No, potwierdzam, 3 telefony z Andrutem i na żadnym z nich roota, chcę (i
    wszędzie gdzie sie da, robię to jako pierwsze) wywalić Facebooka i Twittera,
    no i qźva nie mogę.

    > lub dostania roota wymaga często ściągania jakichś exploitów
    > z mniej lub bardziej podejrzanych stron internetowych i kończy się
    > utratą gwarancji.

    Na mojego Szajsunga Impactor jakiś, 600-kilkadziesiąt MB danych, Bóg Jedyny
    raczy wiedzieć, co tam w środku siedzi. A ja tylko chciałem się pozbyc kilku
    rzeczy, które uważam za zbędne. Na ch.j mi w jednym z aparatów Muzodajnia,
    czy Ipla, z których nie korzystam... a aparat (MT11i) nie ma za wiele
    pamięci i nawet nie mogę poaktualizować założonych programów, bo znów,
    odmawia z braku miejsca. A przecież nie instaluję wszystkiego, kilka
    programów i już po sufit jest, nawte porządniejzej gry logicznej nie wrzucę,
    ja nie strzelam, nie łapię tych pojebanych pokemonów, raczej idę w kierunku
    myślenia.
    Tyle, że gwarancji nie mam... ale co, jak aparat mi się wykopyrtnie i już
    nie wstanie? A na nowy mnie nie stać.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 92. Data: 2017-01-25 00:16:38
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > To wina rozproszonego systemu programistów którzy mają w d... że coś
    > podstawowego nie działa przez lata. Dodatkowo po rozmowie z szefem tej
    > apliakcji doszedłem do wniosku że nie potrzebują pomocy (zaproponowalem że
    > to naprawię) z przyczyn ideologicznych. WontFix i h...

    Zamknięty kod? Jakaś obostrzona licencja? Poprawić, wypuścić, napisać, że
    inspirowany "sdhg3b63" (tu dać właściwą nazwę), z usuniętymi jego błędami,
    puścić w obieg...?
    Skoro każdy może coś zmienić i zrobić "podaj dalej", to czemu tego nie
    wykorzystać? CHyba, że zamknięty kod, czy z innego powodu program nie jest
    wolny i/lub otwarty... a to nie było pytania.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 93. Data: 2017-01-25 00:27:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "badworm"

    > Nie rób (sobie) tego. Ja taki kupiłem (HP Pavillion x2)
    > i teraz mnie trafia, gdy tylko muszę z niego skorzystać.
    > Bardziej responsywna była Amiga... Kup sobie normalnego
    > laptopa i nie powtarzaj cudzych błędów.

    Mam obecnie tablet 8" z Windows 8.1 i owszem, są w nim rzeczy, które
    mnie wkurzają ale dramatu nie ma. Gdyby była do tego jakaś sensowna
    klawiatura i gdyby tablet posiadał port HDMI to bym się pewnie za nowym
    urządzeniem nie rozglądał. Laptop fajna rzecz ale sporo do dźwigania i
    brak możliwości redukcji wagi poprzez odłączenie klawiatury, jeśli w
    danym momencie jest zbędna.
    ---
    Surface :-)

  • 94. Data: 2017-01-25 01:15:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > wykorzystać? CHyba, że zamknięty kod, czy z innego powodu program nie
    > jest wolny i/lub otwarty... a to nie było pytania.

    Jest opiekun pakietu który najwyraźniej nie ma ochoty sprawdzać czy
    poprawka nie ma błędów, trojana, przyzywa demona itp. Forki projektów to
    IMHO największa zmora linuksa.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 95. Data: 2017-01-25 01:51:35
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jest opiekun pakietu który najwyraźniej nie ma ochoty sprawdzać czy
    > poprawka nie ma błędów, trojana, przyzywa demona itp. Forki projektów to
    > IMHO największa zmora linuksa.

    Ach... To jest też jedną z przyczyn, dlaczego do tej pory używam Szklarenki.
    Jeśli mam się narazać, że program Skompilowany pod Ubuntu nie pójdzie pod
    Mandrivą, a Gentoo będzie wyburaczał, itd., kolejność dowolna, to ja jednak
    wolę pewniejsze, że program do (OIDP) Win 2.0, pójdzie na XP, raz podjąłem
    taką próbę i się powiodła, tylko ramki nieco śmiesznie rysowało, ale
    wszystko co trzeba - było. Więcej mi się próbować nie chciało, choć zdaję
    sobie sprawę, że mógł to być wyjątkowy wyjątek i tylko to jedno miało tak,
    że poszło.
    Opiekun nie sprawdza... przecież to aż się prosi, żeby władować tam jakąś
    bombę z uśpionym zapłonem, megabotneta na ten przykład... To ja już chyba
    wolę spiracić/zapłacić za Windę i wiedzieć, że ktoś za to odpowiada.
    Przynajmniej wiem, że jeśli jakiś program w moim XP mi zrobi fork-bomb
    (wypróbowałem pod nadzorem), to po zapełnieniu pamięci przestaną się odpalać
    kolejne kopie. (tak, zdaję sobie sprawę z różnicy, ale tak mnie pociągnęło
    do zagrania słowami...)

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 96. Data: 2017-01-25 07:17:06
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Jan 2017 18:41:47 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Na żadnym z tych wynalazków nie odpalisz narzedzi dla elektronika
    jak
    > syntezer albo coś do pcb. Linux ma więcej instalacji niż windows,
    ale te
    > instalacji nie są dla elektroników chcących pomigać diodą
    microchipem,
    > istotne.

    Narzędzia spokojnie da się uruchomić... pod Androidem. A same MCU
    raczej nie są po to aby instalować na nich MS Windows. Co do Linuksa:
    wystarcza do programowania MCU, jest wszystko co trzeba. I jeszcze
    jest ekosystem Apple.

  • 97. Data: 2017-01-25 07:24:04
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Jan 2017 21:32:40 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > To wina rozproszonego systemu programistów którzy mają w d... że coś

    Masz rację: programiści mają ciebie za smarkacza-marudę. Może to
    zasłużona opinia?

  • 98. Data: 2017-01-25 09:24:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > To wina rozproszonego systemu programistów którzy mają w d... że
    coś
    > podstawowego nie działa przez lata.

    Ależ to barfzo proste przyczyny: im działa lub im nie działa i to
    niepotrzebne lub żadne z poprzednich bo brak dokumentacji do
    sprzętu.

    > Dodatkowo po rozmowie z szefem tej
    > apliakcji doszedłem do wniosku że nie potrzebują pomocy
    (zaproponowalem
    > że to naprawię) z przyczyn ideologicznych. >WontFix i h...

    A gdzie brakujący morał tej historii p.t. "sobie naprawiłem"?

    --
    Marek

  • 99. Data: 2017-01-25 09:27:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Jan 2017 01:51:35 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > Przynajmniej wiem, że jeśli jakiś program w moim XP mi zrobi
    fork-bomb

    Ziew, man ulimit.

    --
    Marek

  • 100. Data: 2017-01-25 11:20:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > fork-bomb
    >
    > Ziew, man ulimit.

    Impossible, nie ma kompa z nieograniczoną pamięcią.
    A ziewanie w towarzystwie jest bardzo niekulturalne.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.