  • 1. Data: 2009-12-06 19:57:34
    Temat: Co daje w drukarce PostScript?
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Witam

    Oglądam dwie drukarki Xeroxa, 6125 i 6130, jedna ma GDI druga PostScript.
    Zaglądam na testy chipa a tam wydru zdjęcia A4 na GDI 19 sekund, na
    PostScriptowej 57 sekund, dokument graficzny odpowiednio 17 i 25 sekund. PS
    wolniejsza? O co biega?
    Drukarka bedzie działac po ethernecie w domu drukując od czasu do czasu,
    systemy Windows XP i 7, potrzebne mi jest dopłacanie do PS? Bo poza tym
    identyczne praktycznie drukarki.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2009-12-06 20:49:51
    Temat: Re: Co daje w drukarce PostScript?
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Dla Ciebie odpowiedni model będzie bez postsciptu.

    Język PostScript to język opisu strony stosowany w porządnych drukarkach
    laserowych od wielu lat. W czasach, gdy przygotowywało się wydruki na
    komputerach z klasy PC/AT z 16MHz zegarem taka drukarka wykonywała
    wszystkie obliczenia o wiele szybciej, a jakość wydruku była wyśmienita.
    Poza tym drukarka z wbudowanym interpreterem PostScript potrafiła
    drukować dokumenty z dowolnego komputera - pc-dos, unix, linux, amiga,
    atari itd., wystarczył jeden driver "postscript" i po sprawie. Jednak z
    czasem drukarki potaniały, a obliczenia przejęły szybkie pecety. Zysk
    jest taki, że można kupić drukarkę laserową za mniej niż 100$, jest to
    jednak okupione tym, że producent wspiera tylko kilka systemów
    operacyjnych i być może za kilka lat (jeśli drukarka się nie rozsypie do
    tego czasu) nie będzie się dało na niej drukować po zmianie
    oprogramowania na nowe. Inna sprawa, że o jakości wydruków decyduje już
    nie sama drukarka, ale również programowy driver.
    W Twoim przypadku nie widzę sensu dopłacania do drukarki z postscriptem.

    g.

  • 3. Data: 2009-12-06 20:57:35
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > programowy driver.
    > W Twoim przypadku nie widzę sensu dopłacania do drukarki z postscriptem.

    Dzieki, o to chodziło.
    Róxnica jest też w wydajności tonerów, ale też i w ich cenie. Zakładając że
    czarny mi starczy na rok a kolor... hoho.. to nie ma sensu i tak :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2009-12-06 23:17:00
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    geyb wrote:

    > W Twoim przypadku nie widzę sensu dopłacania do drukarki z postscriptem.

    a kiedy nalezy wybierac postscript ?

    I podpinajac sie pod temat - PCL to generalnie to samo postscript ?

    Tomek

  • 5. Data: 2009-12-06 23:28:37
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-06 20:57:34 +0100, "Irokez" <h...@o...pl> said:

> [...]
    > Zaglądam na testy chipa a tam wydru zdjęcia A4 na GDI 19 sekund, na
    > PostScriptowej 57 sekund, dokument graficzny odpowiednio 17 i 25

    O to, że to nie musi być prawdziwy PS, tylko proteza - przy tańszych
    drukarkach producenci nie są chętni aby płacą tantiemy Adobe, które
    jest właścicielem standardu.

    > Drukarka bedzie działac po ethernecie w domu drukując od czasu do
    > czasu, systemy Windows XP i 7, potrzebne mi jest dopłacanie do PS? Bo
    > poza tym identyczne praktycznie drukarki.

    Jeśli nie drukujesz często prac zawierających wektory (bo przy nich
    najbardziej widać różnicę), to nie warto dokładać do PS.

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-12-06 23:31:25
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-06 21:49:51 +0100, geyb <g...@g...pl> said:

> [...]
    > wydruki na komputerach z klasy PC/AT z 16MHz zegarem taka drukarka
    > wykonywała wszystkie obliczenia o wiele szybciej, a jakość wydruku była

    Głównie szło o wektory, z którymi kiedyś drukarki bez PS sobie nie
    radziły wcale. Wliczając w to czcionki, które w postaci PS były jak
    żyletka.

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-12-07 09:35:13
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 07 Dec 2009 00:17:00 +0100,
    Tomek Banach <b...@b...org> screamed:

    > a kiedy nalezy wybierac postscript ?
    >
    > I podpinajac sie pod temat - PCL to generalnie to samo postscript ?

    Nie. To osobny język HP.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 10:34:41 user up 12279 days, 22:29, 1 user, load average: 0.13, 0.38, 0.77 ]

    Those who can't write, write help files.

  • 8. Data: 2009-12-07 18:47:34
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > I podpinajac sie pod temat - PCL to generalnie to samo postscript ?

    Nie, to inny język opisu stron. Również bardzo popularny.

    g.

  • 9. Data: 2009-12-07 19:10:26
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Oglądam dwie drukarki Xeroxa, 6125 i 6130, jedna ma GDI druga PostScript.

    PostSript nie występuje samodzielnie. Drukarki z tym jezykiem używają także
    drugiego z nich, PCL-a. Oznacza to, ze drukarka ma procesor przygotowujący
    stronę do druku. W drukarkach bez procesora, kiedyś zwanymi GDI,
    przygotowaniem zajmuje sie komputer.

    > Zaglądam na testy chipa a tam wydru zdjęcia A4 na GDI 19 sekund, na
    > PostScriptowej 57 sekund, dokument graficzny odpowiednio 17 i 25 sekund.
    > PS wolniejsza? O co biega?

    O to, że testy Chipa najlepsze lata mają już dawno za sobą. Nikt śpieszacy
    się nie używa Postscriptu. To testów szybkości w drukarkach z procesorem
    rastrującym wykorzystuje się PCL.

    > Drukarka bedzie działac po ethernecie w domu drukując od czasu do czasu,
    > systemy Windows XP i 7, potrzebne mi jest dopłacanie do PS?

    Nie. Postsript to w zasadzie historia.

  • 10. Data: 2009-12-07 20:15:56
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Żeby skomplikować - nowsze drukarki obsługują jeszcze PDF jako język
    opisu strony.