  • 71. Data: 2010-01-04 20:28:31
    Temat: Re: Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Jurand pisze:
    > Użytkownik "The_EaGle" <t...@d...com> napisał w wiadomości

    > Nie jest. To Ty sobie sprawdź. Osprzęt wtryskowy jest zupełnie inny. W ogóle
    > TDCI 130 KM a TDCI 136 KM to są dwa różne silniki.
    > Nie mieszaj tutaj Mondeo z V50, bo tych samochodów NIE NAPĘDZAJĄ te same
    > jednostki.
    > Dlatego wszystkie problemy silnikowe, dotyczące właścicieli Mondeo, nie mają
    > odzwierciedlenia w V50-kach czy tez Focusach, co więcej - prawie w ogóle nie
    > ma problemów z systemem wtrysku.

    W mondeo jest ten sam silnik 136KM co w S40/V50/C30 i V70 a tutaj masz
    dowód:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#2.
    0_2
    i tutaj osprzęt wtryskowy jest ten sam. Przynajmniej tak wynika z
    katalogu który mam przed nosem i gdzie mogę sobie dobrać wtryskiwacze do
    każdego z tych silników - SĄ IDENTYCZNE.

    Starszej generacji silniki 2.0 tdci 130KM to inna para kaloszy i nie
    mówię o tym silniku.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 72. Data: 2010-01-04 20:29:57
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Jurand pisze:

    > Jest większy, czy ładniejszy - nie wiem, komfort podróżowania podobny,
    > zachowanie na drodze - V50 deczko, ale naprawdę tylko deczko lepiej, koszty
    > serwisowania - V50 dużo lepiej ;) Prestiż - no comment. Cena zakupu - V50
    > trochę tańsze.

    Chciałbym zauważyć że porównujesz kompakt V50 z P407 to lekko nie ma
    sensu...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 73. Data: 2010-01-04 20:31:31
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

    > Idź do laryngologa :) skoro słyszysz różnice w dźwiękach wydawanych
    > przez ten sam silnik :).

    ale słyszałeś kiedyś Mondeo TDCI - prawda? :D
    Wypisz wymaluj - betoniarka.

    > Oczywiście różnice minimalne w lepszej
    > jakości wytłumieniu i mogą być (np poduszki silnika czy lepszej
    > jakości tłumik) ale to tylko kosmetyka.

    nie mówie o dzwięku w kabinie, tylko na zewnątrz.

    > Choć jak widać "siła marketinga" wmówi ludziom wszystko :)

    Zwróc kiedyś uwage na Mondeo TDCI kiedy będzie chodzić na wolnych obrotach
    :D
    Dzwięk na tyle charakterystyczny jak np. w ... maluchu. Nie da sie pomylić z
    innym :)

    > Różnice w trwałości silnika produkowanego w tym samym miejscu w tej
    > sam ej fabryce po podróży do Szwecji gdzie jest montowany w volvo lub
    > do Niemiec gdzie jest montowany w mondeo wynika z twoich osobistych
    > doświadczeń czy też z twojego widzi mi się? :)

    Zrob sobie kiedyś tą 'przyjemność' i posłuchaj chodzącego na wolnych
    obrotach Forda Mondeo, a później chętnie zaprosze Cie do mnie na piwko,
    zebyśmy mogli sobie o tym podyskutowac.

    :D

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 74. Data: 2010-01-04 20:31:56
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Jacek pisze:

    > Mowisz, ze 2,0 volvowskie jest najlepszym dieselkiem z generalnie takich
    > dwulitrowek?
    > Mam porownanie do a4 z 2004 (v50 tez z 2004) i audi jest cicsze, ale wg
    > mnie slabsze chociaz na papierze niby lepsze.

    Mówisz że 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami jest cichsze niż 2.0D w V50 z
    common rail II i III gen ? Następny do lekarza laryngologa...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 75. Data: 2010-01-04 20:36:27
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

    > ale słyszałeś kiedyś Mondeo TDCI - prawda? :D
    > Wypisz wymaluj - betoniarka.

    Ty nie rozróżniasz, mam takie wrażenie 3 silników tdci w mondeo. Być
    może że starszy był głośniejszy, niż nowszy.
    Masz jakiś dowód że to co słyszałeś to był ten sam co w V50 o który
    toczy się dyskusja?

    > nie mówie o dzwięku w kabinie, tylko na zewnątrz.

    A to tłumik czy wibracje przenoszone przez poduszki nie mają nic
    wspólnego z dźwiękiem na zewnątrz?

    > Zwróc kiedyś uwage na Mondeo TDCI kiedy będzie chodzić na wolnych
    > obrotach :D
    > Dzwięk na tyle charakterystyczny jak np. w ... maluchu. Nie da sie
    > pomylić z innym :)

    Zwracam często bo mondeo tdci jest masa i na pewno z maluchem go nie
    pomylę choć do audiofilii się nie zaliczam.

    > Zrob sobie kiedyś tą 'przyjemność' i posłuchaj chodzącego na wolnych
    > obrotach Forda Mondeo, a później chętnie zaprosze Cie do mnie na piwko,
    > zebyśmy mogli sobie o tym podyskutowac.

    Zapraszam do mnie do pracy jest kilka sztuk możemy posłuchać, znajdziemy
    gdzieś malucha i porównamy dźwiek... Jak nie słyszysz różnicy to ja nie
    wiem jak mogę ci pomóc ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 76. Data: 2010-01-04 20:56:14
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Krzysztof Szmergiel pisze:

    > Poza tym w V50 jest zupelnie zmodyfikowany osprzet silnika i nawet
    > montowany jest inaczej. Innaczej tez jest oprogramowany co ma wplyw na
    > chalas przy wyzszych obrotach i spalanie na nizszych.

    Mówisz że na hałas przy wyższych obrotach ma wpływ oprogramowanie
    silnika...hmm ciekawe możesz to rozwinąć? :)

    Aaaa co do spalania to np w V50 jest większe niż w tej samej wielkości
    aucie czyli focusie kombi z tym silnikiem...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 77. Data: 2010-01-04 21:01:07
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Jurand pisze:

    > Oczywiście robię to celowo - ponieważ oceniam V50 jako całość, a nie tylko
    > silnik. To jeden z najtańszych obecnie samochodów, jeśli chodzi o koszty
    > eksploatacji, do tego bardzo fajnie się prowadzący i nikt nie powie, że
    > jeździsz "autem na F".

    Jurand co ty uprawiasz? V50 to jest auto na F to ford w 95%.
    Silnik od forda
    Zawieszenie forda focusa i prowadzi się jak focus
    Układ kierowniczy forda focusa i prowadzi się jak focus

    Tylko inny znaczek i blachy...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 78. Data: 2010-01-04 21:06:09
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > Moon wydusił z siebie te słowy:

    > wystarczy zadbać o to Paliwo i o samochód.
    > Mi jeszcze diesel nigdy nie zamarzł..

    To nie jest kwestia dbania o paliwo ale o szczęscie jak wlejesz na
    stacji nie świadomie letni olej i będzie minus 5 to staniesz choćbyś
    wymiał olej w swoim samochodzie co 2 tys km...

    Ja na 8 lat jeżdżenia dieslami miałem 2 takie przypadki a ostatni 2 tyg
    temu po tankowaniu na BP w Wawie.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 79. Data: 2010-01-04 21:08:46
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

    > pewnie, tylko ile na rynku jest sioników turbobenzynowych?
    > I czy vectra i mondeo mozesz sobie takie kupic?
    > No i co z kosztami użytkowania turbodiesla i turbobenzyny?
    >
    > Ja tam, do normalnej jazdy, wole turbodiesla... i to mocnozdecydowanie.

    Dlatego do tej pory jak praktycznie nie było nowoczesnych turbo benzyn
    to dyskusja czy benzyna czy turbo diesel kończyła się tak samo. Ale
    jeżeli mamy turbo benzynę i turbo diesla to już nie ma znowu o czym
    mówić. Jeżeli ktoś jeździ do np 20 tys rocznie to niech bierze turbo
    benzynę lepsze będzie wszystko.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 80. Data: 2010-01-04 21:14:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2010 19:09:39 +0100, Moon napisał(a):

    Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC International sp. z o.o z siedzibą przy
    ul. Chocimskiej 27/4 w Krakowie

    > ale nie ma takiego nagłówka, tumanie.
    > i co?
    > nie spoufalaj się prostaku bo ci zrobię syndrom płaszczycy.

    Znaczy uciekniesz z podkulonym ogonem równiez z tej grupy?

    --
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98