  • Data: 2017-11-02 13:42:36
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-01 o 08:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Moim zdaniem najpierw trzeba zrozumiec argumenty strony przeciwnej zeby
    > moc na nie odpowiedziec.
    > Czy ja gdziekolwiek zaproponowałem rezygnacje z OC?

    > Po pierwsze to nie pincet bo płace duzo duzo wiecej.
    > Obecnie OC srednio 800zł a mam kilka aut.
    > Po drugie nie chodzi mi tylko o te "pincet" ake również o sens - jeżeli
    > mam auto ktore wiem ze pol roku bedzie stało to chetnie bym te pincet
    > zaoszczedził i zapłacił tylko za pol roku. Za co płace te pol roku?

    Zapłaciłbyś w sumie tyle samo.
    Za te pół roku byś nie zapłacił, ale za te drugie pół roku i pozostałe
    auta zapłaciłbyś więcej. To jest prawo wielkich liczb.
    Jak oni to liczą? Tak liczą, że w poprzednich latach wypłacili łącznie
    jako odszkodowania kwotę XYZ. W ciągu ostatnich 55 lat utrzymywał się
    trend wzrostowy, więc w przyszłym roku należy szacować, że suma
    wypłaconych odszkodować będzie wyższa. Trzeba zebrać więc tyle ze
    składek, żeby starczyło na wypłaty odszkodowań, obsługę systemu i zysk.
    Nie tylko ty jeden masz pojazd, który jeździ sporadycznie. Gdyby były OC
    na "dni, tygodnie", to by realnie wyglądało tak, że liczba poruszających
    się po drogach aut bez wykupionego OC była wyższa. Bo nie jeden by
    jechał "tylko krótki odcinek", a OC by nie wykupił/a. Już widzę kobietę,
    która ma mało używany samochód, więc nie płaci normalnego OC, tylko
    przed wyjechaniem na miasto nagle wykupuje polisę...