  • 1. Data: 2015-07-23 11:17:33
    Temat: Citroen z automatem - jak to g. ruszyć? ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Wczoraj we Wrocku na ruchliwym dojeździe do skrzyżowania
    kobita miota się w nieruchomym citroenie. Podchodzę
    i proponuję, że zepchniemy toto na chodnik, żeby nie
    blokować ruchu i żeby mogła na spokojnie poczekać
    na pomoc. Jest zgoda i próbuję, ale kurna nie dałem rady,
    padaka stała jak przymurowana do asfaltu, mimo że
    właścicielka majstrowała na różne sposoby wajchą zmiany
    biegów.
    Jak takie coś ruszyć, cobym na przyszłość wiedział? ;)

    L.

  • 2. Data: 2015-07-23 11:29:33
    Temat: Re: Citroen z automatem - jak to g. ruszyć? ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >biegów.
    >Jak takie coś ruszyć, cobym na przyszłość wiedział? ;)

    a) przestawic wajche na N i uruchomic silnik ?
    b) sprawdzic, czy nie ma elektrycznego recznego ... wynalazki, k* ich
    m* ...

    J.

  • 3. Data: 2015-07-23 11:30:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-23 o 11:17, Lisciasty pisze:
> [...]
    > biegów.
    > Jak takie coś ruszyć, cobym na przyszłość wiedział? ;)

    Ciekawe zagadnienie ;)

    Ogólnie to każdy wie: dźwignia (czy klawisz) w N.
    Automat hydrokinetyczny - w N rozpina napęd.
    Skrzynia zautomatyzowana - powinna rozpiąć.
    CVT - powinno otworzyć sprzęgło.
    DSG - powinno otworzyć oba sprzęgła.

    Jeśli to nie automat "klasyczny", to może mechatronika zgłupiała?
    Sprzęgło się skleiło? Wycisk uszkodzony?

    Bo rozumiem, że ręczny był spuszczony? ;)
    Chyba, że "ręczny" elektryczny, i trzymał.

    Który to model cytrynki? Z jaką skrzynią?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-07-23 11:43:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 23 lipca 2015 11:29:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > a) przestawic wajche na N i uruchomic silnik ?

    Silnik nie chciał zachechłać niestety. Jakby działał,
    to pewnie nie trzeba było jej spychać ;)

    > b) sprawdzic, czy nie ma elektrycznego recznego ... wynalazki, k* ich
    > m* ...

    Jakiś ręczny w kształcie kawałka plastiku wielkości dłoni
    był, ponoć zluzowany.

    L.

  • 5. Data: 2015-07-23 11:45:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 23 lipca 2015 11:30:18 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Bo rozumiem, że ręczny był spuszczony? ;)

    Ponoć tak. Ale ja się nie wyznaję na tych nowych wynalazkach.

    > Chyba, że "ręczny" elektryczny, i trzymał.

    Jak wyżej, ale kierowczyni twierdziła, że spuszczony ;)

    > Który to model cytrynki? Z jaką skrzynią?

    Ja się na budach nie wyznaję, jakby to był motór to bym wiedzał :>
    Tyle że znaczek cytryny miał to poznałem, nazwy modelu
    nie widziałem. Jakiś taki na oko 5-7 letni ;)

    L.

  • 6. Data: 2015-07-23 19:51:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2015 11:29:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > przestawic wajche na N i uruchomic silnik ?

    Niektore auta maja te mozliwosc zablokowana. Zasadniczo do gaszenia i
    odpalania jest polozenie P.
    No ale N *powinno* rozpiac naped.

    --
    //\/\aciek