eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetCiąg dalszy historii: "Adata SU900 znika z systemu - kończy się?"Re: Ciąg dalszy historii: "Adata SU900 znika zIHN5c3RlbXUgLSBrb8WEY3p5IHNpxJk/Ig=
  • Data: 2021-05-21 16:51:03
    Temat: Re: Ciąg dalszy historii: "Adata SU900 znika zIHN5c3RlbXUgLSBrb8WEY3p5IHNpxJk/Ig=
    Od: Tomaszek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2021-05-21 o 16:06, Eneuel pisze:
    > Tomaszek
    >
    > : "wysmażyłem" na 2 strony
    >
    > Sporo... ;) Dasz tu kopię?
    >
    > : ADATA 128GB SP920 i działa sobie
    > : już 3 lata (TBW ok. 4TB)
    >
    > Trochę więcej niż nic...

    Proszę bardzo. No powiedzmy, że wyszło tego strona i trochę:) Zgłoszenie
    reklamacyjne jeszcze nie poszło, więc wszelkie sugestie zmian mile widziane:

    ==
    Dysk SSD Adata SU900 - opis usterki
    Opis usterki: Dysk w losowych (jak się wydaje) momentach znika z systemu
    (zarówno z menadżera zadań jak i menadżera urządzeń) lub nie jest
    widoczny podczas uruchamiania komputera (wtedy naturalnie system się nie
    załaduje) Po twardym resecie jest szansa (nie dzieje się to za każdym
    razem),że pojawi się ponownie i wtedy system uda się załadować.
    Występowanie tych objawów nie ma związku z odczytem lub zapisem danych -
    dzieje się to zarówno gdy dysk nic nie zapisuje lub odczytuje, jak i gdy
    jest intensywnie używany. Można odnieść wrażenie, że ma to charakter
    losowy. W wyniku tych zdarzeń nie zostały utracone żadne dane, po
    ponownym udanym włączeniu się dane są na swoim miejscu. Odczyt SMART za
    pomocą oficjalnego programu producenta (ADATA SSD Toolbox) jak i innego
    programu (w tym przypadku użyty został Crystal Disk Info) nie wykazuje
    żadnego śladu po takowym zdarzeniu. Odczyty są identyczne w obydwu
    programach. TBW na poziomie trochę ponad 3TB, więc do osiągnięcia progu
    gwarancyjnego jeszcze daleko. Dysk od pierwszego włączenia korzysta z
    mechanizmu TRIM wbudowanego w system Windows. Jego włączenie potwierdza
    ADATA SSD Toolbox.
    Zanim zdecydowałem się skorzystać z przysługującej mi gwarancji na
    produkt, wykonałem następujące czynności (które jak mniemam wykluczają
    problem z innym komponentem komputera) i po wykonaniu tych czynności
    problem NIE ustąpił:
    - sprawdzone, wyczyszczone alkoholem izopropylowym oraz ostatecznie
    wymienione przewody do transmisji danych pomiędzy dyskiem a płytą główną
    - testy stabilności pamięci RAM i testy obciążeniowe procesora, testy
    wypadły pomyślnie
    - dysk był podłączany do różnych portów SATA oraz do różnych linii zasilania
    - podmieniony został zasilacz na inny
    - dysk został podłączony do innego komputera
    Po wykonaniu powyższych czynności i braku pozytywnego efektu, cała
    zawartość dysku została przeniesiona na inny nośnik (dysk HDD 3.5 cala o
    podobnej pojemności) bez dokonywania jakichkolwiek zmian (tzw. obraz
    dysku) aby wykluczyć problemy programowe, błędy w samym systemie
    operacyjnym itp. Migracja zakończyła się pomyślnie (aczkolwiek dopiero
    po dwóch próbach, gdyż dysk ADATA dwukrotnie zniknął podczas kopiowania)
    Na przeniesionym nośniku ani razu nie wystąpiła sytuacja z zanikiem
    dysku podczas pracy. Przeniesiony nośnik z powodzeniem pracuje bez
    żadnych problemów, choć oczywiście wolniej bo mowa o nośniku HDD, a nie
    SSD. Przeniesiony system i dysk pracują na tym samym porcie SATA, tym
    samym przewodzie do transmisji danych oraz tej samej linii zasilającej
    co pracował dysk ADATA i problemy nie występują.
    ===

    --
    t0maszek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: