    From: "Piotr 'ares' Siwicki" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Crowley!?
    Date: Wed, 21 Jan 2009 09:54:56 +0100

    > Taki fuck-up nie powinien się wydażyć. Na zdiagnozowanie i wymienę
    > uszkodzonego modułu 10G potrzeba góra 15m, ale tylko pod warunkiem że
    > na miejscu znajduje się zaróno właściwa osoba jak i urządzenie
    > do podmianki. Inaczej trwa to właśnie prawie całą dobę.

    Mam wrażenie, że wielu z was jest niesamowitymi teoretykami.
    Wszyscy wiedzą jak, co powinno byc zorganizowane - ciekawe czy w waszych
    firmach wszystko działa tak idealnie
    Bardzo łatwo się pisze o czymś czego się w ręce nie miało albo w kontekście
    cudzych problemów - "ja bym zrobił tak".

    A swoją drogą jak ktoś chce się mienić profesjonalną firmą, a nie ma
    redundantnych łącz
    to w momencie padu najłatwiej wieszać psy na swoich dostawcach.

    Kwestię finansową pomijam - jak ktoś chce robić sieci musi inwestować.

    Większość pewnie i tak overbookuje łącza po kilka razy, a później się
    dziwią, że w momencie padu
    nagle wszystko staje i na statsach prosta kreska :p

    Nie ma doskonałych rozwiązań są tylko mniej lub bardziej zawodne - takie
    jest moje zdanie.

    Jeśli pada jedno łącze, kładzie się sesję, działa sobie zapasowe i spokojnie
    czeka sięna usunięcie awarii - tak ... nawet 18h.
    Dla firmy, która działać chce profesjonalnie nie powinno to stanowić
    problemu,
    a dla krzykaczy to będzie zawsze powód do wbicia komuś kolejnej szpilki.
    Łatwo swoje potknięcia tłumaczyć błędami innych.

    Piotr Siwicki