-
11. Data: 2010-12-07 21:14:25
Temat: Re: Co to za silnik, i jak tym sterować ?
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2010-12-07 17:02, sundayman pisze:
> A bo w sumie nie wyjaśniłem, że regulacja będzie z Atmegi128, dlatego muszę
> całość zrobić, a nie kombinować z czymś wyciągniętym z odkurzacza...
To się najpierw przyglądnij jak to jest zrobione w odkurzaczu. Tam nie
ma żadnych wyrafinowanych filtrów przeciwzakłóceniowych.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
12. Data: 2010-12-07 21:45:39
Temat: Re: Co to za silnik, i jak tym sterować ?
Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:idm790$9kp$1@news.onet.pl...
> No właśnie coś takiego czytałem - o wyzwalaniu "by impulse train" (to
chyba
> to ?)
dokładnie to i dla tego typu silnika to powinno zupełnie wystarczyć
> ale też była uwaga o "avoid firing at zero voltage", czy jakoś
> tak...
to akurat chodzi o to, że przy zero voltage w klasycznym układzie z
optotriakiem nie ma z czego odpalać bo nie ma napięcia i trzeba odczekać
chwilkę po zerze żeby sinusoida urosła na tyle, by zapewnić prąd bramki.
> (tak, to była wazelina :)
fuj :)
e.
-
13. Data: 2010-12-08 01:23:26
Temat: Re: Co to za silnik, i jak tym sterować ?
Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>
> dokładnie to i dla tego typu silnika to powinno zupełnie wystarczyć
Dobra, trzymam kolegę za słowo :)
> to akurat chodzi o to, że przy zero voltage w klasycznym układzie z
> optotriakiem nie ma z czego odpalać bo nie ma napięcia i trzeba odczekać
> chwilkę po zerze żeby sinusoida urosła na tyle, by zapewnić prąd bramki.
Uhum, jasne.
Bardzo dziękuję za podpowiedzi, nieco nerwów mi to zaoszczędzi... :)