  • 1. Data: 2011-09-26 14:30:50
    Temat: Clio & i20
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej cenie
    (nowe)
    silniki podobne 1,2 - 75KM via 78KM
    Na plus Clio chyba lepsze plastiki wewnatrz, na minus 2 lata gwarancji - i20
    5lat
    Oba sie wlasciwie zonce podobaja - a co do jakosci ?
    - nie mam pojecia, jezdze od kilku lat fordem i sluzbowa honda
    nie mam rozeznania w malych autkach do miasta.
    Tu "francuz" tam "koreanczyk" ..... sugestie mile widziane bo na "wyglad" oba sa
    IMO ok.

  • 2. Data: 2011-09-26 15:06:59
    Temat: Re: Clio & i20
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Waldek" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    > Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej
    > cenie (nowe)

    KIA Picanto ??

    www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię
    wypadkową.

  • 3. Data: 2011-09-26 15:12:16
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2011-09-26 15:06, Chris pisze:
    > Użytkownik "Waldek" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > KIA Picanto ??

    Dżizas przecież pikanto to o klasę niżej, odpowiednik i10.

  • 4. Data: 2011-09-26 15:31:59
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Marrcino" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Dżizas przecież pikanto to o klasę niżej, odpowiednik i10.

    Chyba tak. Poza tym zupelnie inna linia (design)
    i20 jest dosc przestronny jak na swoje gabaryty
    - odbylem jazde testowa, bagaznik prawie 300l
    Clio jeszcze nie jechalem - choc tu sie jednak bardziej liczy zdanie zonki
    - dla niej po przesiadce z SC oba sa dobre LOL (wspomaganie&przyspieszenie)
    wiec liczy na podpowiedz :)

    Ogladala tez KIA Venga ? (stwierdzila ze ciut za duza)
    no i cena z podobnym wypos. juz wyzsza - bardziej zblizona do Yaris / Ibiza

    Chodzi mi bardziej o awaryjnosc, jakosc zawieszenia, eksploatacje w czasie,
    slabe punkty
    i20 nie jest zbyt dlugo na rynku, to ponoc kontynuacja jakiejs linii ktora
    cieszyla sie dobra opinia
    Obecnie i20 chyba klepane jest w czechach podobnie jak KIA - ten sam koncern ?

    Clio natomiast jest na rynku juz od lat, wiec wiecej powinno byc wiadomo na jego
    temat

  • 5. Data: 2011-09-26 15:40:32
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2011-09-26 15:31, Waldek pisze:
> [...]
    > - dla niej po przesiadce z SC oba sa dobre LOL (wspomaganie&przyspieszenie)

    Od dwóch lat ujeżdżam i20 (co prawda niedużo bo 20000 km) jeździ się
    wygodnie, przyjemnie. Silnik jak na te 78km nie najgorzej (chociaż nie
    od parady zona nazywa go pyrkul;)). Z uszkodzeń to cholera nic sie nie
    chce przydażyć, nawet żarówka się chociaż jedna mogłaby dla
    przyzwoitości spalić ;). A propos spalania: miasto 7,5 zimą 8, trasa
    5-5,5 (wyjątkowo przyjemny wynik). Przegląd supertanie. I chyba tyle,
    jakbyś chciał wiedzieć coś więcej to pytaj.

  • 6. Data: 2011-09-26 15:43:39
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Marrcino" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Dżizas przecież pikanto to o klasę niżej, odpowiednik i10.

    Masz rację sorry, pomieszały mi się wielkości ...

  • 7. Data: 2011-09-26 16:31:38
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 14:30, Waldek pisze:
> [...]
    > cenie (nowe)
    > silniki podobne 1,2 - 75KM via 78KM
    > Na plus Clio chyba lepsze plastiki wewnatrz, na minus 2 lata gwarancji -
    Clio ma 4 lub 5 lat gwarancji - obecnie w promocji dają 4 lata a jak
    jesteś stałym klientem to dostaniesz tak jak moja żona na Twingo 5 lat
    gwarancji.
> [...]
    > nie mam rozeznania w malych autkach do miasta.
    > Tu "francuz" tam "koreanczyk" ..... sugestie mile widziane bo na
    Ja będę stronniczy bo miałem/mam kilka renówek i odpukać wszystkie były OK.
    Awaryjnością nie odbiegały od pozostałych marek a wręcz mogę powiedzieć
    że były bezawaryjne - zaraz Cavallino mnie poprawi :-)
    Ceny przeglądów i dostępność części oraz ich koszt nawet w ASO z małymi
    wyjątkami do zaakceptowania, a czasem taniej niż zamienniki czy używki
    na allegro.
    Ja mam od 3,5 roku Clio III faza I w wersji Grandtour 1,2 TCE 101/106KM
    i nie narzekam. Jeśli myślisz o 1.2 75KM to do miasta OK ale na trasę
    nie bardzo - jest on wystarczający co najwyżej do Twingo z klimą
    (średnie spalanie po GOPie wynosi 6,9 za okres zimy i lata cały czas z
    klimą).
    Co do plastików to wszystko zależy od wersji, w podstawowej masz twarde
    plastiki jak w każdym aucie, ja mam miękkie + skóra itp., ale to prawie
    najwyższa wersja wyposażenia + dodatki.
    Póki co nic nie trzeszczy , nic nie stuk , nic nie puk itp.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 8. Data: 2011-09-26 17:25:36
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

> [...]
    > nie mam rozeznania w malych autkach do miasta.
    > Tu "francuz" tam "koreanczyk" ..... sugestie mile widziane bo na

    Znajomy ostatnio wycierał wilgotną szmatka te wspaniale Cliowe plastiki
    i po odpaleniu auta zapaliła mu się kontrola "awaria systemu
    elektrycznego". Pol roku wcześniej w ASO wymienili mu moduł sterowania
    świateł bo miał z wadliwej partii (choć kupił Clio III jakieś 3 lata po
    rozpoczęciu produkcji). Oczywiście tandetna elektryka w autach
    francuskich to legenda i mit ;)

    Co do jakości plastików w i20 to sprawdź czy nie zrobili tak jak w i30
    gdzie najtańszy golas ma wnętrze gorszej jakości niż np. wersja
    "Comfort". Jakoś nie mogę sobie wyobrazić samochodu gorszego pod tym
    względem od Clio III ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2011-09-26 17:27:59
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 17:25, Mikołaj Tutak pisze:

> [...]
    > świateł bo miał z wadliwej partii (choć kupił Clio III jakieś 3 lata po
    > rozpoczęciu produkcji). Oczywiście tandetna elektryka w autach
    A teraz kolego masz zadanie domowe - rozkręć jakieś clio i np. punto,
    corse, polo i porównaj sobie elektronikę, zwłaszcza kto ją wykonuje :-)
> [...]
    > gdzie najtańszy golas ma wnętrze gorszej jakości niż np. wersja
    > "Comfort". Jakoś nie mogę sobie wyobrazić samochodu gorszego pod tym
    WOW - te obserwacje to z autopsji czy też obiegowej opini lub zdjęć w
    necie :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 10. Data: 2011-09-26 20:09:13
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Gabriel'wilk'" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > WOW - te obserwacje to z autopsji czy też obiegowej opini lub zdjęć w
    > necie :-)

    Nie wiem jak w najnowszym clio, ale w jedynce plastiki ulegały biodegradacji
    po jakichś 4 latach. Wiem z autopsji, niestety, bo to bardzo fajne i zwinne
    autko było, ale prawdziwa skarbonka na kołach.

    --
    Yogi(n)