    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Cyfra+ oferta dla sta?ych abonent?w ;)
    Date: Wed, 1 Dec 2010 11:19:30 +0100
    <icqrlo$e9t$2@inews.gazeta.pl> <icu8cm$m8k$1@news.onet.pl>
    <4cf2a627$1@news.home.net.pl> <icubg8$2ks$1@news.onet.pl>
    <4cf2c509$1@news.home.net.pl> <icuo93$d6m$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <icvp6a$vkj$1@news.onet.pl>
    <4cf3927a$1@news.home.net.pl> <id05ji$ckn$1@news.onet.pl>
    <id148n$juq$1@news.onet.pl> <id18ob$25b$1@news.onet.pl>
    <id1alb$7ic$1@news.onet.pl> <id1b5b$96c$1@news.onet.pl>
    <4cf4a712$1@news.home.net.pl> <id2o90$fh$1@news.onet.pl>
    <4cf4f4f9$1@news.home.net.pl> <id2sv8$h42$1@news.onet.pl>
    <4cf5021c$1@news.home.net.pl> <id30p4$u5q$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <id32nj$5dn$1@news.onet.pl>
    <4cf5148e$1@news.home.net.pl> <id36bt$gvd$1@news.onet.pl>
    <4cf52d8b$1@news.home.net.pl> <id3g43$fg2$1@news.onet.pl>
    <4cf5f944$1@news.home.net.pl> <id524c$n27$1@news.onet.pl>
    <4cf61d77$1@news.home.net.pl>

    news:4cf61d77$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 2010-12-01 09:48, Cavallino pisze:
    >
    > myślę, że oboje macie trochę racji.
    > to że nas dymają to jedno, ale Ty podpisałeś umowę
    > i w niej zobowiązujesz się do płacenia abonamentu.
    > nie sądzę byś miał zagwarantowane w niej, że będzie
    > cały czas przekaz polskiej piłki.

    To że mi nie zmienią zawartości bez możliwości rezygnacji gwarantują mi
    przepisy prawa, a nie sama umowa.
    Umowa ich nie wyłącza, a wręcz zawiera klauzulę, która zezwala na rezygnację
    gdy te przepisy zostają naruszone.
    Jedno co nie jest jasne, to ich interpretacja, czyli ustalenie czy
    wypadnięcie z oferty polskiej ligi jest zmianą istotną czy nie jest.
    Ja nie mam złudzeń, że każdy sąd uznałby że jest, przynajmniej dla kogoś kto
    właśnie w tym celu kupił tą, a nie inną platformę.

    > ja znam praktyki c+ od początku istnienia i nie znam nikogo
    > komu udało z nimi wygrać, co nie oznacza że takich przypadków
    > nie było. znam przypadki, gdzie były poważniejsze argumenty.

    Ostatnim tak poważnym argumentem było wycofanie z oferty Cyfry Formuły 1,
    która była nadawana na kilku kanałach na raz.
    Nie jestem przekonany, czy żaden fan Formuły 1 nie rozwiązał skutecznie
    umowy z tego powodu, bo strata była duża.
    Ale i tak nie tak duża, jak strata polskiej ligi na rzecz innej kodowanej
    stacji, bo Formułę w tym czasie puszczało wiele kanałów FTA, więc dało się
    przeżyć.

    > równie dobrze setki abonentów n miało powody do zerwania umowy
    > z powodu braku youtube.

    O którym to braku mówiłeś że go nie ma onegdaj. ;-)

    > jak na razie jest piłka, jeżeli nie wygrają przetargu wówczas
    > walcz

    Dokładnie taki mam zamiar.
    Czasu będzie dużo, bo pół roku.
    I jeśli Cyfra odmówi, to zacznę równolegle od rzecznika konsumentów, UOKiK,
    czy UKE.

    Ale mam nadzieję, że do tego nie dojdzie i nawet jak przegra przetarg, to
    nie całkowicie (pakietów możliwych do kupienia jest kilka), albo będzie
    opcja z wykupieniem jakieś opcji z ligą (np. Orange Sport obecne w Cyfrze,
    który ma zachować prawo do ligi wspólnie z n) lub samego pakietu z ligą od
    innego nadawcy, przez moduł CAM lub bezpośrednio przez czytnik(np. TnK).
    Wtedy walka nie miałaby sensu, bo umowę mam jeszcze na rok, a liga będzie
    gdzie indziej praktycznie przez 4 miesiące.

    >, a jak się uda to dopiero w tedy będziemy wiedzieć jak
    > to wygląda, bo teraz to czyta teoria.

    Jeśli raz mi się udało, to czemu nie miałoby się udać drugi?
    Wiadomo - Cyfra będzie bardziej oporna, bo identyczne roszczenia może mieć
    kilkaset tysięcy abonentów, a nie tak jak wtedy pojedynczy ludzie.
    Ale po to są instytucje pilnujące przestrzegania praw konsumenta, żeby
    pomagać w takich sytuacjach.

    Nie można dać się rżnąć.