eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Ciśnienie w oponach 195 50R15Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
  • Data: 2010-04-12 13:17:53
    Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
    Od: MaćkuPićku <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-04-12 10:07, to pisze:
    >
    >> A czy rozmiar, którego używasz jest
    >> dopuszczonym zamiennikiem czy po prostu się takie mieszczą w nadkola? :)
    >
    > Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest główna
    > przyczyna przyspieszonego zużycia elementów zawieszenia.
    >

    To gołym okiem powiem Ci że podstawowy rozmiar dla tej Hondy to albo
    175/65R14 albo 185/60R14. W bogatszych wersjach (mocniejszych) montowano
    także seryjnie opony 195/50R15 i jest to jak najbardziej fabryczny rozmiar
    (czasem nawet 195/55R15) FABRYCZNIE.

    CO do istoty wątku:

    W moim samochodzie (silnik 1.6 116 KM) jest fabrycznie 185/60R14 i zalecane
    ciśnienie to 2.2 a przy obciążonym aucie lub >160km/h zalecane ciśnienie to
    2,4 atm.
    Ja jeżdżę na 2.3 przód/tył i jest OK. Auto prowadzi się pewnie i nie pływa.

    Dużo zależy też od opon i stylu jazdy. Czy masz miękkie opony (bocznie) czy
    twarde. i jak dynamicznie latasz po zakrętach. Opona różnie pracuje.

    Jako kierownik prawie indentycznej Hondy skłaniam się do stwierdzenia że to
    dziury i ruch prawostronny - prawodziurowy wywalają zawieszkę która w
    naszych samochodach daje frajdę z jazdy ale się szybko zużywa.
    --
    Maciek "Sołtys"
    Kraków

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 12.04.10 15:23 to

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: