  • 1. Data: 2014-05-12 23:40:10
    Temat: Czary mary z pralką
    Od: s...@g...com

    aeg-oeko-lavamat 72520
    =======

    1) Podłanczamy kabel sieciowy pralinki do gniazdka sieciowego.
    Albo precyzyjnie mówiąc do gniazda w ścianie.

    2) Pralka pierze gacie jak tralala..

    3) Teraz podpinam łajzę przez przedłużacz. Sruuu.. Wybija mi bezpieczniki. Nie te w
    pralce, ino te w ścianie. Hmm, sprawdzam 'pikaczem' czy nie ma zwarcia na
    przedłużaczu. Ni cholery, wszystko jest OK

    4) Sprawdzam na 2-gim, 3-cim ,4-tym przedłużaczu. Zaś to samo...

    5) W instrukcji piszą, coby nie używać przedłużacza.

    ================

    Weźcie mi to Koledzy wytłumaczcie. Nie łapię tych zjawisk.

  • 2. Data: 2014-05-12 23:45:10
    Temat: Re: Czary mary z pralką
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <s...@g...com>
    > 4) Sprawdzam na 2-gim, 3-cim ,4-tym przedłużaczu. Zaś to samo...

    Wszystkie miały 2 mb?

    Robert

  • 3. Data: 2014-05-12 23:52:42
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 maja 2014 23:40:10 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    >

    > ================
    >

    > Weźcie mi to Koledzy wytłumaczcie. Nie łapię tych zjawisk.

    To dlatego że podłanczasz. Może byś spróbował podłączać.

  • 4. Data: 2014-05-12 23:55:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > 4) Sprawdzam na 2-gim, 3-cim ,4-tym przedłużaczu. Zaś to samo...
    >
    > 5) W instrukcji piszą, coby nie używać przedłużacza.

    Wot przekorna bestyja...

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2014-05-13 00:00:08
    Od: "Jacek Cycek" <j...@c...net.pl>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    aeg-oeko-lavamat 72520
    =======

[...]

    a moze podlacz do tego samego gniazda w scianie przez przedluzacz...

    jc

  • 6. Data: 2014-05-13 00:39:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 May 2014 14:40:10 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > 3) Teraz podpinam łajzę przez przedłużacz. Sruuu.. Wybija mi bezpie=
    > czniki. Nie te w pralce, ino te w ścianie. Hmm, sprawdzam
    'pikaczem' czy =

    Bezpieczniki czy różnicówka konkretnie?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-05-13 09:33:18
    Od: s...@g...com

    Też próbowałem.

  • 8. Data: 2014-05-13 09:56:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 May 2014 14:40:10 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Weźcie mi to Koledzy wytłumaczcie. Nie łapię tych zjawisk.

    My też.

    1. Czy gniazdo jest z bolcem, zwłaszcza takim podłączonym?
    2. Pralka oczywiście ma wtyk z bolcem?
    3. Przedłużacz jest 3-żyłowy (gniazdo/wtyk z bolcami)?
    4. jaki bezpiecznik rodzaj) ci wywala?

    Jeśli tak, to IMO krasnoludki ci się zalęgły :) Jeśli nie, to obróć wtyczkę
    (na głupie zjawiska są wskazane głupie metody, a co :)
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2014-05-13 11:20:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    s...@g...com wrote:

    > 3) Teraz podpinam łajzę przez przedłużacz.

    1. Podłączasz do tego samego gniazdka?
    2. Zamień kable w przedłużaczu miejscami.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 10. Data: 2014-05-13 11:29:50
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-12 23:40, s...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Weźcie mi to Koledzy wytłumaczcie. Nie łapię tych zjawisk.

    Być może we wtyczce (przewodu od pralki) masz zwarty neutralny z PE.
    Przy identycznym położeniu przewodów N i L w gniazdku jak we wtyczce,
    wszystko będzie OK. Łącząc przez przedłużacz uzyskujesz zamianę
    miejscami przewodów N i L wiec uzyskujesz zwarcie L i PE.

    --
    pozdrawiam
    MD