  • 1. Data: 2014-04-23 23:42:47
    Temat: Cichy zestaw zamkniętego chłodzenia
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Postanowiłem trochę poczytać opinii użytkowników nt. gotowych zestawów
    chłodzących do CPU.
    Byłem prawie zdecydowany za zakup Corsair H60 lub podobnego z tej serii.
    Wszedłem jednak na forum producenta i znalazłem mnóstwo narzekań na
    głośną pracę pompy. Wielokrotne wymiany zestawów w ramach RMA nie
    pomagały (posty z lat 2011-2012). Porady typu popukać w blok, zmniejszyć
    napięcie nie pomagają na zbyt długo. Może do dziś producent uporał się z
    problemem (przynajmniej u 2late nic nie słychać - wątek "cichy i wydajny
    komputer").
    Podobnie jest z produktem Anteca H20. Tam z kolei zaleca się dać pełne
    napięcie na pompę, wtedy pracuje cicho.

    Czy są na rynku naprawdę ciche zestawy wodne? Mam na myśli proste
    konstrukcje, bez szufladki na płyn. Nie chcę pod biurkiem pralki :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-04-23 23:53:02
    Temat: Re: Cichy zestaw zamkniętego chłodzenia
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-23 23:42, Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    >
    > Czy są na rynku naprawdę ciche zestawy wodne? Mam na myśli proste
    > konstrukcje, bez szufladki na płyn. Nie chcę pod biurkiem pralki :)

    Swego czasu rowniez rozwazalem zakup zestawu Corsaira i rowniez
    odpuscilem, glownie ze wzgledu na uwagi odnosnie dosc glosnej pracy
    pompy. Dzwiek podobno bardziej dokuczliwy niz cichy wiatrak. Zreszta
    wiatraki i tak beda, tyle ze w innym miejscu.
    Druga rzecz, ktora mnie zniechecila to zysk na temperaturze w stosunku
    do obecnego chlodzenia. W tej chwili mam Prolimatech Megahalems, roznica
    wyniosla raptem kilka stopni. Dlatego koniec koncow zostalem przy
    prostym powietrznym z jednym wolno obracajacym sie wiatrakiem.
    Niezaleznie od obciazenia procesor pracuje w niskich temperaturach.

  • 3. Data: 2014-04-24 01:45:39
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 23/04/2014 22:42, Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    >
    > Czy są na rynku naprawdę ciche zestawy wodne? Mam na myśli proste
    > konstrukcje, bez szufladki na płyn. Nie chcę pod biurkiem pralki :)

    Dla scislosci mam model "H90" chciaz nie wiem jak jest roznica (chyba
    wiekosc wiatraka 120-140mm). Tego mojego juz wyszukiwarka na stronie
    Corsair nie znajduje.
    http://www.corsair.com/en/hydro-series-h90-140mm-hig
    h-performance-liquid-cpu-cooler
    No i jest nieslyszalny na najwolniejszych obrotach ale wyprobowalem
    maksymalne obroty i huczy (4 wiatraki, nie pompa). Tyle ze na codzien
    pracuje na malym obciazeniu i mam temperature 32 - 30 st. C. Podczas
    dlugiej kompresji filmu dochodzilo do 56 st. C (przy najwolniejszych
    obrotach), o ile pamietam. Nie wyobrazam sobie ze to chlodzenie nie
    wyrobilo, bo w razie czego, oprocz czterech wiatrakow , ktore mozna ustawic
    na maksymalne obroty, wystarczy otworzyc przednia obudowe i przeciag robic
    w mieszkaniu. ;)

  • 4. Data: 2014-04-24 08:03:14
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    2late pisze:

> [...]

    > dlugiej kompresji filmu dochodzilo do 56 st. C (przy najwolniejszych
    > obrotach), o ile pamietam. Nie wyobrazam sobie ze to chlodzenie nie

    Jeśli chodzi o skuteczność chłodzenia to raczej nie było skarg. Baty
    zbiera tylko nieszczęsna pompa.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2014-04-24 10:39:59
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 24/04/2014 07:03, Piotr Rezmer wrote:

    > Jeśli chodzi o skuteczność chłodzenia to raczej nie było skarg. Baty
    > zbiera tylko nieszczęsna pompa.

    Tak mnie troche sprowokowales i znalazlem ronice miedzy moim H90 a H60
    to m. in.:
    Wielkosc witraka 12 - 14 cm
    Obroty wiatraka 2700 - 1500 rpm
    No i takie dane jak przepustowosc, jak w linku ponizej:
    http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/H90/1.htm
    Ale nie odnotowalem zadnego szmeru pompy.