  • 21. Data: 2010-04-28 12:06:56
    Temat: Re: Czarne pasy na ekranie TV
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 28.04.2010 13:20, Cavallino pisze:
    > Takie stwierdzenie miałoby sens, gdyby każdy kto ma dostęp do TVN miał
    > jednocześnie dostęp do TVN HD, każdy sprzęt obsługiwał oba te programy,
    > a tv sam się przełączał gdy stwierdzi że jest 16:9.
    >
    > Inaczej to brednie w czystej postaci.

    to napisz do swojego operara zpapytanie dlaczego nie kupił dostępu
    do tego kanału, bo w kablówkach już dawno jest wersja hd.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 22. Data: 2010-04-28 12:21:08
    Od: "Jingiel" <x...@x...pl>

    .
    > to co robi TVN robi też Eurosport dla oglądających HD prosze bardzo 16;9
    > ale już dla SD 4:3

    Od 12 maja Eurosport SD bedzie w 16:9.

    Jingiel

  • 23. Data: 2010-04-28 12:21:51
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 28.04.2010 13:30, Cavallino pisze:

    > 4:3 to zazwyczaj 16:9 z obciętymi po chamsku bokami.
    > Jak do tego jeszcze obetniesz górę i dół, to oglądasz w efekcie połowę
    > pierwotnego materiału.
    > Meczu się tak oglądać nie da.

    ale mecze zazwyczaj ida na porządnych kanałach, a nie na popularnych ;-)

  • 24. Data: 2010-04-28 12:22:32
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 4/28/2010 1:47 PM, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał w wiadomości news:

    > Stan rzeczywisty jednak jest inny, nadają 4:3 (z reguły obcięte z 16:9).
    > Oglądanie tego poprzez dodatkowe obcięcie (a tak proponowałeś) IMO mija
    > się z celem.

    Jak go nie obetniesz to pomniejszysz lub zdeformujesz. No sorki ale
    jeśli content nie pasuje do formatu odbiornika to niewiele możesz
    poradzić. TV dopasowujących rozmiar ekranu do contentu jeszcze nie
    wymyślono ;-) Jakimś tam kompromisem byłoby wybranie formatu 14/9 ale
    wtedy traci się zawsze - czy to będzie 16/9 czy 4/3 {a już szczególnie
    4/3 z marginesami} więc jest to rozwiązanie raczej niszowe.

    Za to przyjęcie jedynego słusznego standardu powiększenia bardzo
    upraszcza sam proces oglądania - odpada przełączanie między formatami,
    poza tym sporo programów 4/3 jest w wersji panoramicznej z marginesami
    więc powiększenie ucina co najwyżej marginesy i kawałek logo.
    No i "selekcja" programów jest łatwiejsza - program naprawdę musi być
    ciekawy żeby warto go było obejrzeć w wersji "obciętej" :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 25. Data: 2010-04-28 12:24:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > to napisz do swojego operara zpapytanie dlaczego nie kupił dostępu
    > do tego kanału

    Akurat z moim operatorem wszystko jest ok, jak najbardziej nadaje mi TVN SD
    w 16:9. ;-)

  • 26. Data: 2010-04-28 12:26:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jak go nie obetniesz to pomniejszysz lub zdeformujesz.

    Nie.
    Po prostu będę oglądał go tak jak go operator nadaje.
    Nie należę do grona brandzlowników, którzy muszą sobie zepsuć obraz tylko po
    to żeby wypełnić nim cały tv.

    Wolę nacisnąć jeden przycisk na pilocie, kiedy format się zmieni z 4:3 na
    letterbox i odwrotnie.

  • 27. Data: 2010-04-28 12:30:14
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 4/28/2010 2:24 PM, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat z moim operatorem wszystko jest ok, jak najbardziej nadaje mi TVN
    > SD w 16:9. ;-)

    Znaczy co? TVNHD przekonwertowany do SD? Bo przecież zwykły TVN jest w
    formacie 4/3 więc musiałby zdeformować obraz albo obciąć.

    Wiesz co, może lepiej nie upieraj się że ten operator jest OK ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 28. Data: 2010-04-28 12:34:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Znaczy co? TVNHD przekonwertowany do SD? Bo przecież zwykły TVN jest w
    > formacie 4/3

    A właśnie niekoniecznie.
    W dvb-t jak najbardziej TVN i TVP jest w formacie 16:9, dla audycji
    nagranych w tym formacie (czyli tam gdzie na satelicie leci letterbox).
    Tylko Polsat puszcza nadal letterbox.

    Czyli jak widać da się normalnie.

  • 29. Data: 2010-04-28 12:42:18
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 4/28/2010 2:26 PM, Cavallino pisze:

    > Nie należę do grona brandzlowników, którzy muszą sobie zepsuć obraz
    > tylko po to żeby wypełnić nim cały tv.

    Aaaaa, no to wreszcie wiem dla kogo jest kanał Nat Geo Music, tam
    marginesy są zawsze z wszystkich czterech boków ;-)

    > Wolę nacisnąć jeden przycisk na pilocie, kiedy format się zmieni z 4:3
    > na letterbox i odwrotnie.

    Żeby się tylko za szybko nie zużyły ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 30. Data: 2010-04-28 12:42:42
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 28.04.2010 14:34, Cavallino pisze:

> [...]
    > W dvb-t jak najbardziej TVN i TVP jest w formacie 16:9, dla audycji
    > nagranych w tym formacie (czyli tam gdzie na satelicie leci letterbox).

    Czyli w domyśle nie o tego operatora chodziło :-)