  • 11. Data: 2020-04-10 21:41:26
    Temat: Re: Co zrobić z lapkiem na jednordzeniowym Pentium?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-10 o 20:47, Adam pisze:

    > T9550 = Socket 479 mPGA.
    > Wymieniałem niejednokrotnie, to wiem.
    > Na Allegro za 45 zł.

    Ale może Celerona M wymieniałeś?

    Intel Core 2 Duo T9550 (Socket P) CPU

    https://en.wikipedia.org/wiki/Socket_P

    "Contacts 478 (not to be confused with the older Socket 478 or the
    similar Socket 479)"

    Processors:

    Intel Core 2 Duo
    T5xx0*, T6xx0, T7xx0*, T8x00, T9xx0, P7xx0, P8xx0, P9xx0 )
    Intel Core 2 Quad
    Q9x00
    Intel Core 2 Extreme
    X7x00, X9x00, QX9300
    Intel Pentium Dual-Core
    T23x0, T2410, T3x00, T4x00
    Intel Celeron M

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2020-04-10 23:28:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-10 o 21:41, Irokez pisze:

> [...]
    >
    > Intel Core 2 Duo T9550 (Socket P) CPU
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Socket_P
    >
    > "Contacts 478 (not to be confused with the older Socket 478 or the

    Wszystko wskazuje na to, że masz rację.

    Musiało mi się coś pomerdać - tak jest, jak się pisze z pamięci.
    Ostatnia taka zmiana była w Thinkpad R500 - a jemu przysługuje procek od
    Celerona 575 do T9800.

    Zresztą w zeszłym roku wywiozłem ze 30 kilogramów różnych laptopów, a
    nie mam dobrej pamięci do szczegółów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2020-04-11 01:36:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5e9030fd$1$551$6...@n...neostrada.pl

    : RAM 2GB,

    Tyle raczej nie na wiele starczy. ;)
    (ale 32W10 pójdzie)

    : Ma ktoś pomysł jak poradzić sobie z "płynnymi nóżkami" w lapku??

    Przykleić filcowe kółeczka -- takie, jak pod nóżki meblowe.

    : Lub dobrać z czego innego, nóżki okrągłe jakieś 5mm średnicy.

    Gumki do ołówków automagicznych tyle mają.

    -=-

    Skoro matryca dobra -- może wymień resztę?
    (płytę i CPU)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2020-04-11 07:22:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 08.04.2020 16:58, ąćęłńóśźż wrote:

    > Pytanie: czy sensowne video (np. z dzisiejszego YouTube) w ogóle pójdzie?
    > Może w ogóle machnąć ręką na toughbookowatość i do zwykłego komputera z
    > monitorem dodać jakąkolwiek klawiaturę "na stracenie" przez dzieci,
    > podobnie myszkę (tyle że klamotowate rozwiązanie się robi)?

    Nie, nie pójdzie. To naprawdę zastanawiające, że tak sporo ludzi
    przeoczyło tę zmianę i ciągle zakłada, że stary komputer nada się "do
    Internetu dla dziecka". Tak było jakieś piętnaście lat temu, gdy usługa
    WWW opierała się w dużej mierze na prezentowaniu użytkownikowi
    statycznych dokumentów. Teraz jakiś cas temu paradygmat zmienił się
    diametralnie i każda strona jest tak naprawdę dość sporą aplikacją,
    która odpala się w wirtualnym środowisku przeglądarki. To wymaga
    naprawdę sporych zasobów. Jak ktoś nie wierzy, niech odpali jakiś
    monitor ich zużycia w momencie, gdy jedynym uruchomionym programem jest
    Chrome z kilkoma otwartymi zakładkami.

    A potem ktoś by chciał, żeby komputer niezdolny do uciągnięcia
    dekodowania 720p bezpośrednio na swoim procesorze, dekodował wideo w
    odtwarzaczu postawionym na przeglądarce.

    Miejcie litość dla swoich dzieci i kupcie im jakiś poleasingowy komputer
    z i5 trzeciej generacji. Dzisiaj taki sprzęt kosztuje kilkaset zł...

  • 15. Data: 2020-04-11 14:43:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Internet nie jest potrzebny a wręcz zbędny (bo jest groźny dla dzieci bez nadzoru),
    wystarczy jakiś odtwarzacz sieciowy w LAN (po
    DLNA), choć przydałby się YouTube Kids.
    Zwróć uwagę, że YouTube odtwarzają różne gówna na znaczkach pocztowych jako
    procesorach, np. kodiboksy.
    Do rysowania w paincie czy czymś podobnym nie potrzeba i7 z 8GB.

    Tak się zastanawiam - czy my dziś bzykamy żony inaczej, niż 15-20 lat temu??
    I czy 15 lat temu nie dało się na lapku puścić przykładowo AutoCAD-a?
    A producent wsadził 1600x1200, bo mu piksele leżały na magazynie?

    -----

  • 16. Data: 2020-04-13 00:03:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Atlantis" 5e915405$0$544$6...@n...neostrada.pl

    > Miejcie litość dla swoich dzieci i kupcie im jakiś poleasingowy komputer
    > z i5 trzeciej generacji. Dzisiaj taki sprzęt kosztuje kilkaset zł...

    Problemem może być przeszłość laptopa -- zalany laptop jakiś
    czas ;) popracuje, po czym wyzionie ducha i jeśli zostanie
    przez kogoś naprawiony, to raczej sporym wysiłkiem...

    https://www.youtube.com/watch?v=NcbOl27y9jo

    Innymi słowy nie odradzam, ale proponuje ostrożność.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2020-04-13 21:16:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-11 o 14:43, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > jako procesorach, np. kodiboksy.
    > Do rysowania w paincie czy czymś podobnym nie potrzeba i7 z 8GB.

    Postaw Win 7 w wersji 32bit na nim i zainstaluj KODI. Będziesz miał i
    DLNA, i lokalnie z dysku obejrzysz.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2020-04-13 21:51:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wczoraj naładowałem aku i odpaliłem (z ostrożności bez podłączania do LAN), Win XP
    sp3 ładnie wstał - po datach widzę, że ostatnio
    używałem w 2016 i jeszcze z jakiejś przyczyny 1 stycznia 2019 (pewnie backup).
    Łezka nostalgii się kręci za paroma programami, których od tamtego czasu nie
    instalowałem na kolejnych sprzętach (im bardziej
    człowiekowi z górki tym bardziej szkoda czasu).
    W drugim podejściu podłączę do LAN i zobaczę, co VLC czy inny player potrafi
    odtworzyć.
    Toughbook to jednak solidna budowa, znacznie nowszy HP rozsypał się na proszek (choć
    nadal działa popękany gdzie się da).

    -----

  • 19. Data: 2020-04-13 23:24:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5e94ba8b$0$548$6...@n...neostrada.pl

    > Postaw Win 7 w wersji 32bit

    Czy W7Starter jest lżejszy od pełnego 32W7?
    Są zapewne różne 32W7 -- Home, Professional, House... ;)

    Jak będę miał dobry humor -- wrzucę W7S na F-S.
    (i opiszę wrażenia -- czy korzysta RAMdysk z PAE...)

    -=-

    Kilkanaście lat myślałem, że ma 32WXP Home, gdy
    tymczasem mam 32WXP Pro... Czy 32WXP Home mógł
    zapgrejdować się cichcem do 32WXP Pro?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2020-04-14 12:14:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-04-10, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Muszę go włączyć, ale pojawił się taki problem, że nóżki gumowe u spodu obudowy
    tego toughbooka zamieniły się w płynną gumę, jakby
> [...]
    (drewno korkowe).
    > Lub dobrać z czego innego, nóżki okrągłe jakieś 5mm średnicy.

    Tylko wydłubać i dobrać coś innego. Nie ma innego wyjścia. Są do
    dostania różne "nożki" sprzętowe, z tym, że nie wiem po czym tego
    szukać. Stopki gumowe wyrzuca tylko parę na Allegro. Foot pads, rubber
    feet na Alim wyrzuca już sporo.

    --
    Marcin