  • Data: 2009-06-13 18:59:51
    Temat: Re: Co to jest Video port w kamerze IP
    Od: Paweł <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Opisałem jak to rozumiem, ale jak Ty nie wiesz o co chodzi, tzn, że ja
    > już w ogóle jestem nie w temacie?

    Chodziło mi raczej nie to co napisałeś ale jak to napisałeś.

    > Zapytam inaczej, czy możesz mi jakoś w prosty sposób wyjaśnić o co
    > chodzi z tym przekierowaniem portów i tak ogólnie z tymi portami.

    Dane we wszystkich protokołach IP są przesyłane w pakietach. Każdy taki
    pakiet poza właściwymi danymi zawiera adres IP nadawcy, adres IP
    odbiorcy. Pakiety protokołów TCP i UDP zawierają dodatkowo numer portu
    nadawcy i numer portu odbiorcy.
    "Przekierowanie" polega na odpowiedniej podmianie w pakiecie numeru
    portu i/lub adresu IP.

    W prosty sposób możesz porównać to do listu wysyłanego pocztą.
    Musi zawierać on dane adresata jak i dane nadawcy.
    Wyobraź sobie jakąś dużą firmę. Pracują w niej setki osób. Trafia do
    niej koperta z napisem "do działu zaopatrzenia". Sekretarka bierze taki
    list i stwierdza, że powinien trafić on np. do pokoju 509. Skreśla więc
    "dział zaopatrzenia" i wpisuje "pokój 509". Następnie przekazuje go
    komuś kto lokalnie roznosi listy.
    Upraszczając nieco zagadnienie tak właśnie działa "przekierowanie" w
    routerze.

    > Powiedz mi też, czy jeśli kamera tak jak ta ma port HTTP oraz Video
    > port, to czy w routerze musi być przekierowanie tych dwóch portów w
    > routezrze na adres IP kamery, czy tylko samego portu HTTP?

    Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.
    Tego typu informacje powinieneś znaleźć w instrukcji do kamery.

    Paweł