  • 1. Data: 2013-08-05 11:34:56
    Temat: Ciag dalszy inwigilacji
    Od: atm <...@v...pl>

    Jeszcze troche a trzeba bedzie odkopac T68i...
    http://www.gsmmaniak.pl/224862/fbi-zdalnie-podsluchi
    walo-uzytkownikow-androida/

  • 2. Data: 2013-08-05 12:16:21
    Temat: Re: Ciag dalszy inwigilacji
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 05 Aug 2013 11:34:56 +0200, atm napisał(a):

    > Jeszcze troche a trzeba bedzie odkopac T68i...
    > http://www.gsmmaniak.pl/224862/fbi-zdalnie-podsluchi
    walo-uzytkownikow-androida/

    Jeden więcej, jeden mniej, co za różnica?
    I tak logując się do konta google user zgadza się na totalną w zasadzie
    inwigilację.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-08-05 12:25:36
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-05 12:16, Waldek Godel wrote:

    walo-uzytkownikow-androida/

    > Jeden więcej, jeden mniej, co za różnica?
    > I tak logując się do konta google user zgadza się na totalną w zasadzie
    > inwigilację.

    No tak, ale to Google inwigiluje a tutaj mowi sie o FBI oraz o
    narzedziach umozliwiajacych zdalne podsluchiwanie przy ich pomocy.
    Zatem Android ma furtke, ktora to umozliwia. Jesli taki soft wycieknie
    do internetu lub hakerzy sami cos takiego spreparuja to Android straci
    bardzo duzo w oczach klientow (inne platformy zapewne tez nie sa swiete
    w tym zakresie; nie sadze, zeby przestepcy korzystali jedynie z Androida ;])
    Swoja droga, smiesze jest, ze obecnie wiekszosc osob jest szczesliwych,
    iz moze zaplacic sporo pieniedzy aby nosic ze soba swojego prywatnego,
    osobsitego szpiega.

  • 4. Data: 2013-08-05 13:18:51
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-05 12:25, atm pisze:
    (...)
    > Swoja droga, smiesze jest, ze obecnie wiekszosc osob jest szczesliwych,
    > iz moze zaplacic sporo pieniedzy aby nosic ze soba swojego prywatnego,
    > osobsitego szpiega.

    Paranoję podobno da się leczyć - tak jak Waldek napisał, 'szpiegowani'
    jesteśmy na tysiące sposobów każdego dnia. Jeżeli chcemy tego uniknąć
    to pozostaje tylko pozbycie się wszystkich wynalazków cywilizacji i
    wyprowadzka na bezludną wyspę.

  • 5. Data: 2013-08-05 13:28:40
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-05 13:18, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    > jesteśmy na tysiące sposobów każdego dnia. Jeżeli chcemy tego uniknąć
    > to pozostaje tylko pozbycie się wszystkich wynalazków cywilizacji i

    Chyba nie ma potrzeby popadac ze skrajnosci w skrajnosc?
    Osobiscie zamiast paranoi wole stosowac zdrowy rozsadek.

  • 6. Data: 2013-08-05 13:29:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 05 Aug 2013 13:18:51 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > jesteśmy na tysiące sposobów każdego dnia. Jeżeli chcemy tego uniknąć
    > to pozostaje tylko pozbycie się wszystkich wynalazków cywilizacji i

    Dosyć sporo możlwości daje tak zapomniane już wyposażenie człowieka (a
    przynamniej niektórych) jak zdrowy rozsądek.
    Pomaga on wybierać pomiędzy sytuacjami "być może będę inwigilowany" a "na
    pewno będę inwigilowany i to wielokrotnie"
    Choć używając Androida z tego wyboru pozostaje tak niewiele, co też jest z
    kolei dowodem, że zdrowy rozsądek ma tak niewiele do Androida...
    Choć z kolei trzeba przyznać, że pod tym względem Android jest i tak sporo
    lepszy od takiego np. WP

  • 7. Data: 2013-08-05 13:31:45
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 05.08.2013 13:18, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > jesteśmy na tysiące sposobów każdego dnia. Jeżeli chcemy tego uniknąć
    > to pozostaje tylko pozbycie się wszystkich wynalazków cywilizacji i

    jeśli telefon, jako radioodbiornik+radionadajnik - emituje fale we
    wszystkich kierunkach. W Centertelu, na początku lat 90siątych,
    widziałem jak pewien krótkofalowiec słuchał "dla sportu" co tam ludzie
    gadają przez telefony, w których minuta rozmowy kosztowała tyle co
    paczka papierosów. Dlaczego łudzisz się że teraz jest inaczej? To
    kwestia pieniędzy i odpowiedniego sprzętu.
    ToMasz

  • 8. Data: 2013-08-05 13:36:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 05 Aug 2013 13:31:45 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > paczka papierosów. Dlaczego łudzisz się że teraz jest inaczej? To
    > kwestia pieniędzy i odpowiedniego sprzętu.

    Centertel miał analogową niekodowaną emisję i każdy mógł słuchać. Od czasów
    GSM transmisja jest kodowana i to dosyć porządnie. Stąd też użytkownik
    powinien się czuć bezpiecznie, a to poczucie powinno być na poziomie
    pewności, że dokąd nie łamie prawa, jego rozmowy oraz transmisja danych
    pozostaną prywatne. Tak niestety nie jest i to jest problemem.

  • 9. Data: 2013-08-05 14:24:23
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-05 13:29, Waldek Godel pisze:

    > Dosyć sporo możlwości daje tak zapomniane już wyposażenie człowieka (a
    > przynamniej niektórych) jak zdrowy rozsądek.

    Tak naprawdę to niewiele zmienia w dzisiejszych czasach, szczególnie
    w kontekście tego co pisano o metodach. Jakiekolwiek wykorzystanie
    w zasadzie dowolnego systemu komunikacji naraża nas na takie atrakcje.

    > Pomaga on wybierać pomiędzy sytuacjami "być może będę inwigilowany" a "na
    > pewno będę inwigilowany i to wielokrotnie"

    Pomaga jedynie przed zwykłą głupotą, a inwigilacje jest na każdym kroku.
    Ciężko stwierdzić kto, co i kiedy wykorzysta.

    > Choć używając Androida z tego wyboru pozostaje tak niewiele, co też jest z
    > kolei dowodem, że zdrowy rozsądek ma tak niewiele do Androida...

    To tyczy wszystkich form komunikacji z użyciem środków technicznych.

    > Choć z kolei trzeba przyznać, że pod tym względem Android jest i tak sporo
    > lepszy od takiego np. WP

    I pewnie wielu innych, więc tak jak wcześniej pisałem.

  • 10. Data: 2013-08-05 14:25:38
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

> [...]
    > jesteśmy na tysiące sposobów każdego dnia. Jeżeli chcemy tego uniknąć
    > to pozostaje tylko pozbycie się wszystkich wynalazków cywilizacji i

    A jak osłonisz się przed satelitami i ich wielkim okiem ?? :)