-
1. Data: 2010-04-12 09:36:45
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: "kml" <A...@g...lp>
Użytkownik "Lets rocK" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
news:hpuhgl$sjo$1@node2.news.atman.pl...
> Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 195 50R15?
Sprawdź w instrukcji od samochodu. Jeżeli takowej nie posiadasz to na:
1)wlewie paliwa, 2) w schowku pasażera, 2) na słupku od strony
kierowcy/pasarzera jest tabelka z ciśnieniami dla rozmiaru opon i
obciążenia.
--
pozdrawiam
kml
-
2. Data: 2010-04-12 10:00:03
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>
Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości
news:hpuiig$qva$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Lets rocK" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
> news:hpuhgl$sjo$1@node2.news.atman.pl...
>> Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 195 50R15?
>
> Sprawdź w instrukcji od samochodu. Jeżeli takowej nie posiadasz to na:
> 1)wlewie paliwa, 2) w schowku pasażera, 2) na słupku od strony
> kierowcy/pasarzera jest tabelka z ciśnieniami dla rozmiaru opon i
> obciążenia.
Producent podaje 2.0 dla 2 osób lub 2.1 dla obciążonego auta i prędkości >
160 KM/h.
Ale... to odnosi się do 155/165 65R13 (nie pamietam konkretnych wymiarów)...
A nie do 195 50R15 i aluminiowych felg.
-
3. Data: 2010-04-12 10:03:02
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: "kml" <A...@g...lp>
Użytkownik "Lets rocK" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
news:hpuksa$t2m$1@node2.news.atman.pl...
> Producent podaje 2.0 dla 2 osób lub 2.1 dla obciążonego auta i prędkości >
> 160 KM/h.
> Ale... to odnosi się do 155/165 65R13 (nie pamietam konkretnych
> wymiarów)... A nie do 195 50R15 i aluminiowych felg.
Felgi nie mają znaczenia :) A czy rozmiar, którego używasz jest dopuszczonym
zamiennikiem czy po prostu się takie mieszczą w nadkola? :)
--
pozdrawiam
kml
-
4. Data: 2010-04-12 10:07:47
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: to <t...@a...xyz>
kml wrote:
> Felgi nie mają znaczenia :)
Ależ mają.
> A czy rozmiar, którego używasz jest
> dopuszczonym zamiennikiem czy po prostu się takie mieszczą w nadkola? :)
Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest główna
przyczyna przyspieszonego zużycia elementów zawieszenia.
--
cokolwiek
-
5. Data: 2010-04-12 10:17:46
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>
> Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest główna
> przyczyna przyspieszonego zużycia elementów zawieszenia.
No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon musi
przenosić znacznie większe obciążenia. Ale z drugiej strony... przez 2 lata
użytkowania auta z lewej strony nigdy nie pojawił się żaden luz. Często
oglądam swoje auto od spodu podczas prac przy nim. A może jest jeszcze jakaś
inna przyczyna nadmiernego zużywania się elementów z prawej strony?
Zbieżność? Problem z felgą? Jeszcze coś innego? Piszę jeszcze raz, nie
zwracałbym na to uwagi, gdyby nie to, że coś muszę robić przy aucie (przód,
zawieszenie), a to łącznik stablizatora, a to tuleje wahacza, gumy, poduszki
etc. Irytuje mnie to niesamowicie.
-
6. Data: 2010-04-12 10:30:24
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R1=?UTF-8?Q?5?=
Od: Rafa <n...@d...com>
Lets rocK wrote:
> > Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest
> > główna przyczyna przyspieszonego zużycia elementów zawieszenia.
>
>
> No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon
> musi przenosić znacznie większe obciążenia. Ale z drugiej
> strony... przez 2 lata użytkowania auta z lewej strony nigdy nie
> pojawił się żaden luz.
Nie wiem gdzie jezdzisz, ale np. w Waw ulice bywaja mocno poniszczone
po prawej stronie auta (przy skraju jezdni), a stosunkowo równe i
całe przy osi jezdni.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
-
7. Data: 2010-04-12 10:39:46
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: to <t...@a...xyz>
Lets rocK wrote:
> No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon musi
> przenosić znacznie większe obciążenia.
Tak właśnie jest.
> Ale z drugiej strony... przez 2
> lata użytkowania auta z lewej strony nigdy nie pojawił się żaden luz.
> Często oglądam swoje auto od spodu podczas prac przy nim. A może jest
> jeszcze jakaś inna przyczyna nadmiernego zużywania się elementów z
> prawej strony? Zbieżność? Problem z felgą?
Powiedz przede wszystkim, czy zużywają Ci się TE SAME elementy
zawieszenia, czy po prostu w końcu coś padło co działa już od N lat?
Jeśli to drugie to nie ma czym się przejmować, z prawej strony zwykle
szybciej padają elementy zawieszenia bo po prostu po prawej jest więcej
dziur.
--
cokolwiek
-
8. Data: 2010-04-12 11:16:41
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
Lets rocK pisze:
> Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości
> news:hpuiig$qva$1@inews.gazeta.pl...
>>
>> Użytkownik "Lets rocK" <m...@N...pl> napisał w
>> wiadomości news:hpuhgl$sjo$1@node2.news.atman.pl...
>>> Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 195 50R15?
>>
>> Sprawdź w instrukcji od samochodu. Jeżeli takowej nie posiadasz to na:
>> 1)wlewie paliwa, 2) w schowku pasażera, 2) na słupku od strony
>> kierowcy/pasarzera jest tabelka z ciśnieniami dla rozmiaru opon i
>> obciążenia.
>
> Producent podaje 2.0 dla 2 osób lub 2.1 dla obciążonego auta i prędkości
> > 160 KM/h.
> Ale... to odnosi się do 155/165 65R13 (nie pamietam konkretnych
> wymiarów)... A nie do 195 50R15 i aluminiowych felg.
Golf 3 Variant TDI dla tego samego rozmiaru - samochód bez ładunku i 1
osoba 2.3/2.3 a przy pełnym obciążeniu podają 2.6/3.2 - w Hondzie może
być ciut mniej.
Pozdrawiam !!
-
9. Data: 2010-04-12 11:17:49
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
Lets rocK pisze:
> No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon musi
> przenosić znacznie większe obciążenia. Ale z drugiej strony... przez 2
> lata użytkowania auta z lewej strony nigdy nie pojawił się żaden luz.
> Często oglądam swoje auto od spodu podczas prac przy nim. A może jest
> jeszcze jakaś inna przyczyna nadmiernego zużywania się elementów z
> prawej strony? Zbieżność? Problem z felgą? Jeszcze coś innego? Piszę
> jeszcze raz, nie zwracałbym na to uwagi, gdyby nie to, że coś muszę
> robić przy aucie (przód, zawieszenie), a to łącznik stablizatora, a to
> tuleje wahacza, gumy, poduszki etc. Irytuje mnie to niesamowicie.
Tak - stan prawej strony dróg którymi się poruszasz ;P
Pozdrawiam !!
-
10. Data: 2010-04-12 12:01:42
Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R1=?UTF-8?Q?5?=
Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>
> Nie wiem gdzie jezdzisz, ale np. w Waw ulice bywaja mocno poniszczone
> po prawej stronie auta (przy skraju jezdni), a stosunkowo równe i
> całe przy osi jezdni.
Warszawa + Warszawa -> Nowy Dwór Maz -> Warszawa.