eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCiekawe jak rozwiążą problemRe: Ciekawe jak rozwiążą problem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
    .org!.POSTED.HTdR9K15/Ivk9y2aJdeBCA.user.gioia.aioe.org!not-for-mail
    From: dantes <d...@q...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ciekawe jak rozwiążą problem
    Date: Sat, 23 Nov 2019 08:28:06 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 88
    Message-ID: <qran0t$1kdn$1@gioia.aioe.org>
    References: <3...@g...com>
    <qr7vfv$1919$1@gioia.aioe.org>
    <5dd7fb54$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: HTdR9K15/Ivk9y2aJdeBCA.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    X-Face: ,\m{?h\)X
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2666700
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 22 Nov 2019 16:14:29 +0100, Shrek napisał(a):

    > W dniu 22.11.2019 o 07:33, dantes pisze:
    >
    >> "pieszy będący na chodniku przy przejsciu"
    >> Gdzie ten obszar się zaczyna i kończy?
    >
    > Tam gdzie to konieczne, żeby nie pieprzyć, że nie miało się pojecia, że
    > pieszy to chciał przejść przez pasy.
    > Nie ma znaczenia.
    > Ważne, że ma
    > pierwszeństwo.
    Niestety, ma znaczenie. I to jest sprawa kluczowa.
    Ale na potrzebę chwili, skupiając się tylko na definicji słownikowej
    jest to obszar o długości pasów i szerokości chodnika.
    Problem pojawia się wówczas gdy na taki obszar wejdzie pieszy,
    który porusza się chodnikiem i nie ma zamiaru skorzystać z pasów
    oraz taki który poruszając się chodnikiem niejako z marszu skręci
    i wejdzie na pasy (a może i na "obszar przy przejściu").

    > Podobnie jak nie masz opisanego ile metrów przed
    > skrzyżowaniem musi być pojazd na drodze z pierwszeństwem - ma
    > pierwszeństwo i już. Sprawia ci to jakiś problem?
    Żadnego, gdyż matematyka jest bezlitosna. Z czego wynika np to, że
    nie musisz ustępować mu pierwszeństwa kiedy jest np 500 metrów
    przed skrzyżowaniem, a nawet dużo mniej.
    Wiesz dlaczego?
    Bo znasz jego zamiar!
    Bo jesteś w stanie tak włączyć się do ruchu, że nie zmusisz go do
    gwałtownej zmiany prędkości z jaką się poruszał.
    Ponjał?

    Natomiast pieszy idący chodnikiem równolegle do drogi,
    którą Ty poruszasz się z pierwszeństwem, może w pewnej chwili czasu
    znaleźć się w "obszarze przy przejściu" i wykonując tylko jeden krok może
    wkroczyć nie tyle na "obszar przy przejściu" co też na samo przejście
    [po skosie] w czasie gdy Ty znajdziesz się w takiej odległości od toru
    ruchu pieszego, że poruszając się pojazdem na tyle na ile pozwalają
    przepisy, mając właściwy czas reakcji, sprawny układ hamulcowy i
    dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni, spotkasz się w tym
    samym czasie i w tym samym miejscu już na pasach z pieszym.
    Winnym i tak będzie pieszy. Ponjał?

    Zatem ta "nowelizacja" nic nie wniesie, poza tym, że "przyczajony"
    będzie miał okazję wlepić kolejny mandat.
    Podobnie jak dzisiaj wlepiają mandat za "wyprzedzanie przed przejściem
    czy na przejściu" tylko dlatego, że pojazd poruszający się obok
    zwolnił ot tak sobie bo kierujący nim stwierdził
    że pojedzie w tej chwili czasu bardziej ekonomicznie zdejmując nogę
    z pedału przyspieszenia (wersja dla blondynek: "z gazu")
    i nie hamował (wersja dla blondynek: "nie zapaliło się czerwone światło
    STOP") w sposób jednoznacznie informujący kierującego pojazdem
    wyprzedzającym, że sam zwalnia, nie ważne z jakiego powodu.
    I aby była jasność wokół przejścia nie było oczywiście ani jednego
    pieszego.
    Nie może być zatem tak, że sposób taktyki jazdy kierującego pojazdem
    wyprzedzanym tj. zdjęcie nogi "z gazu", czyli zachowanie nie mające
    związku z zapewnieniem komukolwiek "bezpieczeństwa"
    implikuje podstawę wystawienia mandatu "za wyprzedzanie na przejściu".
    Ale decydenci do tego nie dojrzeli jeszcze, a policjanci jeszcze długo będą
    mieli legalny sposób na "nie stracenie premii", wystawiając mandat
    niekoniecznie za [cyt.]:"niemanie świateł" ;)

    I dopóki policjant będzie miał obcinaną premię za "niewystawienie
    wystarczającej ilości mandatów (kiedyś ok 20 na miesiąc),
    dopóty będzie tak jak w "Twardowsky 2.0" po napisach,
    czyli " - Po Polsku".

    A wydawało by się, że wystarczyłoby na chodniku "domalować jeden pas"
    i wówczas osoba stojąca na tym pasie prostopadle do osi jezdni będzie miała
    to Twoje "pierwszeństwo". Tylko, że i tak trzeba by było w PL wydawać
    dokument pt.: "Prawo Pieszego", czyli dokument uprawniający do poruszania
    się pieszo po drogach i chodnikach. Bo samo postawienie nogi nawet na tym
    "dodatkowym pasie" nie zagwarantuje, że pieszy przejdzie bezpiecznie na
    drugą stronę dlatego, że [nie lubię się powtarzać, ale muszę]:
    kierowca poruszał się pojazdem na tyle na ile pozwalały przepisy, miał
    właściwy czas reakcji, układ hamulcowy był sprawny, dostosował prędkość do
    warunków do warunków panujących na jezdni (i nie tylko pogodowych),
    a i tak pojazd i pieszy spotkali się w tym samym czasie i w tym samym
    miejscu na pasach.
    Winnym jest pieszy bo wtargnął na przejście.
    Ponjał?






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: