  • 31. Data: 2010-04-28 12:49:39
    Temat: Re: Czarne pasy na ekranie TV
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał w wiadomości
    news:hr9afc$5ns$1@inews.gazeta.pl...

    > Aaaaa, no to wreszcie wiem dla kogo jest kanał Nat Geo Music, tam
    > marginesy są zawsze z wszystkich czterech boków ;-)

    Letterbox rzecz jasna obcinam.

    > Żeby się tylko za szybko nie zużyły ;-)

    Spoko.
    Aż tak często się to wbrew pozorom nie zmienia, z większości źródeł które
    używam mam porządny 16:9.
    praktycznie tylko Polsat i TVP 3 puszcza mi letterbox.

  • 32. Data: 2010-04-28 12:50:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > Czyli w domyśle nie o tego operatora chodziło :-)

    Ale właśnie od niego biorę obraz i na tvn nie narzekam.
    Widać się da dostarczyć obraz 16:9 bez dodatkowych opłat.

  • 33. Data: 2010-04-28 12:52:36
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 4/28/2010 2:34 PM, Cavallino pisze:

    > A właśnie niekoniecznie.
    > W dvb-t jak najbardziej TVN i TVP jest w formacie 16:9, dla audycji
    > nagranych w tym formacie (czyli tam gdzie na satelicie leci letterbox).

    A nie wydaje Ci się, że jest to zwykły TVN 4/3 a jedyną różnicą jest to,
    że nadawca rozpoznaje marginesy, obcina je i na tym co zostało robi
    upscaling?

    > Czyli jak widać da się normalnie.

    No widzę ... normalność ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 34. Data: 2010-04-28 13:16:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A nie wydaje Ci się, że jest to zwykły TVN 4/3 a jedyną różnicą jest to,
    > że nadawca rozpoznaje marginesy, obcina je i na tym co zostało robi
    > upscaling?

    Nie, nie wydaje mi się.
    I w przeciwieństwie do Ciebie mam podstawy, że mnie się nie wydaje a Tobie
    tak.
    Oto one:

    http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=3&t=522
    "Potwierdzam, od dziś w testach DVB-T pojawiła się trzecia wersja kanału TVN
    czyli TVN 16:9 SD. Jest to wersja przygotowana specjalnie dla DVB-T i na
    razie tylko tam będzie dostępna.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Tomasz Berezowski
    TVN S.A."

    > No widzę ... normalność ;-)

    Ciekawe czy umiesz odszczekiwać ? :-)

  • 35. Data: 2010-04-28 13:48:45
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 4/28/2010 3:16 PM, Cavallino pisze:

> [...]
    > TVN czyli TVN 16:9 SD. Jest to wersja przygotowana specjalnie dla DVB-T
    > i na razie tylko tam będzie dostępna..."

    A nie wydaje Ci się, że dostęp do DVB-T jest na razie znikomy? Podobno w
    perspektywie dwu lat ma się to zmienić, ale w tej chwili jak jest każdy
    widzi :-)

    > Ciekawe czy umiesz odszczekiwać ? :-)

    Ludzie między sobą dyskutują, ale skoro wolisz szczekać to droga wolna
    ale innych do tego nie namawiaj ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 36. Data: 2010-04-28 14:12:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    A co ma piernik do wiatraka?
    Ten przykład pokazuje jak na dłoni, że TVN z niewiadomych przyczyn olewa
    dużą część swojej widowni i to jest clou problemu.
    A dlaczego tak robi - to już musisz wyjaśnić z nimi.
    Puszczenie na satelicie innego sygnału (który i tak już mają) to tylko
    kwestia podpisania jednego papierka przez prezesa zapewne.

    >Podobno w perspektywie dwu lat ma się to zmienić, ale w tej chwili jak jest
    >każdy widzi :-)

    Tym gorzej dla tvn, jako że przez to większa część odbiorców musi się
    katować dennym sygnałem tvn z satelity.

    > Ludzie między sobą dyskutują, ale skoro wolisz szczekać

    Zazwyczaj szczeka ten, kto chlapie jęzorem bez ładu, składu i potrzeby.
    Chyba że brak mu cywilnej odwagi jak wyjdzie czarno na białym, że chlapał
    również bez racji.

  • 37. Data: 2010-04-28 14:33:19
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Jak do tego jeszcze obetniesz górę i dół, to oglądasz w efekcie połowę
    > pierwotnego materiału.
    > Meczu się tak oglądać nie da.

    Jeśli da się słuchać muzyki z głośniczków wbudowanych w telefony
    komórkowe i mp4-ki, to można oglądać mecz pomniejszony o połowę ;-)

  • 38. Data: 2010-04-28 15:35:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hr9gvf$8hc$1@polsl.pl...
> [...]

    >Jeśli da się słuchać muzyki z głośniczków wbudowanych w telefony komórkowe
    >i mp4-ki, to można oglądać mecz pomniejszony o połowę ;-)

    No niby tak, tylko czasem się musisz zastanawiać o czym gada komentator, a
    co powinni widzieć również teleoglądacze.
    Dla mnie dalej to są warunki dyskwalifikujące takie oglądanie.

  • 39. Data: 2010-04-28 16:44:58
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 4/28/2010 4:12 PM, Cavallino pisze:
> [...]

    > Puszczenie na satelicie innego sygnału (który i tak już mają) to tylko
    > kwestia podpisania jednego papierka przez prezesa zapewne.

    Twierdzisz że firma która udostępnia na rynku trzy sygnały tego samego
    programu - 4/3, 16/9 a teraz na DVB-T także sygnał "uniwersalny" nie
    szanuje klientów? To ciekawe która szanuje? A może masz problem ze
    zrozumieniem słowa "szacunek"?

    > Zazwyczaj szczeka ten, kto chlapie jęzorem bez ładu, składu i potrzeby.

    Popatrz ile Ty piszesz a ile piszą inni. Uważasz że ilość przechodzi w
    jakość? Czy może raczej w ujadanie?

    > Chyba że brak mu cywilnej odwagi jak wyjdzie czarno na białym, że
    > chlapał również bez racji.

    Osoba która występuje na grupach pod nickiem nie powinna wspominać
    publicznie o odwadze cywilnej bo naraża się co najmniej na śmieszność.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 40. Data: 2010-04-28 16:52:22
    Od: z <z...@g...pl>

    Cavallino pisze:

    > Akurat z moim operatorem wszystko jest ok, jak najbardziej nadaje mi TVN
    > SD w 16:9. ;-)

    A mój niestety 4:3. :-(

    Jaki operator?

    TNK