-
1. Data: 2013-07-16 21:12:08
Temat: Co to za firma ?
Od: Przemeq <p...@o...eu>
Skończyły się bębny przy przebiegu 130 kkm i niby nic nadzwyczajnego ale
księgowi projektują samochody i teraz bębny są z łożyskami.
W studenckich czasach 126 p to łożysko i piasta sobie a bęben sobie.
I teraz cena tych części niby oryginał z TRW to koszt bębna z łożyskiem
338 za 1 sztukę, mechanik proponuje mi zamiennik z firmy LPR niby firma
z Włoch, (ten skrót do tej pory z samochodami mi się nie kojarzył)
twierdzi że są ok.
Co to za części czy faktycznie warte to coś jest czy to chińszczyzna,
ktoś je stosował u siebie w aucie?
Przemeq
-
2. Data: 2013-07-16 22:57:02
Temat: Re: Co to za firma ?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Przemeq pisze tak:
> Co to za części czy faktycznie warte to coś jest czy to
> chińszczyzna, ktoś je stosował u siebie w aucie?
http://www.lpr.it/e-stabilimenti.asp
http://www.lpr.it/e-azienda.asp
Chyba bębny nie są tak krytycznym elementem żeby się obawiać produkcji
w Chinach. Mój laptop też jest z Chin ;) (choć kupiony w Anglii gdzie
bardziej się liczą z klientem)
ew możnaby wywalić łożyska z kompletu i dać np polskie.
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
3. Data: 2013-07-17 00:43:33
Temat: Re: Co to za firma ?
Od: "TW Dziobak" <d...@h...pl>
Użytkownik "PiteR" napisał
> ew możnaby wywalić łożyska z kompletu i dać np polskie.
O ile pamietam to FŁT sprzedane.
pozdrawiam
Pieszy
-
4. Data: 2013-07-17 08:55:33
Temat: Re: Co to za firma ?
Od: a...@g...com
> Co to za części czy faktycznie warte to coś jest czy to chińszczyzna,
>
> ktoś je stosował u siebie w aucie?
>
>
>
> Przemeq
spox. moje dzieci juz beda wymieniac okladziny z tylu calymi cwiartkami auta....,
spawanie tylko w aso bo specjalne stopy itp......
co to za marka i model jest zebym przypadkiem nie popelnil.....
-
5. Data: 2013-07-17 10:46:22
Temat: Re: Co to za firma ?
Od: Przemeq <p...@o...eu>
W dniu 2013-07-17 08:55, a...@g...com pisze:
>
>> Co to za części czy faktycznie warte to coś jest czy to chińszczyzna,
>>
>> ktoś je stosował u siebie w aucie?
>>
>>
>>
>> Przemeq
>
> spox. moje dzieci juz beda wymieniac okladziny z tylu calymi cwiartkami auta....,
spawanie tylko w aso bo specjalne stopy itp......
> co to za marka i model jest zebym przypadkiem nie popelnil.....
>
Ten model to renault thalia/clio tam bęben jest z łożyskiem przykręcany,
ale tico też tak ma i pewnie większość aut. Jedynie fiat
w swoich modelach dawniej miał bęben przykręcany do piasty 2 śrubkami i
golf IV tarcze z tyłu też ma przykręcane do piasty, megane III ma tylne
tarcze z łożyskami podobnie jak te bębny.
I teraz auto warte 9000 pln a wymiana bębnów i okładzin to koszt od 700
do 1000 czyli 1/.9 auta.
Księgowi górą.
Przemeq
-
6. Data: 2013-07-17 19:05:38
Temat: Re: Co to za firma ?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** TW Dziobak pisze tak:
>> ew możnaby wywalić łożyska z kompletu i dać np polskie.
>
> O ile pamietam to FŁT sprzedane.
Ej chyba nie? Dziś kupiłem cztery do odkurzaczy. Czy poparłem obcy
kapitał? Tfuuuu :/
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
7. Data: 2013-07-17 19:19:06
Temat: Re: Co to za firma ?
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2013-07-17 19:05, PiteR pisze:
>>> ew możnaby wywalić łożyska z kompletu i dać np polskie.
>>
>> O ile pamietam to FŁT sprzedane.
>
> Ej chyba nie? Dziś kupiłem cztery do odkurzaczy. Czy poparłem obcy
> kapitał? Tfuuuu :/
FŁT to niestety też już chińszczyzna, choć jeszcze robiona u nas..
--
Pozdr.
Michał
-
8. Data: 2013-07-17 19:28:19
Temat: Re: Co to za firma ?
Od: A.L. <a...@a...com>
On Wed, 17 Jul 2013 10:46:22 +0200, Przemeq <p...@o...eu> wrote:
>Ten model to renault thalia/clio tam bęben jest z łożyskiem przykręcany,
>ale tico też tak ma i pewnie większość aut. Jedynie fiat
>w swoich modelach dawniej miał bęben przykręcany do piasty 2 śrubkami i
>golf IV tarcze z tyłu też ma przykręcane do piasty, megane III ma tylne
>tarcze z łożyskami podobnie jak te bębny.
>I teraz auto warte 9000 pln a wymiana bębnów i okładzin to koszt od 700
>do 1000 czyli 1/.9 auta.
>Księgowi górą.
>
>Przemeq
>
To sie robi specjalnie. Proponuje lekture ksizaki
Made to Break: Technology and Obsolescence in America by Giles Slade
(Oct 30, 2007)
Facet jest profesorem MIT. Ksiazka o tym jak sie dzisiaj projektuje
urzadzenai techniczne: projektuje sie tak aby po X latach (gdzie X
jest scisle zdefiniowane) produkt sie zepsul, i to tak ze maksymalna
ilosc podzespolow powinna sie zepsuc w mniej wiecej tym samym czasie.
Tak aby nie oplacalo sie produktu naprawiac i malezalo ow produkt
wyrzucic.
Bebny z lozyskami to sposob WLASCIWEGO projektowania. Proponuje
oczekiwac wiecej innowacji
A.L.
-
9. Data: 2013-07-17 19:30:23
Temat: Re: Co to za firma ?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ks5m8v$nnp$...@m...internetia.pl...
> W dniu 2013-07-17 08:55, a...@g...com pisze:
>>
>>> Co to za części czy faktycznie warte to coś jest czy to chińszczyzna,
>>>
>>> ktoś je stosował u siebie w aucie?
>>>
>>>
>>>
>>> Przemeq
>>
>> spox. moje dzieci juz beda wymieniac okladziny z tylu calymi cwiartkami
>> auta...., spawanie tylko w aso bo specjalne stopy itp......
>> co to za marka i model jest zebym przypadkiem nie popelnil.....
>>
> Ten model to renault thalia/clio tam bęben jest z łożyskiem przykręcany,
Dlaczego nie jestem zdziwiony, że oszuści z Renault robią wszystko żeby
orżnąć klienta?
-
10. Data: 2013-07-17 20:44:49
Temat: Re: Co to za firma ?
Od: Przemeq <p...@o...eu>
Oszustów jest więcej nie tylko renault, choć to marna pociecha.
Ale wracając do mojego pytania czy o tej firmie LPR ktoś słyszał.
Co to warte, czy może jakieś inne firmy robiące części do aut.
Przemeq