  • 11. Data: 2015-05-29 21:24:46
    Temat: Re: Covox obsługiwany "na raty".
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2015-05-28 o 20:02, Atlantis pisze:

    > Czy w takim wypadku możliwe jest sterowanie rezystorami z dwóch różnych
    > portów i ładowanie wartości w dwóch etapach? Czy też spowoduje to
    > wyczuwalną różnicę w brzmieniu dźwięku?

    Ja bym się raczej zastanowił jaką tolerancję muszą mieć użyte rezystory
    (albo jak wyselekcjonować powtarzalny zestaw na drabinkę R-2R), żeby
    rozrzut na najstarszych bitach nie kasował przyrostu dokładności
    sygnałów z bitów najmłodszych. To będzie miało największe znaczenie, a
    nie nawet us na zapisie do portu (przy generacji sygnału audio).

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 12. Data: 2015-05-30 14:10:58
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-05-29 o 11:37, Atlantis pisze:

    > Rozważania nad 16 bitowym Covoxem miały charakter na wpół teoretyczny.
    > W praktyce interesowała mnie kwestia ośmiobitowego przetwornika,
    > sterowanego z dwóch portów.

    > W przypadku 8 bitów Covox ciągle bije PWM na głowę pod względem jakości
    > i prostoty obsługi.

    A może STM32F051? Masz tu 12-bit DAC. Dźwięk z niego jest o niebo lepszy
    od Covoxa! Przy okazji jest ADC jeśli takowy Ci potrzebny np. w celu
    rejestrowania komunikatów.

    --
    Michał