    From: Sqeeb <s...@i...community>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Cieżar wła?ciwy gazów, siła no?na i ogrzewanie...
    Date: Wed, 12 Aug 2009 10:31:35 +0200

    zbigi wrote:

    > Odpowiedz tez jest prosta: Nie. :)

    No to już mam pomroczność jasną na ten temat.

    > Sam wypor zapewniajacy sile nosna daje wypelnienie powloki sterowca
    > gazem lzejszym od powietrza - obecnie zdecydowanie helem. Zas
    > podgrzewanie tego helu stosuje sie w celu regulacji sily wyporu a wiec i
    > pulapu lotu. Do szybkich manewrow w pionie stosuje sie odpowiednio
    > skierowany ciag silnikow.

    Aham.

    > Sterowce na ogrzane powietrze? Takie montgoflierki znaczy? Chyba sie
    > mylisz :) Obecnie glownie sa helowe. Za to balony nie bedace sterowcami
    > (nie posiadajace silnikow) i owszem - na ogrzane powietrze sa bardzo
    > popularne :)

    No tak, nie zrozumieliśmy się najwyraźniej.

    Chodziło mi o to, że gdyby mój pomysł miał rację bytu, to sterowiec
    nie musiałby mieć tak dużej... powłoki na gaz nośny, mogła by być
    mniejsza a cały czas podgrzewana(a miałby te same osiągi).

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb