  • 31. Data: 2011-11-11 12:04:16
    Temat: Re: Citroen C5 3.0 czy warto kupić?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-10 22:46, Czarek Daniluk pisze:

    > Mojemu dzisiaj stukneło 150 ;P
    >
    > Pozdrawiam !
    >
    > PS:
    > Chyba szukałbym drugiej motorowni z jakiegoś anglika, z możliwością
    > przetestowania przed wyjęciem go ;)
    Taa :/ Niestety drogo chodzą, jak mam kupić coś w nieznanym stanie - to
    wolę tyle samo dać za zrobienie swojego (a przy okazji jakiś tuning
    możnaby?)
    np słabsza wersja
    http://www.ebay.de/itm/OPEL-MOTOR-Z28NET-2-8-L-V6-TU
    RBO-250-PS-KOMPLETT-1-HAND-/110695301350
    4200EUR a ja potrzebuję "trochę inną"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 32. Data: 2011-11-11 14:03:07
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-11-11 12:04, BartekK pisze:

> [...]
    > np słabsza wersja
    > http://www.ebay.de/itm/OPEL-MOTOR-Z28NET-2-8-L-V6-TU
    RBO-250-PS-KOMPLETT-1-HAND-/110695301350

    2,5V6 do Mondeo MK3 (takiego posiadam) patrząc na Alledrogo można
    znaleźć już od ~1500zł ;) więc nie tragedia.
    Gorzej wytargać tego pacjenta z budy, chociaż patrząc na budowę to
    najłatwiej chyba z całą ramą pomocniczą, zawieszeniem i skrzynią wywalić
    do dołu :)

    Pozdrawiam !

  • 33. Data: 2011-11-11 22:48:42
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Czarek Daniluk

    > 2,5V6 do Mondeo MK3 (takiego posiadam) patrząc na Alledrogo można
    > znaleźć już od ~1500zł ;) więc nie tragedia.

    Wiele osób tak zrobiło i trafiło na jeszcze gorszy silnik, niż miało.
    Silnik o nieznanym przebiegu, nieznanym pochodzeniu leżący od bóg wie
    kiedy w szopie to loteria. Do tego dochodzą koszty wymiany (1000-1500 zł
    jeśli ma być zrobione porządnie) i różne dodatkowe koszty, a to jakaś
    uszczelka, a to coś tam (myślę, że minimum 500 zł). A może się też np. po
    wyjęciu silnika okazać, że sprzęgło też warto wymienić, bo niedługo powie
    papa. Ogólnie nie wygląda to zbyt różowo.

  • 34. Data: 2011-11-12 10:30:25
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-11-11 22:48, to pisze:
> [...]
    > wyjęciu silnika okazać, że sprzęgło też warto wymienić, bo niedługo powie
    > papa. Ogólnie nie wygląda to zbyt różowo.

    He he, nie mam takiego problemu.
    Jednak remont porządny V6 to nie jest tak różowo jak się wydaje, nie
    wyjdzie to tyle co każdy zwykły 4 cylindrowy.
    Uszczelki pod głowice 2, panewek więcej, pierścieni więcej, zaworów
    więcej ;) wszystkiego więcej.
    Przy wartości ~25000 do 27000zł tak jak mój to myślę, że włożenie z 5kzł
    nie jest to strasznie wielka kwota.

    Pozdrawiam !

    PS:
    Mój to automat, więc co najwyżej może się okazać że konwerter do
    regeneracji a to w tym typie koszt ~800zł.

  • 35. Data: 2011-11-12 18:44:41
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Czarek Daniluk

    > Przy wartości ~25000 do 27000zł tak jak mój to myślę, że włożenie z 5kzł
    > nie jest to strasznie wielka kwota.

    Nie jest wielka, o ile się nie okaże, że nowy-używany silnik to trup i
    trzeba wszystko robić od początku.

  • 36. Data: 2011-11-12 19:22:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-11-12 18:44, to pisze:
    > begin Czarek Daniluk

    > Nie jest wielka, o ile się nie okaże, że nowy-używany silnik to trup i
    > trzeba wszystko robić od początku.

    Dlatego trzeba szukać silnika przynajmniej z gwarancją rozruchową ;)
    Wtedy co najwyżej człek jest w plecy robociznę, no chyba że samemu się
    robi :D

    Pozdrawiam !

  • 37. Data: 2011-11-13 00:37:42
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Czarek Daniluk

    > Dlatego trzeba szukać silnika przynajmniej z gwarancją rozruchową ;)
    > Wtedy co najwyżej człek jest w plecy robociznę, no chyba że samemu się
    > robi :D

    Na podstawie gwarancji rozruchowej nie będziesz wiedział czy silnik nie
    bierze litra oleju na 1000 km, ani czy ktoś nie szlifował przytartego
    wału papierem ściernym itp.

  • 38. Data: 2011-11-13 09:48:10
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-11-13 00:37, to pisze:
    > begin Czarek Daniluk

    > Na podstawie gwarancji rozruchowej nie będziesz wiedział czy silnik nie
    > bierze litra oleju na 1000 km, ani czy ktoś nie szlifował przytartego
    > wału papierem ściernym itp.

    Jeśli aż tak się boisz to musisz niestety iść do salonu i kupić nowe ;)

    Pozdrawiam !