  • 1. Data: 2010-08-28 17:29:02
    Temat: Czarny ekran, BIOS sie nie zglasza
    Od: "Maciek" <d...@p...onet.pl>

    Witajcie, prosze o pomoc. Mam nienajnowszy komp na plycie ASUS k8n z procesorem
    Sempron 2800. Komputer nagle mi sie dzis wylaczyl, tzn ekran zrobil sie czarny i
    pusty, myslalem ze to pad i restart systemu, ale nic juz dalej nie nastapilo.
    Przy probie wlaczenia wiatraki i napedy ruszaja, ale ekran pozostaje pusty i nie
    slychac "pikniecia".

    Obejrzalem i odkurzylem wnetrze obudowy, odpialem wszystkie napedy. Bez zmian.
    Wyjalem bateryjke na kilka minut, bez zmian. Zresetwalem CMOS zworka, bez zmian.
    Wyjalem pamiec i dopiero tu byla reakcja - dzwiekowy kod bledu.

    Plyta dostaje zasilanie, bo wiatraki furcza i swieci sie zielona kontrolka LED.

    Ide szukac innej karty graficznej, ale w miedzyczasie prosze o pomoc - co to
    moze byc? Pad plyty, procesora, czy moze wlasnie tylko grafiki? :(

  • 2. Data: 2010-08-28 19:23:14
    Temat: Re: Czarny ekran, BIOS sie nie zglasza
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ide szukac innej karty graficznej, ale w miedzyczasie prosze o pomoc - co
    > moze byc? Pad plyty, procesora, czy moze wlasnie tylko grafiki? :(

    Bez grafiki by zapikała

    Lezy płyta lub procek lub pamięć.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-08-28 19:42:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.08.2010 21:23, Irokez pisze:
    > Lezy płyta lub procek lub pamięć.

    Lub zasilacz. Wentylatory i diody są odporne -- będą działać
    nawet przy napięciach dalece wykraczających poza zakres do-
    puszczalny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2010-08-28 20:12:35
    Od: d...@p...onet.pl

    > Lub zasilacz. Wentylatory i diody są odporne -- będą działać
    > nawet przy napięciach dalece wykraczających poza zakres do-
    > puszczalny.

    Jaki budzetowy, ale przyzwoity zasilacz mozecie mi doradzic? Musze jutro w
    jakims mediamarkcie kupic cos i posprawdzac... Komputer sluzy tylko do pisania,
    zadnych gier ani filmow.

  • 5. Data: 2010-08-28 20:40:17
    Od: d...@p...onet.pl

    > Lub zasilacz.

    To by moglo byc to - wrzucilem karte diagnostyczna i wyswietlila kod F9.
    Wygrzebalem w sieci, ze to wlasnie problem z zasilaczem.

  • 6. Data: 2010-08-30 07:47:33
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sat, 28 Aug 2010 19:29:02 +0200, Maciek napisał(a):

    > Plyta dostaje zasilanie, bo wiatraki furcza i swieci sie zielona kontrolka LED.

    To o niczym nie swiadczy.
    Płyta musi dostac nie jakies zasilanie, ale prawidlowe zasilanie.

    --
    Mark

  • 7. Data: 2010-08-30 08:13:32
    Od: "Maciek" <d...@p...onet.pl>

    > Dnia Sat, 28 Aug 2010 19:29:02 +0200, Maciek napisał(a):
    > To o niczym nie swiadczy.
    > Płyta musi dostac nie jakies zasilanie, ale prawidlowe zasilanie.

    Dlatego wybieram sie zaraz zapolowac na jakis w miare przyzwoity zasilacz, zeby
    sprawdzic, czy to nie on polegl.

    --
    Maciek