  • Data: 2023-02-07 12:51:08
    Temat: Re: Co zastąpi CB w samochodach ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Feb 2023 21:44:24 +0100, io wrote:

    > Minęło 5 lat :-)

    minelo 5 lat ... nikt juz nie pyta, jak dojechac, bo ma
    nawigacje/google, jak trasa tez nie pyta, bo sa w nawigacjach korki,
    a policjanci sa w janosiku i innych.

    Jedyne na co narzekam, ze janosik slabo nawiguje i kiepsko korki zna.

    > Zasięg pojedynczego łącza nie determinuje zastosowań. Łącz BT o zasięgu
    > 10 metrów z powodzeniem używa się do przesyłania danych za pomocą TCP na
    > drugi koniec świata jak i z drugim urządzeniem BT.

    Tylko troche trudno w samochodzie uzyc, bo odstep od jadącego w tę
    samą stronę bedzie wiekszy, a z przeciwnej przejedzie za szybko.
    Wifi z wiekszym zasiegiem otwiera wiecej mozliwosci.

    > Ale co ma być z tej sieci i po co? Wysiądzie DNS i nie działa. Internet
    > to międzysieć. Takie cuś do łączenia sieci a nie pojedynczych hostów. Do
    > pojedynczych jest właśnie sieć lokalna. Przy czym nie rozwinęły się
    > jeszcze wystarczająco bezprzewodowe sieci mobilne samoorganizujące się.

    Internet może i sie nazywa "międzysieć", ale sluzy do lączenia hostów.
    Do czego miałyby sluzyc takie organizowalne sieci mobilne, to nie
    bardzo wiemy. Ale jest internet mobilny w telefonach i dziala w miare
    dobrze.

    Ale czego chcemy?
    Zeby kierowca powiedzial w mikrofon "wywolanie ogolne" i uslyszeli w
    glosnikach wszyscy w promieniu 5 km?
    Takie CB na smartfonach ?

    > Jedno z drugim nie ma wspólnego.
    > 1 (nie to o czym myślę). To oczywiście nie idzie w kierunku komunikacji
    > głosowej.

    Kierowca rece ma zajete, wzrok ma zajety - komunikacja glosowa to
    dobry wybor.

    > 2 (to o czym myślę). Natomiast ludzie oczywiście chcą rozmawiać.

    Taaa ... przez "komunikator" :-)

    > Fakt, że aplikacje komputerowe realizują "komunikację schematycznie"
    > wynika z łatwości przetwarzania. Ale już użyteczny komunikator musi
    > posiadać komunikację głosową.

    > Ale to już wiemy, że wystarczy system dostarczający informacji o
    > korkach. Tylko mamy dominujących graczy, którzy nie potrzebują cudzych
    > systemów.

    Dokladnie.
    Choc prawde mowiąc brakuje mi dokladniejszej informacji - widze np ze
    google proponuje mi jazde jakąś boczną drogą przez 100km - i nie wiem
    - cos poważnego, czy zaraz sie skonczy - polaczyc z kims w tym korku
    by sie przydalo.

    Ale to za trudne, wiec nie będzie :-)

    Jeszcze są informacje radiowe - czy glosowe, czy cyfrowe przez TMC.
    Juz widac, ze u nas TMC nie wypalilo - poniekąd dlatego, ze wieksi
    gracze nie potrzebują cudzych systemów :-)

    > 5 lat minęło ... nic się nie rozwinęło. Pojazdy autonomiczne nadal nie
    > funkcjonują. Nie rozwinęły się samochody na minuty. Rzeczywistość
    > zweryfikowała bajanie o tym i o owym.

    Ktos tam jednak 5 lat przepracował, i mozliwe, ze autonomiczne jednak
    wypalą.
    Samochody na minuty - za drogie widac, ale hulajnogi na minuty sie
    rozwinęły :-)

    J.