eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCoś zamarza w rozruszniku?Re: Coś zamarza w rozruszniku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Date: Fri, 22 Jan 2010 16:33:07 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 49
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <hjcefv$e1b$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1264174388 17643 213.180.130.17 (22 Jan 2010 15:33:08 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jan 2010 15:33:08 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.53
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221
    Firefox/3.5.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249234
    [ ukryj nagłówki ]

    > kogutek pisze:
    > >> kogutek pisze:
    > >>>> I trochę zależy też od danego regulatora np.,
    > >>>> gdy zarówno ten dający 13,9V,
    > >>>> jak i ten dający 14,4V mieszczą się
    > >>>> wg producenta / sprzedawcy w normie.
    > >>> luz przy -10. Teoria z napięciami ładowania też jest błędna. Przy bardzo malej
    > >>> oporności wewnętrznej alternatora różnica pół wolta nie ma znaczenia. Przy
    > >> Różnica pół wolta na klemach może oznaczać 2-3 razy większy prąd ładowania.
    > >> Zobacz jak wygląda charakterystyka I(U) akumulatora. Mogę podesłać, jakby
    > >> to był kłopot :)
    > >>
    > >>> kiepskim prostowniczku dającym w porywach 3A ma znaczenia a przy źródle prądu
    > >>> jakim jest alternator dającym z reguły ponad 50A nie ma. Z prawa Ohma można to
    > >>> policzyć.
    > >> Otóż ma, właśnie ze względu na prawo Ohma (niezależnie od tego że oporność
    > >> wewnętrzną akumulatora kiepsko się modeluje jako zwykły opór).
    >
    > > Udowodnij i przedstaw obliczenia. Jak będą poprawne to Ci przyznam racje. Na
    > > razie uważam ze nie masz racji.
    >
    > Przykładowo: akumulator modelujemy jako źródło o napięciu 13.5V i oporze wewn.
    0.1ohma
    > Alternator z regulatorem  modelujemy jako źródło napięciowe (w zakresie prądów
    do 50A)
    > przy napięciu 13.9V: I = (13.9V-13.5V)/0.1ohm = 4A
    > przy napięciu 14.4V: I = (14.4V-13.5V)/0.1ohm = 9A
    >
    > Przy czym od razu zastrzegam że taki model ten jest bardzo uproszczony.
    > Ale sam chciałeś liczyć z prawa Ohma - no to masz.
    >
    > A prawdziwe char-ki aku, jeśli się nadal upierasz możesz dostać
    > jutro, tylko zeskanuje odpowiednie książki.
    >
    > --
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    >    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.
    Błąd w założeniu. Przemyśl jeszcze raz albo weź częściowo rozładowany
    akumulator, taki co z niego jeszcze odpalisz i wepnij się z amperomierzem w
    przewód wychodzący z alternatora. Po odpaleniu dodaj gazu i obserwuj wskazania
    amperomierza. Amperomierz musi być na minimum 50A. Można również zdjąć klemę po
    odpaleniu. Ale z tego co tu piszą może to być nie za zdrowe dla nowoczesnych
    samochodów. Poza tym ze względu na jakiś realny czas operacji polegającej na
    podłączeniu się z amperomierzem może umknąć pewna ważna w takich rozważaniach
    informacja.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: