    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Cięcie kabli
    <56c47b25$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>
    <na21vd$pcn$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <pms6bnum917n$.3ohrf37i4t7i$.dlg@40tude.net>
    <naa2s0$dp2$1@node2.news.atman.pl>
    <56cae261$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
    <naerik$31u$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@m...com.delete.pl>
    <m...@p...waw.pl>
    <2...@m...com.delete.pl>
    <m...@p...waw.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@p...stozek.waw.pl>
    Date: Fri, 6 May 2016 10:39:48 +0200

    Pan Jan Stożek napisał:

    > To i tak nic w porównaniu z hutą w technologii z 1856. :D

    Albo jeszcze sto lat wcześniejszej. Są dobre technologie, których
    nie ma potrzeby zmieniać. W hutnictwie ich więcej, w elektronice
    i telekomunikacji mniej.

    > A tak serio, to w real socjaliźmie było bardzo mało rozwiniętej
    > technologii, a to, co było - było albo importowane albo na licencji
    > (czyli też importowane, ale na wcześniejszym etapie produkcji :D ),
    > ewentualnie kradzione. Własnej, oryginalnej myśli technicznej było
    > tyle, co kot napłakał.

    Dobre myśli ludziom go głowy niezależnie od ustroju. Można przypuszczać,
    że rozkład jest dość równomierny. W socyalizmie zawsze było tak, że pomysł
    wywoływał zachwyt, inżynierowie brali się do roboty, a dziennikarze do
    piór. Pisali wię jak to będzie, gdy pomysł ten masz słuszny zawładnie
    światem całym. Tyle że ustój ten miał to do siebie, że masowa produkcja
    jakoś nigdy nie wychodziła. Kilka prototypów, to jeszcze, ale później...

    > Ale centrala musi umieć to obsłużyć, co wcale nie było takie
    > oczywiste.

    Dlatego napisałem o masowo produkowanym w niesocjalistycznych warunkach
    telefonie, który TEŻ nie umiał obsługiwać. Tam centrale telefoniczne
    były czymś bardziej powszechnym niż w Polsce czy Albanii. Były od lat,
    więc technologia starsza, nie opłacało się wszystkiego na raz zmieniać.

    > Nie musi. Wystarczy, że użytkownik pamięta numer i wie, że musi
    > poczekać z wciśnięciem klawisza, aż mu przestanie stukać w słuchawce.

    To oczywiście w modelu socyalistycznym. Zróbmy telefon na miarę naszych
    możliwości, pokażmy go światu, a nich przy tym wiedzą, że nie jest to nasze
    ostatnie słowo. Używanie czegoś takiego jest skrajnie niewygodne i podatne
    na błędy. Przejściowe trudności na odcinku zaopatrzenia we wsad dewizowy
    powodują, że na razie więcej nie możemy zrobić.

    Nie wykluczam, że gdzieś zrobiono trzy prototypy takiego układu wybierania.
    Jednak na konsumencki rynek nigdy ten potworek nie trafił.

    --
    Jarek