  • 11. Data: 2012-05-11 11:51:42
    Temat: Re: [Civic VII] - gdzie jest przekaźnik kierunkowskazów
    Od: " shaman" <s...@W...gazeta.pl>

    shaman <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Cześć, podpowiedzcie mi proszę, gdzie szukać przekaźnika od kierunków (tzw.
    > przerywacza). Chyba skleiły się styki bo nie słychać, żeby przekaźnik pracował
    > kierunki świecą bez przerywania.
    >
    > A dodatkowo: czy ktoś wie ile taki przerywacz kosztuje i czy można kupić poza
    > ASO?

    Problem z głowy - wymieniłem mały przekaźnik w kostce przerywacza. Koszt niecałe
    7PLN. Nowy przerywacz w
    ASO - 184,50 PLN. Łatwo jest sprawdzić czy uszkodzony jest przerywacz czy coś innego.
    Po wyjęciu kostki
    przerywacza zwieramy w jego gnieździe piny 2 i 3 (górny i prawy) i włączamy po kolei
    lewy/prawy kierunek -
    sprawdzamy co świeci. Analogicznie z przyciskiem awaryjnych. Jeśli odpowiednie
    żaróweczki świecą to wiemy
    że uszkodzony jest przerywacz a nie przewody, włącznik awaryjny, przełącznik
    zespolony czy masa.

    Teraz o samym przerywaczu.. kostkę można łatwo rozebrać bez uszkodzenia. Każdy
    sobie z tym poradzi. W
    środku znajdziemy małą płytkę z kilkoma elementami elektronicznymi. Dwa główne to
    mały scalak i sterowany
    przez niego miniaturowy przekaźnik OMRON G8QN z cewką na 12V. Jeśli nie dostaniemy
    dokładnie takiego to
    może być inny odpowiednik (np. HONGFA HFKW 12-1ZW), ważne żeby jego stycznik
    wytrzymywał obciążenie 20A.
    Wylutowanie jest naprawdę proste - wystarczy pomóc sobie odsysarką do cyny za 10zł i
    w razie konieczności
    dodatkowo plecionką miedzianą do zebrania reszty cyny. Wlutowanie jeszcze prostrze :)

    I w tej sposób w godzinę oszczędzamy/zarabiamy ponad 170zł.

    PZDR
    Shaman

  • 12. Data: 2020-01-02 00:04:16
    Od: d...@g...com

    Witajcie mam problem z kierunkowskazami w hondzie po włączeniu świateł boczne i
    przednie cały czas świecą kiedy włączam kierunkowzkaz przednie przerywają boczne bez
    reakcji świecą cały czas czy ktoś wie może w czym jest problem chodzi o hondę civic 5
    generacji z 1995r

  • 13. Data: 2020-01-02 00:32:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze da się tak podłączyć przewod do żarówki w lampce nocnej ze jak wsadze go
    do dziurki z faza to zarowka będzie swiecila? Spore oszczędności na pradzie można by
    w domu zrobić mając wtyczki z jednym bolcem.

  • 14. Data: 2020-01-02 09:18:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 01 Jan 2020 15:04:16 -0800, użytkownik damiangruc napisał:

> [...]
    > przerywają boczne bez reakcji świecą cały czas czy ktoś wie może w czym
    > jest problem chodzi o hondę civic 5 generacji z 1995r

    A teraz napisz to po polsku.

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2020-01-02 09:33:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    > A teraz napisz to po polsku.

    Eno, w literaturze nazywa się to swobodnym strumieniem
    świadomości. Może polski James Joyce nam rośnie, kto wie?
    Na ten Nowy Rok.

  • 16. Data: 2020-01-02 11:02:25
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.01.2020 o 00:04, d...@g...com pisze:
> [...]
    reakcji świecą cały czas czy ktoś wie może w czym jest problem chodzi o hondę civic 5

    Moja szklana kula podpowiada, że nie ma styku masy. Nie szukaj
    przekaźnika, tylko wyczyść połączenia lamp do masy i powinno być gites
    tenteges.
    Jacek