-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
u!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Co to. SORO.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <0...@g...com>
<X...@1...0.0.1> <7...@m...org>
<3...@g...com>
<1i055pixu1lf6$.dlg@myjk.org>
<d...@g...com>
<t...@m...org> <rf6v62$m8v$1@gioia.aioe.org>
<8rzo9u6wfmin$.dlg@myjk.org> <rf7e3k$1q5f$3@gioia.aioe.org>
<k...@m...org> <rfhsh9$rcu$1@gioia.aioe.org>
<1...@m...org> <rfnh5l$17ku$1@gioia.aioe.org>
<13l13txhxygib$.dlg@myjk.org> <rfon13$1sp7$1@gioia.aioe.org>
Date: Tue, 28 Jul 2020 17:28:45 +0200
Message-ID: <1fn4t3iyfyg6w$.dlg@myjk.org>
Lines: 151
NNTP-Posting-Host: 83.6.130.33
X-Trace: 1595950125 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 542 83.6.130.33:60367
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 8912
X-Received-Body-CRC: 2781427796
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2681975
[ ukryj nagłówki ]Tue, 28 Jul 2020 10:18:15 +0200, Kol99
> Nie, nie tak samo.
> Przy zwykłym skrzyżowaniu, jeszcze przed wjazdem z daleka
> widać jaki jest układ skrzyżowania i bez problemów można wybrać
> odpowiedni pas do wjazdu na skrzyżowanie.
Bzdura, niczego więcej nie widać. Poza tym to który się zajmuje pas
definiują przepisy, a nie to co się widzi. Weź doczytaj, że tam jest mowa o
ZAMIARZE zmiany. Zamierzasz zmienić kierunek (gdzie i jakkolwiek by sięto
nie działo) masz się z ZASADY należycie ustawić.
> Przed rondem najczęściej nie widać ile jest ulic i z której strony
> dochodzą. Dla nie znających ronda może być problem, którym pasem
> wjezdżać na rondo zgodnie z twoją teorią ronda.
Normalny kierowca nie ma żadnych problemów. Chce jechać prosto, zajmuje
dowolny pas. Jak chce skręcić w lewo, to zajmuje lewy pas (lub zjeżdża do
osi) itd. To jest tak proste że aż oczywiste. Tylko niektórzy kociokwiku
dostają jak widzą rondo, czyli droge z wieloma skrzyżowaniami, choć
przepisy nijak tego nie definiują, ba, w przepisach jest mowa o JEDNYM
skrzyżowaniu o ruchu okrężnym i żadnej nawet wskazówki że to droga i wiele
niezależnych skrzyżowań.
> Zgadza się, wszystko zadziała, tylko niepotrzebnie komplikuje się
> i stwarza dodatkowe zagrożenie.
Niczego się nie stwarza.
> Według twojej teorii ronda przy "skręcie w lewo", należy przepuścić
> wszystkie pojazdy i zająć pas wewnętrzny ronda.
Nie wg mojej teorii, tylko wg istniejacych przepisów.
> To może spowalniać ruch pojazdów wjeżdżających na rondo.
Weź to przemyśl. Wg twojej "intepretacji" przepisów trzeba zawsze przy
zjeżdżaniu używać prawego pasa, co oznacza że nikt wtedy i tak nie wjedzie
na skrzyżowanie. Generalnie w ogóle w takiej sytuacji nie warto się pchać
na wenętrzny pas, bo zaraz trzeba go zmienić by zjechać ze skrzyżowania --
a zmiana pasa to jeden z najbardziej kolizyjnych manewrów -- szczególnie na
skrzyżowaniu, a szczególnie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym gdzie jedzie
się po łuku. Czyli swoją interpretacją wyłączasz z użytkowania drugi pas i
jeszcze wprowadzasz kolizyjność przy zjazdach.
> Według PoRD przy "skręcie w lewo" można wjechać na rondo prawym pasem
> i może, ale nie musi wystąpić potrzeba przepuszczania jadących innymi
> pasami.
Przepisy są jasne. Pojazd na skrzyżowaniu (jednym!) o ruchu okrężnym ma
PIERWSZEŃŚTWO przed pojazdem który ZAMIERZA na nie wjechać. I to temat
zamyka. Chce ktoś wjechać, proszę bardzo, ale niech temu co już był, i
nadal jest, nie utrudnia dalszej jazdy (konkretnie zjechania ze
skrzyżowania). Chce sobie skręcić w prawo, nie ma problemu, bo ten jadący
wewnętrznym albo zjedzie tym samym zjazdem co wjeżdżający albo pojedzie do
kolejnego zjazdu. Przy jeździe zgodnie z istniejącymi przepisami NIE MA
zatem KOLIZYJNOŚCI. Chce jechać prosto, niech ustąpi temu co jest na
wewnętrznym, bo zapewne na najbliższym albo kolejnym zjeździe będzie chciał
zjechać ze skrzyżowania. No to jest przecież banalnie proste i logiczne.
> Ruch nie jest zwalniany.
Jest jeszcze bardziej zwalniany, do tego ruch jest bardziej niebezpieczny
bo tworzy tory kolizyjne, wymusza zmianę pasa ruchu na skrzyżowaniu, co
utrudnia wjeżdżanie na to skrzyżowanie.
> Zjeżdżając z ronda, według twojej teorii, należy zmienic pas z wewnetrznego
> na zewnętrzny, bezpośrednio przed zjazdem, czyli przepuscić wszystkie
> pojazdy jadące innymi pasami.
Absolutnie nie twierdzę że trzeba zmieniać pas na zewnętrzny przy
zjeżdżaniu ze skrzyżowania. Wręcz przeciwnie. Należy zjechać bezpośrednio z
wewnętrznego pasa przecinając pas wyznaczony w tym miejscu dla pojazdów
jadących z innego kierunku, dzięki temu nie blokuje się pasa zewnetrznego,
ktoś inny może wjechać na zewnętrzny i np. bezkolizyjnie skręcić na
skrzyżowaniu w prawo. Elementarne.
> To moze tamowac ruch i nie zawsze jest bezpieczne.
To prawda, zmiana pasa z wewnętrznego na zewnętrzny najczęśniej tamuje ruch
i nie jest zbyt bezpieczna.
> Jadąc zgodnie z PoRD skręcając "w lewo", wolno zmienić pas z wewnętrznego
> na zewnętrzny w dowolnym miejscu ronda, co poprawia płynność i
> bezpieczeństwo jazdy.
Wolno, ale nie trzeba. Wręcz jest to głupkowate, bo po co wtedy ten
wewnętrzny pas w ogóle robić, dla ozdoby? Zmiana pasa nigdy bezpieczeństwa
nie poprawia, bo jest to jeden z manewrów przy którym najczęściej dochodzi
do kolizji. Twierdzenie że zmiana pasów na skrzyżowaniu poprawia
bezpieczeńśtwo to jakiś absurd. A kolejnym absurdem jest twierdzenie że
można sobie jałowo w kółko jeździć po skrzyżowaniu, szczególnie zewnętrznym
pasem.
> Według twojej teorii ronda należy włączyć prawy kierunkowskaz przed
> rondem, migać nim mijając drogę po prawej stronie, dalej jechac
> rondem, zjechac z ronda po przejechaniu około 1/4 obwodu ronda
> i wtedy wyłączyć kierunkowskaz.
Nie wiem gdzie takie bzdury wyczytałeś, ale pewnie dasz zaraz odnośnik.
> [ciach zmyślone bzdury]
> Śmieszne tylko trochę, ale niebezpieczne, bo migasz prawym, ale nie
> zjeżdżasz z ronda.
> Śmieszne, głupie i niebezpieczne.
Śmieszne i głupie to jest wymyślanie przez ciebie, że mogłem napisać takie
bzdury. Ja w przeciwieństwie do ciebie nie twierdzę że na wjeździe i
zjeździe są niezależne skrzyżowania. Trudno zatem abym twierdził że trzeba
tam w kółko migać.
> Przemyśl to do czego prowadzi twoje rozumowanie o rondzie.
Dla mnie przepisy są jasne. Należyte ustawienie się do manewru to
elementarna podstawa ruchu drogowego.
> Teraz napisałeś o rondzie turbinowym z znakami poziomymi.
> Oczywiste jest, że należy stosowac się do oznakowania.
> Więc nie wmawiaj mi jakichś "teorii", tylko postaraj się
> uwaznie czytać to co jest napisane.
Oraz do przepisów ogólnych jeśli oznakowania nie ma. Przepisy ogólne mówią
jasno jak się ustawiać do manewru zmiany kierunku, a który to kierunek
zmienia się m.in. na skrzyżowaniu. I póki nie pokażesz w przepisach chociaż
wzmianki o tym że skrzyżowanie (jedno!) o ruchu okrężnym to oddzielna droga
na obwiedni i zestawem skrzyzowań na wjazdach/zjadach, to możesz swoje
interpretacje wsadzić sobie w nos. Już niejaki Dworak dązył do tego by
wpisać takie bzdury jak tutaj ciśniesz, do PORD -- na szczęście poległ w
zderzeniu ze swoimi kolegami po fachu którzy się na to nie zgodzili, z
oczywistych względów, bo wtedy by przepisy przestały być uniwersalne.
> Każdy musi wiedzieć takie rzeczy wcześniej (przed wjazdem na rondo),
> żeby prawidłowo wybrać pas przed rondem,zgodnie z twoją teorią o rondzie.
Jak ktoś umie jeździć, zna przepisy to nie musi takich rzeczy wiedzieć.
> PoRD nie wymaga wybierania pasa do wjazdu na rondo, wolno wjechać
> dowolnym pasem, o ile znaki nie wskazują inaczej.
Po raz kolejny, i tak widzę będzie do usranej śmierci w dyskusji z tobą
(jak i każdym innym rondoprostowaczem), PORD nie wymaga stosowania wyjątku,
bo "rondo" to nadal JEDNO skrzyżowanie które nijak się w PORD z definicji
skrzyżowania nie wyłamuje, z pewnością PORD SORO z tej definicji nie
wyklucza -- nie ma dla niego osobnej definicji, nie ma też osobnych
przepisów do ruchu po skrzyżowaniu (jednym!) o ruchu okrężnym (też
jednym!). Póki takich zapisów nie ma, należy się po nim poruszać jak po
każdym innym skrzyżowaniu. Koniec i kropka.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 28.07.20 17:34 Myjk
- 29.07.20 04:56 Kol99
- 29.07.20 05:00 Cavallino
- 29.07.20 05:05 Kol99
- 29.07.20 05:24 Kol99
- 29.07.20 08:12 Myjk
- 29.07.20 08:50 Myjk
- 29.07.20 10:35 Kol99
- 29.07.20 10:37 Kol99
- 29.07.20 10:47 adam
- 29.07.20 15:45 Kol99
- 29.07.20 16:10 Kol99
- 29.07.20 16:34 Myjk
- 29.07.20 16:39 Myjk
- 29.07.20 16:51 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=