-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
.org!.POSTED.HTdR9K15/Ivk9y2aJdeBCA.user.gioia.aioe.org!not-for-mail
From: dantes <d...@q...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ciekawe jak rozwiążą problem
Date: Sat, 23 Nov 2019 08:28:06 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 88
Message-ID: <qran0t$1kdn$1@gioia.aioe.org>
References: <3...@g...com>
<qr7vfv$1919$1@gioia.aioe.org>
<5dd7fb54$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: HTdR9K15/Ivk9y2aJdeBCA.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
X-Face: ,\m{?h\)X
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2666700
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 22 Nov 2019 16:14:29 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 22.11.2019 o 07:33, dantes pisze:
>
>> "pieszy będący na chodniku przy przejsciu"
>> Gdzie ten obszar się zaczyna i kończy?
>
> Tam gdzie to konieczne, żeby nie pieprzyć, że nie miało się pojecia, że
> pieszy to chciał przejść przez pasy.
> Nie ma znaczenia.
> Ważne, że ma
> pierwszeństwo.
Niestety, ma znaczenie. I to jest sprawa kluczowa.
Ale na potrzebę chwili, skupiając się tylko na definicji słownikowej
jest to obszar o długości pasów i szerokości chodnika.
Problem pojawia się wówczas gdy na taki obszar wejdzie pieszy,
który porusza się chodnikiem i nie ma zamiaru skorzystać z pasów
oraz taki który poruszając się chodnikiem niejako z marszu skręci
i wejdzie na pasy (a może i na "obszar przy przejściu").
> Podobnie jak nie masz opisanego ile metrów przed
> skrzyżowaniem musi być pojazd na drodze z pierwszeństwem - ma
> pierwszeństwo i już. Sprawia ci to jakiś problem?
Żadnego, gdyż matematyka jest bezlitosna. Z czego wynika np to, że
nie musisz ustępować mu pierwszeństwa kiedy jest np 500 metrów
przed skrzyżowaniem, a nawet dużo mniej.
Wiesz dlaczego?
Bo znasz jego zamiar!
Bo jesteś w stanie tak włączyć się do ruchu, że nie zmusisz go do
gwałtownej zmiany prędkości z jaką się poruszał.
Ponjał?
Natomiast pieszy idący chodnikiem równolegle do drogi,
którą Ty poruszasz się z pierwszeństwem, może w pewnej chwili czasu
znaleźć się w "obszarze przy przejściu" i wykonując tylko jeden krok może
wkroczyć nie tyle na "obszar przy przejściu" co też na samo przejście
[po skosie] w czasie gdy Ty znajdziesz się w takiej odległości od toru
ruchu pieszego, że poruszając się pojazdem na tyle na ile pozwalają
przepisy, mając właściwy czas reakcji, sprawny układ hamulcowy i
dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni, spotkasz się w tym
samym czasie i w tym samym miejscu już na pasach z pieszym.
Winnym i tak będzie pieszy. Ponjał?
Zatem ta "nowelizacja" nic nie wniesie, poza tym, że "przyczajony"
będzie miał okazję wlepić kolejny mandat.
Podobnie jak dzisiaj wlepiają mandat za "wyprzedzanie przed przejściem
czy na przejściu" tylko dlatego, że pojazd poruszający się obok
zwolnił ot tak sobie bo kierujący nim stwierdził
że pojedzie w tej chwili czasu bardziej ekonomicznie zdejmując nogę
z pedału przyspieszenia (wersja dla blondynek: "z gazu")
i nie hamował (wersja dla blondynek: "nie zapaliło się czerwone światło
STOP") w sposób jednoznacznie informujący kierującego pojazdem
wyprzedzającym, że sam zwalnia, nie ważne z jakiego powodu.
I aby była jasność wokół przejścia nie było oczywiście ani jednego
pieszego.
Nie może być zatem tak, że sposób taktyki jazdy kierującego pojazdem
wyprzedzanym tj. zdjęcie nogi "z gazu", czyli zachowanie nie mające
związku z zapewnieniem komukolwiek "bezpieczeństwa"
implikuje podstawę wystawienia mandatu "za wyprzedzanie na przejściu".
Ale decydenci do tego nie dojrzeli jeszcze, a policjanci jeszcze długo będą
mieli legalny sposób na "nie stracenie premii", wystawiając mandat
niekoniecznie za [cyt.]:"niemanie świateł" ;)
I dopóki policjant będzie miał obcinaną premię za "niewystawienie
wystarczającej ilości mandatów (kiedyś ok 20 na miesiąc),
dopóty będzie tak jak w "Twardowsky 2.0" po napisach,
czyli " - Po Polsku".
A wydawało by się, że wystarczyłoby na chodniku "domalować jeden pas"
i wówczas osoba stojąca na tym pasie prostopadle do osi jezdni będzie miała
to Twoje "pierwszeństwo". Tylko, że i tak trzeba by było w PL wydawać
dokument pt.: "Prawo Pieszego", czyli dokument uprawniający do poruszania
się pieszo po drogach i chodnikach. Bo samo postawienie nogi nawet na tym
"dodatkowym pasie" nie zagwarantuje, że pieszy przejdzie bezpiecznie na
drugą stronę dlatego, że [nie lubię się powtarzać, ale muszę]:
kierowca poruszał się pojazdem na tyle na ile pozwalały przepisy, miał
właściwy czas reakcji, układ hamulcowy był sprawny, dostosował prędkość do
warunków do warunków panujących na jezdni (i nie tylko pogodowych),
a i tak pojazd i pieszy spotkali się w tym samym czasie i w tym samym
miejscu na pasach.
Winnym jest pieszy bo wtargnął na przejście.
Ponjał?
Następne wpisy z tego wątku
- 23.11.19 08:48 Shrek
- 23.11.19 10:48 dantes
- 23.11.19 11:00 Kviat
- 23.11.19 11:21 Kviat
- 23.11.19 12:44 Shrek
- 23.11.19 13:23 yabba
- 23.11.19 13:51 FreyKol
- 23.11.19 13:56 Uzytkownik
- 23.11.19 14:12 kk
- 23.11.19 14:14 kk
- 23.11.19 14:17 Zenek Kapelinder
- 23.11.19 14:23 Uzytkownik
- 23.11.19 14:31 Uzytkownik
- 23.11.19 15:09 Shrek
- 23.11.19 15:18 Kviat
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=