  • 1. Data: 2018-08-25 12:06:33
    Temat: Ciekawostka, kolor zależny od napięcia :)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Kolory anodyzowanego tytanu zależne od zastosowanego podczas reakcji
    napięcia
    https://joemonster.org/mg/216560

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2018-08-25 19:49:55
    Temat: Re: Ciekawostka, kolor zależny od napięcia :)
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 25.08.2018 o 12:06, Janusz pisze:
    > Kolory anodyzowanego tytanu zależne od zastosowanego podczas reakcji
    > napięcia
    > https://joemonster.org/mg/216560

    A nie czasem od gęstości prądu? Bo zdaje się, że to jest najważniejsze
    przy jakiejkolwiek galwanizacji.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2018-08-25 21:19:50
    Od: Relatywizator rzeczywistości Dąs <f...@g...com>

    użytkownik Jakub Rakus napisał:

    > A nie czasem od gęstości prądu? Bo zdaje się, że to jest najważniejsze
    > przy jakiejkolwiek galwanizacji.

    V wzrasta, I maleje ciekawe:) Faktycznie trochę sprzeczne z tradycyjną
    nauką. Mniej więcej moc pozostaje stała.
    Na filmie nie widzę żeby kręcił gałką od prądu.
    https://youtu.be/IR90vWS16Is

  • 4. Data: 2018-08-26 00:14:24
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 25.08.2018 o 12:06, Janusz pisze:
    > Kolory anodyzowanego tytanu zależne od zastosowanego podczas reakcji
    > napięcia
    > https://joemonster.org/mg/216560

    Kolor jest zależny od grubości warstwy tlenku tytanu.

    ---
    Avast.

  • 5. Data: 2018-08-26 01:02:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2018 19:49:55 +0200, Jakub Rakus napisał(a):

    > A nie czasem od gęstości prądu? Bo zdaje się, że to jest najważniejsze
    > przy jakiejkolwiek galwanizacji.

    Nie jest to wzajemnie zalezne ?
    Im wieksze napiecie, tym wieksza gestosc ?

    Ale przecieznie przy tak wysokich napieciach.

    A te kolory ... czy to nie skutek grubosci warstwy ?

    Niby mogly by byc rozne reakcje w zaleznosci od napiecia, ale znow -
    nie ten zakres napiec, nie ten zakres kolorow.

    J.

  • 6. Data: 2018-08-26 14:21:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 00:14, Bartolomeo pisze:

    > Kolor jest zależny od grubości warstwy tlenku tytanu.
    To wtedy kolory by były podane po np 5,10, sek czy minutach
    a tu tak nie jest.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-08-26 14:33:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-26 o 14:21, Janusz pisze:

    > To wtedy kolory by były podane po np 5,10, sek czy minutach
    > a tu tak nie jest.

    A czy grubość warstwy nie jest zależna od napięcia?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2018-08-26 15:34:13
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2018-08-25 o 12:06, Janusz pisze:
    > Kolory anodyzowanego tytanu zależne od zastosowanego podczas reakcji
    > napięcia

    Kolor zależy od wielkości kryształów, a te powstają większe przy dużym
    prądzie. Mały prąd daje bardziej gładką warstwę nakładaną galwanicznie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2018-08-26 22:48:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 14:33, Adam pisze:

    > A czy grubość warstwy nie jest zależna od napięcia?
    Normalnie jest zależna od energii czyli iloczynu czasu i prądu,
    a z tym tytanem mamy dylemat dlaczego od napięcia.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2018-08-26 22:49:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 15:34, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Kolor zależy od wielkości kryształów, a te powstają większe przy dużym
    > prądzie. Mały prąd daje bardziej gładką warstwę nakładaną galwanicznie.
    Ale jabyś zobaczył film https://youtu.be/IR90vWS16Is
    to prąd się nie zmienia mimo zmiany napięcia więc?

    --
    Pozdr
    Janusz