  • Data: 2016-05-05 22:15:45
    Temat: Re: Cięcie kabli
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Krzysztof Halasa napisał:

    > No tak, telefon z 87 roku według przepisu z lat 60 :-)
    >
    > Taki np. Panasonic produkował wtedy telefony bezprzewodowe przynajmniej
    > od kilku lat (tak, także z DTMFem).

    DTMF chyba jednak łatwiej zaimplementowaćw (elektronicznym) telefonie
    na guziczki, niż wybieranie impulsowe. Nie zapominajmy o tym, że taki
    telefon z wybieraniem dekadowym musi mieć pamięć -- klawisze wciska
    się szybciej, niż kręci wirtualna tarczą. Nadawanie DTMF, to taki
    zwykły prosty akordeon. Gra, gdy wciśnie się guzik.

    > Aczkolwiek pamiętam, że klawiatury w produktach kwiatowych były (także?)
    > na scalaku. Nawet mam gdzieś chyba taką płytkę, chyba przykręcało się ją
    > zamiast "normalnej" tarczy (3 przewody). Natomiast czy miała DTMF to
    > musiałbym poszukać i sprawdzić.

    W latach osiemdziesiątych w Polsce pojawiło się sporo telefonów
    z guziczkami przywożonych z zagranicy. Popularny był taki model,
    sama słuchawka na kablu, jak się ją kładło, to przycisk rozłączał
    rozmowę. Przywożone gównie z zachodu Europy, produkcja dalekowschodnia,
    jakiś Tajwan, bo wtedy w kontynentalnych Chinach jeszcze wożono piasek
    taczkami. Prosta konstrukcja, wszystko na jednym scalaku. I on też
    NIE miał DTMF.

    --
    Jarek