    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Cięcie kabli
    Date: Fri, 06 May 2016 21:38:03 +0200
    <pms6bnum917n$.3ohrf37i4t7i$.dlg@40tude.net>
    <naa2s0$dp2$1@node2.news.atman.pl>
    <56cae261$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
    <naerik$31u$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@m...com.delete.pl>
    <m...@p...waw.pl>
    <2...@m...com.delete.pl>
    <m...@p...waw.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@p...stozek.waw.pl>
    <1mwfjzh31spvu$.1ads91u786e0r$.dlg@40tude.net>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tym niemniej - troche tych inzynierow mielismy i cos tam potrafili.
    > Podejrzewam, ze jakby RWT zamowilo, to CEMI by opracowalo i zrobilo
    > taki uklad. A ze zamowienie na milion/y - fajna seria.
    >
    > Tylko - za 2 lata (jesli nie za 5) i 3 razy drozej niz w Malezji ...

    Hmm... Patrząc z tego punktu widzenia, to dziś jest dokładnie tak samo.
    No, może nie 3 razy drożej tylko 30 razy. No i w związku z tym nie
    produkuje się tu telefonów.

    > A dokladnie - przed 1989 w ogole jakakolwiek potrafila ?

    Dobre pytanie. Pamiętam że na PC włączyli mi DTMF (nagle, bez żadnej
    informacji, wcześniej chcieli chyba jakiś abonament) jeszcze na długo
    przed czasami nowożytnymi, gdy telefon to było dobro rzadkie. Ale czy to
    było przed 1989, to nie pamiętam. Na pewno było to dość długo po
    "rozmowie kontrolowanej", możliwe że na krótko przed 1989, albo nieco
    później.
    Z tym że PC w tamtym czasie nie była raczej szczytem nowości. S12
    jeszcze chyba nie było w 1989 r.? E10B?

    Na pewno były PBXy, które rozumiały DTMF.
    --
    Krzysztof Hałasa