-
1. Data: 2010-04-12 09:02:39
Temat: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 195 50R15?
Zawsze miałem 2.3 atmosfery z przodu, ale częste wizyty (2 razy w roku,
przebieg 30 tys. KM - w skali 12 miesięcy) u mechanika z powodu zużywających
się (oryginalnych Hondowskich) elementów zawieszenia z przodu z prawej
strony (stuki, delikatnie popukiwanie na nierównościach) dały mi do
myślenia, że to może być kwestia zbyt wysokiego ciśnienia w oponach.
Samochód to Honda Civic Gen VI 1.5 VTEC ECO 116 KM '97 r. Masa własna około
1100 KG. Męczy to mnie to, bo lewa strona nie generuje żadnych podejrzanych
dźwięków.
Czy zbyt wysokie ciśnienie może być przyczyną nadmiernego zużywania się
elementów gumowych i wytłumiających zawieszenia?
-
2. Data: 2010-04-12 10:05:06
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: to <t...@a...xyz>
Lets rocK wrote:
> Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 195 50R15? Zawsze
> miałem 2.3 atmosfery z przodu, ale częste wizyty (2 razy w roku,
> przebieg 30 tys. KM - w skali 12 miesięcy) u mechanika z powodu
> zużywających się (oryginalnych Hondowskich) elementów zawieszenia z
> przodu z prawej strony (stuki, delikatnie popukiwanie na nierównościach)
> dały mi do myślenia, że to może być kwestia zbyt wysokiego ciśnienia w
> oponach. Samochód to Honda Civic Gen VI 1.5 VTEC ECO 116 KM '97 r. Masa
> własna około 1100 KG. Męczy to mnie to, bo lewa strona nie generuje
> żadnych podejrzanych dźwięków.
> Czy zbyt wysokie ciśnienie może być przyczyną nadmiernego zużywania się
> elementów gumowych i wytłumiających zawieszenia?
Dziwisz się, że w 13-to letnim aucie czasem coś pada w zawieszeniu? 2,3
to nie jest raczej specjalnie dużo. Pompuj tak, żeby auto się dobrze
prowadziło, często zalecenia producentów są z kosmosu, po za tym to,
jakie ciśnienie jest właściwe zależy także od rozmiaru felg i rodzaju
opon.
--
cokolwiek
-
3. Data: 2010-04-12 10:20:30
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>
> Dziwisz się, że w 13-to letnim aucie czasem coś pada w zawieszeniu? 2,3
> to nie jest raczej specjalnie dużo. Pompuj tak, żeby auto się dobrze
> prowadziło, często zalecenia producentów są z kosmosu, po za tym to,
> jakie ciśnienie jest właściwe zależy także od rozmiaru felg i rodzaju
> opon.
Nie dziwię się. Ale w Fabii mojego ojca '2005 r. nie było robione jeszcze
nic, a zawieszenie pracuje jak nowe, pomimo, że ma takie same parametry opon
i felg jak w mojej Hondzie.
-
4. Data: 2010-04-12 10:24:35
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: "kml" <A...@g...lp>
Użytkownik "Lets rocK" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
news:hpum2m$t83$1@node2.news.atman.pl...
>> Dziwisz się, że w 13-to letnim aucie czasem coś pada w zawieszeniu? 2,3
>> to nie jest raczej specjalnie dużo. Pompuj tak, żeby auto się dobrze
>> prowadziło, często zalecenia producentów są z kosmosu, po za tym to,
>> jakie ciśnienie jest właściwe zależy także od rozmiaru felg i rodzaju
>> opon.
>
>
> Nie dziwię się. Ale w Fabii mojego ojca '2005 r. nie było robione jeszcze
> nic, a zawieszenie pracuje jak nowe, pomimo, że ma takie same parametry
> opon i felg jak w mojej Hondzie.
A producent dopuszcza takie opony czy też zostały założone bo akurat się
mieszczą? Poza tym zwróć uwagę na różnice wieku w tych samochodach.
W starym samochodzie zawieszenie pada i nic na to nie poradzisz.
--
pozdrawiam
kml
-
5. Data: 2010-04-12 10:27:16
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
Lets rocK pisze:
> Czy zbyt wysokie ciśnienie może być przyczyną nadmiernego zużywania się
> elementów gumowych i wytłumiających zawieszenia?
ja mam przód 2.5 tył 2.4 Zrobione na takim zestawie ok 90tyś zero
problemów z zawieszeniem, ostatnio byłem na kontroli zbieżności i nie
było się do czego przyczepić. Wszystko zależy jak się jeździ, niższy
profil wymaga aby się pilnować, bo oprócz pogiętych felg można zniszczyć
zawieszenie zresztą nie tylko zawieszenie.
--
krzysiek82
-
6. Data: 2010-04-12 12:00:59
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>
> A producent dopuszcza takie opony czy też zostały założone bo akurat się
> mieszczą? Poza tym zwróć uwagę na różnice wieku w tych samochodach.
Fania wyjechałą na takich kołach z fabryki (wersja Elegance miała Alusy 15")
> W starym samochodzie zawieszenie pada i nic na to nie poradzisz.
Ech... Na szczęście są to tanie naprawy (100 góra 200 zł), ale bardzo
irytujące.
-
7. Data: 2010-04-12 12:54:51
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
Lets rocK pisze:
>> A producent dopuszcza takie opony czy też zostały założone bo akurat
>> się mieszczą? Poza tym zwróć uwagę na różnice wieku w tych samochodach.
>
> Fania wyjechałą na takich kołach z fabryki (wersja Elegance miała Alusy
> 15")
>
>> W starym samochodzie zawieszenie pada i nic na to nie poradzisz.
>
> Ech... Na szczęście są to tanie naprawy (100 góra 200 zł), ale bardzo
> irytujące.
Jakość zastosowanych zamienników też będzie miała znaczący wpływ na
trwałość zawieszenia :)
Pozdrawiam !!
-
8. Data: 2010-04-12 17:51:20
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>
Jakość zastosowanych zamienników też będzie miała znaczący wpływ na
trwałość zawieszenia :)
--------------------------
Części kupuję sam i nadzoruję ich montaż. Są to części made in honda. ;-)