    From: "Tomy M." <t...@a...com>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Czarne pasy na ekranie TV
    Date: Thu, 29 Apr 2010 11:19:50 +0200

    Użytkownik "tadeusz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hr8mct$12q$1@pippin.nask.net.pl...
    > Mój wpis był oczywiście prowokacją zachęcającą do dyskusji o sprawie.
    > W szczególności nie zamierzałem na nikogo donosić, co wzbudziło
    > niepotrzebne emocje.
    > Sądzę, że stacje TV powiny zmienić typowy sposób nadawania ze względu na
    > naturalny zanik starych telewizorów. Może szefowie stacji czytają grupę
    > Żadne ustawienia automatyczne w telewizorze nie potrafią bowiem skorygować
    > przypadkowo nadawanego formatu dla każdej ze scen. (przynajmniej w moim
    > Sony brawia 40nx700). A może jest sposób?

    Tutaj nie chodzi o nic więcej jak tylko o kasę.
    TVN płaci mniej za transpordery gdy tak nadaje, jaki
    znasz powód dla którego TVN zechciałoby zwiekszyć
    swoje koszty?
    Dodatkowym powodem jest jakość, im niższa jakość
    TVN tym więcej ludzi zechce mieć TVN HD.

    Telewizja HD w Polskim wykonaniu to totalna porażka
    aby poprawić jej jakość można:

    - zwiększyć bitrate (dodatkowe koszty)
    - zmiejszyć jakość przekazu SD (wzrost HD na zasadzie kontrastu z SD+
    zysk w postaci zwolnionej części strumienia który można przeznaczyć na HD)

    Jak myślisz, które rozwiązanie jest korzystniejsze?

    Telewizja w Polsce będzie niskiej jakości tak długo
    jak te durne matoly co siedza przez telewizorami
    będą klaskać uszami.

    Tomy M.