  • 1. Data: 2013-07-11 14:39:02
    Temat: Cyfrowy Polsat - zrywanie polaczenia. Za duzo BTSow?
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    Modem Huawei E182E z karta Cyfrowego Polsatu
    raz na jakies 2-5 minut zrywal polaczenie -
    - zwlaszcza podczas "wyzszych" transferow.
    Dodatkowo po zerwaniu polaczenia modem
    przestawal byc widoczny w systemie.

    Sygnal jest dobry - 4-5 kresek na 5 na wbudowanej antenie;
    usytuowanie modemu jest jakby w srodku trojkata,
    na ktorego wierzcholkach sa maszty T-Mobile + Orange:
    - do najblizszego ok. 500m, do dwoch dalszych ok. 1km.

    Wymienilem E182 na E173.
    Modem juz "nie ginie", ale transfer jest urywany jak poprzednio.
    Zamowilem E3131 - zobacze jak bedzie z nim.

    Czy to zrywanie polaczenia moze byc spowodowane
    przelaczaniem miedzy nadajnikami?
    Czy da sie "zabindowac" modem do danego BTS'a?

    Czy zakup anteny (mocno kierunkowej) w takich warunkach ma sens?
    Czy to ew. pomoze mi uwiazac modem do BTS'a?

  • 2. Data: 2013-07-11 18:13:06
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-07-11 14:39, xcpy pisze:

    > Czy zakup anteny (mocno kierunkowej) w takich warunkach ma sens?
    > Czy to ew. pomoze mi uwiazac modem do BTS'a?

    Jasne, miałem to samo. Antena kierunkowa sprawę załatwi. Musisz ją
    ustawić żeby widziała tylko jeden przekaźnik. Ja ustawiłem ją zaraz przy
    ścianie, tak że zamiast 4 kresek zasięgu mam tylko jedną, ale połączenie
    jest stabilne.

  • 3. Data: 2013-07-11 19:04:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "xcpy" <x...@x...xcpy> wrote:

    > Sygnal jest dobry - 4-5 kresek na 5 na wbudowanej antenie;
    > usytuowanie modemu jest jakby w srodku trojkata,
    > na ktorego wierzcholkach sa maszty T-Mobile + Orange:
    > - do najblizszego ok. 500m, do dwoch dalszych ok. 1km.

    A gdzie masz stacje bazowe Plusa czy Aero2? Bo CP nie działa na
    wymienionych przez Ciebie?

  • 4. Data: 2013-07-12 10:28:58
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > A gdzie masz stacje bazowe Plusa czy Aero2? Bo CP nie działa na
    > wymienionych przez Ciebie?

    Gdzies, kiedys wyczytalem, ze CP dziala na T-Mobile/Orange,
    ale na tych samych masztach sa stacje Plusa, Aero2
    i Mobyland (co to? :).

  • 5. Data: 2013-07-12 14:45:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "xcpy" <x...@x...xcpy> wrote:

    > Gdzies, kiedys wyczytalem, ze CP dziala na T-Mobile/Orange,
    > ale na tych samych masztach sa stacje Plusa, Aero2
    > i Mobyland (co to? :).

    Tylko głosowo, ale bardzo dawno i chyba już nieprawda. Mobyland to LTE.

  • 6. Data: 2013-07-12 15:46:07
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Tylko głosowo, ale bardzo dawno i chyba już nieprawda. Mobyland to LTE.

    Dzieki za sprostowanie.
    Wracajac do tematu:
    - Myslisz, ze kierunkowa antena na tak malych odleglosciach (<1km)
    pomoze w sztywnym przywiazaniu do konkretnego BTSa?

    Przed kupnem antenty chcialbym zobaczyc na jakie stacje
    w ogole ten modem sie przelacza i na jakich jest najpusciej /
    / najlepszy transfer.
    Znacie jakies programy logujace np. co minute
    "aktualna stacje" + "ruch"?
    top_netinfo podola?