  • 1. Data: 2012-11-24 15:22:04
    Temat: Co lepsze - stary SB Live czy audio na płycie?
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Płyta głowna z audio chipsetem Realtek ALC888 (Płyta Gigabyte GA-EP43).
    Jest sens ładowania do niej starej karty audio Sound Blaster Live?? Czy
    dźwięk z tegi układu na płycie będzie lepszy, czy choćby porównywalny
    jakościowo?
    A może są inne "ZA" stosowaniem dedykowanej (starej) kary audio takiej jak
    wyżej wspomniana?

    T.

  • 2. Data: 2012-11-24 15:38:03
    Temat: Re: Co lepsze - stary SB Live czy audio na płycie?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 15:22:04 +0100, Thomas napisał(a):

> [...]
    > Jest sens ładowania do niej starej karty audio Sound Blaster Live?? Czy
    > dźwięk z tegi układu na płycie będzie lepszy, czy choćby porównywalny

    Wspolczesne chipy audio maja bardzo dobra jakosc, nie ma sensu wsadzanie
    starych dzwiekowek.

    > A może są inne "ZA" stosowaniem dedykowanej (starej) kary audio takiej jak
    > wyżej wspomniana?

    Od Visty wycofano sie ze sprzetowego wsparcia efektow audio i chyba nie ma
    juz sensu montowanie kart z tymi bajerami.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2012-11-24 15:58:23
    Od: Bogus <a...@b...pl>

    W dniu 2012-11-24 15:22, Thomas pisze:
> [...]
    > jakościowo?
    > A może są inne "ZA" stosowaniem dedykowanej (starej) kary audio takiej

    u mnie A2 leży na półce bo wbudowany wystarcza :)

  • 4. Data: 2012-11-24 16:26:36
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    > u mnie A2 leży na półce bo wbudowany wystarcza :)

    Chętnie Przyjmę jak się marnuję za przysłowiowe 4 proc w płynie
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-11-24 19:06:06
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakościowo?
    > A może są inne "ZA" stosowaniem dedykowanej (starej) kary audio takiej

    Nawet jeśli jest jakaś subtelna różnica pomiędzy SB live a wbudowaną to
    odtwarzając na zwykłych "pierdziawkach" tego w ogóle nie zauważysz.

    T.

  • 6. Data: 2012-11-24 20:07:43
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 19:06:06 +0100, Tom napisał(a):

    > Nawet jeśli jest jakaś subtelna różnica pomiędzy SB live a wbudowaną to
    > odtwarzając na zwykłych "pierdziawkach" tego w ogóle nie zauważysz.

    Ale druga karta dźwiękowa się - akurat mnie - przydaje. Mam X-Fi Xtreme
    Gamer. Jako główną w systemie. Dźwiękówka z płyty ma wpięte słuchawki i
    mikrofon służący do pogaduch na Skype. Wygodniejsze, niż przełączanie
    klamotów.

    Swoją drogą oprogramowanie do X-Fi aż takie durne nie jest. Faktem jest, że
    nigdy nie testowałem jak realizowane są różne efekty, ale drivery i soft
    Creative'a (jakkkolwiek wkurzające by nie było) trochę rzeczy udostępnia.
    Czy tak tylko to wszystko jest liczone przez procesor główny? Nie wiem.
    Chętnie się dowiem.

    Dla ewentualnych opisów, mam:
    - X-Fi Xtreme Gamer
    - dźwiękówkę z DFI LanParty DK P45-T2RS

    [ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz ]
    [ używanymi autami poszedłby do więzienia. (Nick Nolte) ]

  • 7. Data: 2012-11-24 22:01:52
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    fo...

> [...]
    > Gamer. Jako główną w systemie. Dźwiękówka z płyty ma wpięte słuchawki i
    > mikrofon służący do pogaduch na Skype. Wygodniejsze, niż przełączanie

    Integry Realteka od dawna mają opcję rozdzielenia dźwięku na dwie niezależne
    ścieżki; jedna jako główna, a druga dwukanałowa do słuchawek (czyli tak
    jakby w kompie były dwie oddzielne karty dźwiękowe).

  • 8. Data: 2012-11-24 22:31:45
    Od: z <z...@u...pl>

> [...]
    > jakościowo?
    > A może są inne "ZA" stosowaniem dedykowanej (starej) kary audio takiej

    Pewnie ta na MB będzie grała lepiej ale...
    Mój stary SB1024 nie jest obsługiwany przez Vistę i nowsze systemy.
    (Znaczy jakimś alternatywnym sterownikiem się da ale to nie to samo)
    Linuxy za to bezproblemowo.
    Używam jednak tego starocia bo w mixerze miał kilka fajnych funkcji.
    (regulacje tonów po całości razem z wejściem line, nagrywanie z line a
    słuchanie czego innego)
    Wiem że to się mogą wydawać archaiczne zastosowania ale w komplecie z
    analogowym tunerem TV ładnie współpracuje na XP i Debianie.
    Robi za magnetowid. Wiem... to analog. W drugim pokoju Dvb-t,
    rozdzielczości FHD, tuner z PVR, kable HDMI. Zupełnie inny świat :-)

    PS. Właśnie zainstalowałem dla testu na tej maszynie Win8. Dalej nie
    widzi SB1024. Żałość.

  • 9. Data: 2012-11-25 00:49:51
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "z" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozdzielczości FHD, tuner z PVR, kable HDMI. Zupełnie inny świat :-)

    > PS. Właśnie zainstalowałem dla testu na tej maszynie Win8. Dalej nie

    U mnie dźwiękowa karta tylko do mp3, jutuba i innych filmów i gier. Przez
    słuchawki bezpośrednio do niej podpięte (KOSS Porta Pro, więc nie takie
    rzęchy) i prawie w ogóle nie odpianane (chyba tylko na wyjazdy wakacyjne).

    No nic chyba testowo pożegnam SB Live i podziałam na wbudowanej.
    Kiedys dawno jak się wbudowane dźwiękówki w mo-bo pojawiły to lepsze były
    dedykowane zewnętrzne jednak, ale teraz pewnie to się wyrównało. Mówię o
    klasie takiej.. średniej, bo pewnie w segmencie super-hiper-pro to dalej
    lepsze są specjalizowane karty dźwiękowe.

    T.

  • 10. Data: 2012-11-25 07:27:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 22:01:52 +0100, maX napisał(a):

> [...]
    > ścieżki; jedna jako główna, a druga dwukanałowa do słuchawek (czyli tak
    > jakby w kompie były dwie oddzielne karty dźwiękowe).

    Możliwe - nie sprawdzałem, bo nie miałem potrzeby. Ten X-Fi mi wpadł w ręce
    za grosze, to dlaczego miałem wyrzucać? :D

    [ Paranoja też jest sposobem na życie. ]
    [ (Murgen, Glen Cook "A imię jej ciemność") ]