  • 11. Data: 2009-12-08 00:35:45
    Temat: Re: Co daje w drukarce PostScript?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "tomekr" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hfjuhk$5tl$1@newsread1.aster.pl...
    > Żeby skomplikować - nowsze drukarki obsługują jeszcze PDF jako język opisu
    > strony.

    PDF i postscript to właściwie to samo.

  • 12. Data: 2009-12-08 08:49:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-08 01:35:45 +0100, "MC" <m...@g...pl> said:

    > PDF i postscript to właściwie to samo.

    No, nie tak do końca. PDF jest znacznie bardzie zaawansowany, acz w
    podstawach opiera się na PS.

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-12-08 08:50:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Irokez pisze:
    > Oglądam dwie drukarki Xeroxa, 6125 i 6130, jedna ma GDI druga PostScript.
    > Zaglądam na testy chipa a tam wydru zdjęcia A4 na GDI 19 sekund, na
    > PostScriptowej 57 sekund, dokument graficzny odpowiednio 17 i 25 sekund.
    > PS wolniejsza? O co biega?

    GDI zazwyczaj jest szybsze, bo całe obliczenia wykonuje
    szybki procesor w komputerze, a nie wolny w drukarce.

    Poza tym nie zawsze drukuje się zdjęcia czy dokumenty sil-
    nie graficzne. Obstawiam, że większy dokument tekstowy był-
    by drukowany w podobnym czasie -- wciąż GDI mogłoby być
    szybsze, ale nie aż tak.

    > Drukarka bedzie działac po ethernecie w domu drukując od czasu do czasu,
    > systemy Windows XP i 7, potrzebne mi jest dopłacanie do PS? Bo poza tym
    > identyczne praktycznie drukarki.

    Drukarki GDI często sprawiają poważne problemy przy pracy w
    sieci i w zasadzie są przeznaczone do pracy jednostanowisko-
    wej. Natomiast drukarki PostScript *zawsze* działają ideal-
    nie przez sieć i są obsługiwane w zasadzie przez wszystkie
    systemy operacyjne, jakie sobie wymyślisz, od DOSa przez
    wszystkie Windows i Linuksy aż po wersje systemów, których
    jeszcze nikt nie napisał i pojawią się dopiero za kilka lat.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 14. Data: 2009-12-08 08:52:15
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    MC pisze:
    > PostSript nie występuje samodzielnie. Drukarki z tym jezykiem używają
    > także drugiego z nich, PCL-a. Oznacza to, ze drukarka ma procesor

    Że co?

    Zapewniam Cię, że istnieją drukarki PS bez PCL :) Choćby
    Apple LaserWriter.

    > Nie. Postsript to w zasadzie historia.

    Cały czas jest wykorzystywany jako podstawowy język opisu
    stron wydruku w Linuksie. Nawet, jeżeli drukarka nie jest
    postscriptowa, aplikacje generują wydruki jako PS a raste-
    ryzacji dokonuje GhostScript.

    Na pewno zatem PS nie jest historią :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 15. Data: 2009-12-08 08:59:12
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
> [...]
    >wszystkie Windows i Linuksy aż po wersje systemów, których
    >jeszcze nikt nie napisał i pojawią się dopiero za kilka lat.

    W praktyce bywa nie do końca tak różowo. Czasami zdarza się np. tak, że
    sterowniki są spaprane, albo zadanie jest zbyt duże, albo jest błąd w
    interpreterze PS i drukarka zamiast wydrukować zadanie zrzuca kod błędu
    i dobranoc.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 16. Data: 2009-12-08 10:16:09
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Dodajmy, że generalnie wektorowy.

    Dzięki czemu na domowej amatorskiej hp4l wydrukowywałem kawałek pracy, normalnie
    pisanej w programie pod jakiś uczelniany (i
    kolorowy) ploter A-0.

    Ave HP :-))
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-12-08 11:00:30
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości

> [...]
    > sterowniki są spaprane, albo zadanie jest zbyt duże, albo jest błąd w
    > interpreterze PS i drukarka zamiast wydrukować zadanie zrzuca kod błędu

    Właśnie takie doświadczenia mam z kolorowym laserem Xeroxa. Przy większych
    plikach graficznych jest kaplica. Zamiast obrazka drukuje robaki. Pomaga
    restart drukarki i reset printserwera.

    --
    Paweł

  • 18. Data: 2009-12-08 11:19:44
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł"

    Ale za to można np. zrobić http://warp.povusers.org/MandScripts/ps.html

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 19. Data: 2009-12-08 14:01:26
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Tue, 08 Dec 2009 09:59:12 +0100
    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:

> [...]
    > sterowniki są spaprane, albo zadanie jest zbyt duże, albo jest błąd w
    > interpreterze PS i drukarka zamiast wydrukować zadanie zrzuca kod błędu

    Ale za to zawsze możesz wypchnąć do drukarki postscriptowej zwykły
    tekst z zupełnie dowolnego komputera i ona wydrukuje go dobrze.
    Osobiście sprawdziłem, że HP LJ 6MP znakomicie współpracuje z Amstradem
    CPC6128 (a jego port równoległy nie ma ósmego bitu! jak się w końcu
    wzmogę i go dorobię, to może nawet pliterki będą :))

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

  • 20. Data: 2009-12-08 14:08:05
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
> [...]
    >CPC6128 (a jego port równoległy nie ma ósmego bitu! jak się w końcu
    >wzmogę i go dorobię, to może nawet pliterki będą :))

    Nie. To tylko przypadek, że drukarka zinterpretowała tekst jako tekst, a
    nie jako program PS. W przeciwnym wypadku dostałbyś po prostu błąd.
    A to, że większość drukarek na rynku się tak zachowuje, to inna sprawa,
    ale to nie kwestia PS jako takiego; drukarki bez PS (a np. z PCL) też
    tak mają. Natomiast GDI raczej tak nie zadziałają.

    --
    \ K...@e...eu.org /