  • 21. Data: 2022-04-05 17:30:44
    Temat: Re: Co sie dzieje gdy debilowi wmowisz, ze elektryk sie nadaje dla kazdego
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.04.2022 o 11:40, Cavallino pisze:

    > I noclegu.
    > Każdym autem.....

    KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

  • 22. Data: 2022-04-05 22:24:02
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 05.04.2022 11:00, J.F wrote:

    > Angoli spytaj. Albo Szkotow.
    >
    > Zalożę sie, ze tyle to robią na jeden raz.

    tyle robię na raz ;)
    a tak na poważnie, lecąc od Glasgow to pierwsze radary chyba się
    pojawiają dopiero w Anglii w okolicach M6, ale one oznakowane, tak samo
    jak odcinkowe pomiary prędkości. Wszyscy jadą 80mph i w zasadzie dla
    mnie to wystarczające, ale zdarzało się jechać dłuższe odcinki 90mph
    (Glasgow-Leeds spokojnie robię z jedną przerwą, ale na autostradzie przy
    80 się nie męczę - tutaj nie ma takiego ruchu jak w Anglii, więc jedzie
    się spokojnie

    > A pewnie jeszcze mozna dumnym British Railways pojechac,
    > albo poleciec :-)

    wbrew pozorom kolej bardzo droga jest, jak nie jedziesz sam to już się
    nie opłaca (przy 700km można się zastanowić, przy 4.5h jazdy nie ma
    sensu, bo swoim nie trzeba kombinować z dojazdem pod bramę..)

    Lukasz

  • 23. Data: 2022-04-06 13:46:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    On 05.04.2022 11:00, J.F wrote:
> [...]
    [...]

    >wbrew pozorom kolej bardzo droga jest, jak nie jedziesz sam to już
    >się

    Mnie tam Angole nauczyli, ze cena to rzecz ... dziwna.
    Duzo roznych cen jest :-(

    >nie opłaca (przy 700km można się zastanowić, przy 4.5h jazdy nie ma
    >sensu, bo swoim nie trzeba kombinować z dojazdem pod bramę..)

    A to swoja drogą - moze byc potrzeba drogiej taksowki.

    Ale ja tylko o czasie - pojechac koleją czy autokarem, ksiazke
    poczytac, obejrzec krajobraz, czy chocby wyspac sie troche ...

    J.

  • 24. Data: 2022-04-07 07:00:24
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 06.04.2022 12:46, J.F. wrote:
    > [...]
    >
    > Mnie tam Angole nauczyli, ze cena to rzecz ... dziwna.
    > Duzo roznych cen jest :-(

    to fakt, że cena jest różna w zależności od terminu czy wyprzedzenia z
    jakim rezerwujesz, ale jeszcze nigdy nie znalazłem tego taniej niż
    przejazd autem (dla rodziny), nawet wliczając problemy z parkowaniem i
    koszt parkingu w centrum

    > A to swoja drogą - moze byc potrzeba drogiej taksowki.
    >
    > Ale ja tylko o czasie - pojechac koleją czy autokarem, ksiazke poczytac,
    > obejrzec krajobraz, czy chocby wyspac sie troche ...

    Jeśli chodzi tylko o czas, to ewidentnie kolej wygrywa
    Tylko zgaduję, że jak ktoś jedzie autem z północy na południe, to ma
    swoje powody - koszty, dojazd do ostatniej mili, rzeczy jakie ze sobą
    zabiera itp..

    Lukasz

  • 25. Data: 2022-04-07 13:12:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 06:00:24 +0100, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > koszt parkingu w centrum

    > Jeśli chodzi tylko o czas, to ewidentnie kolej wygrywa

    To sie polepszylo. Bo tak widze, ze Londyn-Glasgow 4.5h ...
    400 mil/640km ... samochodem w Niemczech poza szczytami moze bym dał
    rade, ale to duzo szczescia trzeba :-)

    Z ostatnią milą pewnie wyjdzie dluzej. No i to jednak główna linia -
    przesiadki swoje zabiorą.

    Ale ja nawet nie o tym - czas w pociagu mozna jakos wykorzystac.

    A cena ... 160 funtow w dwie strony, 91 litrow paliwa powiedzmy ...
    po ile tam dzis dieselek w UK ?
    Ale przy wiekszej rodzinie bilety rosna, a samochod nie.

    > Tylko zgaduję, że jak ktoś jedzie autem z północy na południe, to ma
    > swoje powody - koszty, dojazd do ostatniej mili, rzeczy jakie ze sobą
    > zabiera itp..

    Żona i troje dzieci :-)

    J.

  • 26. Data: 2022-04-07 14:35:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2022 12:12, J.F wrote:

> [...]
    > po ile tam dzis dieselek w UK ?
    > Ale przy wiekszej rodzinie bilety rosna, a samochod nie.

    To wszystko zalezy od tego gdzie jedziesz tym pociagiem w UK. Np. do
    takiego Londynu mozesz wykupic cos w rodzaju biletu grupowego i im
    wiecej ludzi jedzie tym wychodzi taniej. Do tego bilet jest na pociag do
    i z Londynu, autobusy, metro i ta kolejke napowietrzna DLR czy jak ona
    sie tam nazywa. Kazdy dostaje swoj bilet wiec mozna sie rozdzielic.
    Jazda samochodem wiec do Londynu nie ma wiec sensu, tymbardziej kilkoma
    samochodami. Zawsze w ten sposob jezdzimy jak ktos do nas przyjezdza np.
    z PL i chce pozwiedzac.

    Dizelek ze trzy tygdnie temu tankowalem po 1.80 ale ostatnio gdzies mi
    mignelo 1.69.

  • 27. Data: 2022-04-08 07:13:34
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 07.04.2022 12:12, J.F wrote:

    > To sie polepszylo. Bo tak widze, ze Londyn-Glasgow 4.5h ...
    > 400 mil/640km ... samochodem w Niemczech poza szczytami moze bym dał
    > rade, ale to duzo szczescia trzeba :-)

    4.5h to jadę z Glasgow (no dobra, 25min od Gla, więc z Glasgow ok 4h) do
    Leeds, nie dojedziesz w tym czasie do Londynu (pomijając fakt, że do
    Londynu to samochodem nie ma sensu)

    > Z ostatnią milą pewnie wyjdzie dluzej. No i to jednak główna linia -
    > przesiadki swoje zabiorą.
    >
    > Ale ja nawet nie o tym - czas w pociagu mozna jakos wykorzystac.

    dokładnie tak, jakby nie patrzeć te 4h jeśli masz później spędzić 6h na
    spotkaniu

    > A cena ... 160 funtow w dwie strony, 91 litrow paliwa powiedzmy ...
    > po ile tam dzis dieselek w UK ?

    na jedną osobę jak najbardziej się opłaca, dla rodziny 2+2 niekoniecznie
    (choć może na takim dłuższym odcinku już tak)

    Diesla tankuję po ?1.7 na tańszych stacjach typu Tesco

    > Żona i troje dzieci :-)

    plusem jest to, że żona może prowadzić, więc się człowiek tak nie męczy

    Lukasz

  • 28. Data: 2022-04-08 09:15:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2022 06:13:34 +0100, ddddddddddddd wrote:

    > 4.5h to jadę z Glasgow (no dobra, 25min od Gla, więc z Glasgow ok 4h) do
    > Leeds, nie dojedziesz w tym czasie do Londynu (pomijając fakt, że do
    > Londynu to samochodem nie ma sensu)

    Toz pisze, ze w Niemczech bylaby jakas szansa, jakby sie trafil dzien
    bez korka, nie w Anglii :-)

    Za to zona sie meczy :-)

    J.