-
1. Data: 2023-01-11 13:05:42
Temat: Re: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 10 Jan 2023 20:02:17 +0100, T. wrote:
> "Z drugiej strony Polska liczy na paliwa z Niemiec. Nasz kraj ma bowiem
> mniejsze możliwości rafinacji.
Dziwne troche.
A przeciez Orlen ma jeszcze Możejki.
> Dlatego nawet przed wojną zza granicy
> sprowadzaliśmy blisko 30 proc. diesla, a kierunek rosyjski stanowił z
> tego ponad jedną trzecią dostaw.
To moglo byc, bo ... taniej.
Tylko kto sprowadzał?
Orlen przeciez nie, Lotos nie, jakis Amic czy hurtownicy?
I tego sie az 30% zrobilo?
> Kluczowy jest tutaj olej napędowy, który stanowi ok. 80 proc. paliw
> zużywanych w Polsce. Nasze rafinerie, mimo wzrostu produkcji, nie
> zaspokoją popytu wewnętrznego, który stale rośnie. Przez trzy kwartały
> ubiegłego roku Polska produkowała 10,7 mln ton oleju napędowego. Drogą
> morską realnie jesteśmy w stanie sprowadzić ok. 4,3 mln ton oleju
> napędowego, mimo że teoretyczne możliwości portów to w sumie maksymalnie
> 8,8 mln. W tym samym okresie z Niemiec sprowadziliśmy 1,26 mln ton, to o
> połowę więcej niż rok wcześniej. I to waśnie na tę współpracę liczy
> strona polska."
A tymczasem ... rafineria w Schwedt nie ma surowca.
Orlen ma jej wpompowac troche ropy z portu w rurociag Przyjazn.
> Podaż zmalała, a popyt pozostał bez zmian, albo nawet większy...
To troche mało.
Popyt pozostal, a paliwa nie zabraklo na stacjach.
Czyli podaz jest.
Albo podwyzka cen dala jednak istotne oszczednosci (u mnie raczej
nie),
albo sprowadzamy teraz z innego, drozszego kierunku,
albo Orlen jednak zwiekszyl przerób i teraz ma nadmiar benzyny do
uplynnienia, wiec cena w dół.
Przy czym mam wrazenie, ze EU w ogole dosc sporo diesli osobowych
jezdzi, wiecej niz w USA czy w Rosji, wiec i proporcje paliw inne.
A moze w zachodniej EU odchodzenie od diesli zaczelo sie pare lat
temu, i teraz w miare pasujemy do siebie popytowo ?
Jeszcze dalej - czy skład ropy nie jest różny?
Może rosyjska zawiera wiecej % ON, a my teraz na arabskiej.
Tylko ze w rafineriach jest cracking - to powinno zmieniac proporcje
..
> Reszta artykułu tutaj:
> https://www.money.pl/gielda/ropa-za-paliwa-porozumie
nie-polski-z-niemcami-sola-w-oku-putina-685410463364
5984a.html?utm_medium=push&utm_source=pushpushgo&utm
_campaign=Money-push&utm_content=63bdb261ea5635fd7a7
298e0
>
> T.
J.
-
2. Data: 2023-01-11 16:40:48
Temat: Re: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2023-01-11 o 13:05, J.F pisze:
> On Tue, 10 Jan 2023 20:02:17 +0100, T. wrote:
>> "Z drugiej strony Polska liczy na paliwa z Niemiec. Nasz kraj ma bowiem
>> mniejsze możliwości rafinacji.
>
> Dziwne troche.
> A przeciez Orlen ma jeszcze Możejki.
>
>> Dlatego nawet przed wojną zza granicy
>> sprowadzaliśmy blisko 30 proc. diesla, a kierunek rosyjski stanowił z
>> tego ponad jedną trzecią dostaw.
>
> To moglo byc, bo ... taniej.
> Tylko kto sprowadzał?
> Orlen przeciez nie, Lotos nie, jakis Amic czy hurtownicy?
> I tego sie az 30% zrobilo?
>
>
>> Kluczowy jest tutaj olej napędowy, który stanowi ok. 80 proc. paliw
>> zużywanych w Polsce. Nasze rafinerie, mimo wzrostu produkcji, nie
>> zaspokoją popytu wewnętrznego, który stale rośnie. Przez trzy kwartały
>> ubiegłego roku Polska produkowała 10,7 mln ton oleju napędowego. Drogą
>> morską realnie jesteśmy w stanie sprowadzić ok. 4,3 mln ton oleju
>> napędowego, mimo że teoretyczne możliwości portów to w sumie maksymalnie
>> 8,8 mln. W tym samym okresie z Niemiec sprowadziliśmy 1,26 mln ton, to o
>> połowę więcej niż rok wcześniej. I to waśnie na tę współpracę liczy
>> strona polska."
>
> A tymczasem ... rafineria w Schwedt nie ma surowca.
> Orlen ma jej wpompowac troche ropy z portu w rurociag Przyjazn.
>
>> Podaż zmalała, a popyt pozostał bez zmian, albo nawet większy...
>
> To troche mało.
>
> Popyt pozostal, a paliwa nie zabraklo na stacjach.
> Czyli podaz jest.
>
> Albo podwyzka cen dala jednak istotne oszczednosci (u mnie raczej
> nie),
> albo sprowadzamy teraz z innego, drozszego kierunku,
> albo Orlen jednak zwiekszyl przerób i teraz ma nadmiar benzyny do
> uplynnienia, wiec cena w dół.
>
> Przy czym mam wrazenie, ze EU w ogole dosc sporo diesli osobowych
> jezdzi, wiecej niz w USA czy w Rosji, wiec i proporcje paliw inne.
> A moze w zachodniej EU odchodzenie od diesli zaczelo sie pare lat
> temu, i teraz w miare pasujemy do siebie popytowo ?
>
> Jeszcze dalej - czy skład ropy nie jest różny?
> Może rosyjska zawiera wiecej % ON, a my teraz na arabskiej.
>
> Tylko ze w rafineriach jest cracking - to powinno zmieniac proporcje
> ..
>
>> Reszta artykułu tutaj:
>> https://www.money.pl/gielda/ropa-za-paliwa-porozumie
nie-polski-z-niemcami-sola-w-oku-putina-685410463364
5984a.html?utm_medium=push&utm_source=pushpushgo&utm
_campaign=Money-push&utm_content=63bdb261ea5635fd7a7
298e0
>>
>> T.
>
> J.
Ruska ropa jest bardzo zasiarczona. Podobno przestawienie instalacji to
ok. 2 miesiące i koszty. Nie opłaci się zawierać krótkich kontraktów
mimo tańszej ceny, bo to kłopot. Ale ponoć są kraje, które proponują
ropę w stylu rosyjskiej - Ural.
Nie tak dawno czytałem raport CIRE, gdzie napisali, że w 2021 r. 35
proc. paliw było sprowadzanych. To też do wiadomości tych, którzy
twierdzą, że paliwo w hurtowniach u nas jest tylko z ORLENu.
T.
-
3. Data: 2023-01-11 18:03:00
Temat: Re: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 11 Jan 2023 16:40:48 +0100, T. wrote:
> W dniu 2023-01-11 o 13:05, J.F pisze:
>> On Tue, 10 Jan 2023 20:02:17 +0100, T. wrote:
>>> "Z drugiej strony Polska liczy na paliwa z Niemiec. Nasz kraj ma bowiem
>>> mniejsze możliwości rafinacji.
>>
>> Dziwne troche.
>> A przeciez Orlen ma jeszcze Możejki.
>>
>>> Dlatego nawet przed wojną zza granicy
>>> sprowadzaliśmy blisko 30 proc. diesla, a kierunek rosyjski stanowił z
>>> tego ponad jedną trzecią dostaw.
>>
>> To moglo byc, bo ... taniej.
>> Tylko kto sprowadzał?
>> Orlen przeciez nie, Lotos nie, jakis Amic czy hurtownicy?
>> I tego sie az 30% zrobilo?
>>
>>
>>> Kluczowy jest tutaj olej napędowy, który stanowi ok. 80 proc. paliw
>>> zużywanych w Polsce. Nasze rafinerie, mimo wzrostu produkcji, nie
>>> zaspokoją popytu wewnętrznego, który stale rośnie. Przez trzy kwartały
>>> ubiegłego roku Polska produkowała 10,7 mln ton oleju napędowego. Drogą
>>> morską realnie jesteśmy w stanie sprowadzić ok. 4,3 mln ton oleju
>>> napędowego, mimo że teoretyczne możliwości portów to w sumie maksymalnie
>>> 8,8 mln. W tym samym okresie z Niemiec sprowadziliśmy 1,26 mln ton, to o
>>> połowę więcej niż rok wcześniej. I to waśnie na tę współpracę liczy
>>> strona polska."
>>
>> A tymczasem ... rafineria w Schwedt nie ma surowca.
>> Orlen ma jej wpompowac troche ropy z portu w rurociag Przyjazn.
>>
>>> Podaż zmalała, a popyt pozostał bez zmian, albo nawet większy...
>>
>> To troche mało.
>>
>> Popyt pozostal, a paliwa nie zabraklo na stacjach.
>> Czyli podaz jest.
>>
>> Albo podwyzka cen dala jednak istotne oszczednosci (u mnie raczej
>> nie),
>> albo sprowadzamy teraz z innego, drozszego kierunku,
>> albo Orlen jednak zwiekszyl przerób i teraz ma nadmiar benzyny do
>> uplynnienia, wiec cena w dół.
>>
>> Przy czym mam wrazenie, ze EU w ogole dosc sporo diesli osobowych
>> jezdzi, wiecej niz w USA czy w Rosji, wiec i proporcje paliw inne.
>> A moze w zachodniej EU odchodzenie od diesli zaczelo sie pare lat
>> temu, i teraz w miare pasujemy do siebie popytowo ?
>>
>> Jeszcze dalej - czy skład ropy nie jest różny?
>> Może rosyjska zawiera wiecej % ON, a my teraz na arabskiej.
>>
>> Tylko ze w rafineriach jest cracking - to powinno zmieniac proporcje
>> ..
>>
>>> Reszta artykułu tutaj:
>>> https://www.money.pl/gielda/ropa-za-paliwa-porozumie
nie-polski-z-niemcami-sola-w-oku-putina-685410463364
5984a.html?utm_medium=push&utm_source=pushpushgo&utm
_campaign=Money-push&utm_content=63bdb261ea5635fd7a7
298e0
>>>
>>> T.
> Ruska ropa jest bardzo zasiarczona. Podobno przestawienie instalacji to
> ok. 2 miesiące i koszty. Nie opłaci się zawierać krótkich kontraktów
> mimo tańszej ceny, bo to kłopot. Ale ponoć są kraje, które proponują
> ropę w stylu rosyjskiej - Ural.
> Nie tak dawno czytałem raport CIRE, gdzie napisali, że w 2021 r. 35
> proc. paliw było sprowadzanych. To też do wiadomości tych, którzy
> twierdzą, że paliwo w hurtowniach u nas jest tylko z ORLENu.
Powinno byc to do znalezienia na stronie GUS, ale konia z rzedem temu,
kto potrafi.
w rocznikach statystyznych
https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-stat
ystyczne/roczniki-statystyczne/
mozna wyczytac
produkcja
benzyna 4.2 mln ton - od 2010 prawie taka sama
oleje napedowe 13.6 mln ton, w 2010: 9.7
A w handlu zagranicznym
import:
ropa naftowa 23 mln ton
paliwa rozne 7 mln ton
eksport
paliwa rozne 1.4 mln ton
Wychodzi na to, ze faktycznie jest spory import paliw ... to kto to
sprzedaje?
Wyglada na to, ze "surowcow mineralnych" to najwiecej bralismy z
Rosji (10mld$), AS (2.2 mld$), Niemiec (2.1mld$,
a eksport do Czech (0.9mld$) Niemiec (0.9), Slowacji (0.5) Austrii
(0.4), Holandii (0.4).
Tylko czy tu nie ma ropy i wegla ...
J.
-
4. Data: 2023-01-11 19:34:20
Temat: Re: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2023-01-11 o 18:03, J.F pisze:
> On Wed, 11 Jan 2023 16:40:48 +0100, T. wrote:
>> W dniu 2023-01-11 o 13:05, J.F pisze:
>>> On Tue, 10 Jan 2023 20:02:17 +0100, T. wrote:
>>>> "Z drugiej strony Polska liczy na paliwa z Niemiec. Nasz kraj ma bowiem
>>>> mniejsze możliwości rafinacji.
>>>
>>> Dziwne troche.
>>> A przeciez Orlen ma jeszcze Możejki.
>>>
>>>> Dlatego nawet przed wojną zza granicy
>>>> sprowadzaliśmy blisko 30 proc. diesla, a kierunek rosyjski stanowił z
>>>> tego ponad jedną trzecią dostaw.
>>>
>>> To moglo byc, bo ... taniej.
>>> Tylko kto sprowadzał?
>>> Orlen przeciez nie, Lotos nie, jakis Amic czy hurtownicy?
>>> I tego sie az 30% zrobilo?
>>>
>>>
>>>> Kluczowy jest tutaj olej napędowy, który stanowi ok. 80 proc. paliw
>>>> zużywanych w Polsce. Nasze rafinerie, mimo wzrostu produkcji, nie
>>>> zaspokoją popytu wewnętrznego, który stale rośnie. Przez trzy kwartały
>>>> ubiegłego roku Polska produkowała 10,7 mln ton oleju napędowego. Drogą
>>>> morską realnie jesteśmy w stanie sprowadzić ok. 4,3 mln ton oleju
>>>> napędowego, mimo że teoretyczne możliwości portów to w sumie maksymalnie
>>>> 8,8 mln. W tym samym okresie z Niemiec sprowadziliśmy 1,26 mln ton, to o
>>>> połowę więcej niż rok wcześniej. I to waśnie na tę współpracę liczy
>>>> strona polska."
>>>
>>> A tymczasem ... rafineria w Schwedt nie ma surowca.
>>> Orlen ma jej wpompowac troche ropy z portu w rurociag Przyjazn.
>>>
>>>> Podaż zmalała, a popyt pozostał bez zmian, albo nawet większy...
>>>
>>> To troche mało.
>>>
>>> Popyt pozostal, a paliwa nie zabraklo na stacjach.
>>> Czyli podaz jest.
>>>
>>> Albo podwyzka cen dala jednak istotne oszczednosci (u mnie raczej
>>> nie),
>>> albo sprowadzamy teraz z innego, drozszego kierunku,
>>> albo Orlen jednak zwiekszyl przerób i teraz ma nadmiar benzyny do
>>> uplynnienia, wiec cena w dół.
>>>
>>> Przy czym mam wrazenie, ze EU w ogole dosc sporo diesli osobowych
>>> jezdzi, wiecej niz w USA czy w Rosji, wiec i proporcje paliw inne.
>>> A moze w zachodniej EU odchodzenie od diesli zaczelo sie pare lat
>>> temu, i teraz w miare pasujemy do siebie popytowo ?
>>>
>>> Jeszcze dalej - czy skład ropy nie jest różny?
>>> Może rosyjska zawiera wiecej % ON, a my teraz na arabskiej.
>>>
>>> Tylko ze w rafineriach jest cracking - to powinno zmieniac proporcje
>>> ..
>>>
>>>> Reszta artykułu tutaj:
>>>> https://www.money.pl/gielda/ropa-za-paliwa-porozumie
nie-polski-z-niemcami-sola-w-oku-putina-685410463364
5984a.html?utm_medium=push&utm_source=pushpushgo&utm
_campaign=Money-push&utm_content=63bdb261ea5635fd7a7
298e0
>>>>
>>>> T.
>> Ruska ropa jest bardzo zasiarczona. Podobno przestawienie instalacji to
>> ok. 2 miesiące i koszty. Nie opłaci się zawierać krótkich kontraktów
>> mimo tańszej ceny, bo to kłopot. Ale ponoć są kraje, które proponują
>> ropę w stylu rosyjskiej - Ural.
>> Nie tak dawno czytałem raport CIRE, gdzie napisali, że w 2021 r. 35
>> proc. paliw było sprowadzanych. To też do wiadomości tych, którzy
>> twierdzą, że paliwo w hurtowniach u nas jest tylko z ORLENu.
>
>
> Powinno byc to do znalezienia na stronie GUS, ale konia z rzedem temu,
> kto potrafi.
>
> w rocznikach statystyznych
> https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-stat
ystyczne/roczniki-statystyczne/
>
> mozna wyczytac
> produkcja
> benzyna 4.2 mln ton - od 2010 prawie taka sama
> oleje napedowe 13.6 mln ton, w 2010: 9.7
>
>
> A w handlu zagranicznym
> import:
> ropa naftowa 23 mln ton
> paliwa rozne 7 mln ton
> eksport
> paliwa rozne 1.4 mln ton
>
> Wychodzi na to, ze faktycznie jest spory import paliw ... to kto to
> sprzedaje?
>
> Wyglada na to, ze "surowcow mineralnych" to najwiecej bralismy z
> Rosji (10mld$), AS (2.2 mld$), Niemiec (2.1mld$,
> a eksport do Czech (0.9mld$) Niemiec (0.9), Slowacji (0.5) Austrii
> (0.4), Holandii (0.4).
>
> Tylko czy tu nie ma ropy i wegla ...
Dane statystyczne rynku paliw publikuje ministerstwo klimatu i środowiska-
Szukaj jako - Statystyka rynku paliwowego
-
5. Data: 2023-01-12 10:12:49
Temat: Re: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2023-01-11 o 19:34, cef pisze:
> W dniu 2023-01-11 o 18:03, J.F pisze:
>> On Wed, 11 Jan 2023 16:40:48 +0100, T. wrote:
>>> W dniu 2023-01-11 o 13:05, J.F pisze:
>>>> On Tue, 10 Jan 2023 20:02:17 +0100, T. wrote:
>>>>> "Z drugiej strony Polska liczy na paliwa z Niemiec. Nasz kraj ma
>>>>> bowiem
>>>>> mniejsze możliwości rafinacji.
>>>>
>>>> Dziwne troche.
>>>> A przeciez Orlen ma jeszcze Możejki.
>>>>
>>>>> Dlatego nawet przed wojną zza granicy
>>>>> sprowadzaliśmy blisko 30 proc. diesla, a kierunek rosyjski stanowił z
>>>>> tego ponad jedną trzecią dostaw.
>>>>
>>>> To moglo byc, bo ... taniej.
>>>> Tylko kto sprowadzał?
>>>> Orlen przeciez nie, Lotos nie, jakis Amic czy hurtownicy?
>>>> I tego sie az 30% zrobilo?
>>>>
>>>>
>>>>> Kluczowy jest tutaj olej napędowy, który stanowi ok. 80 proc. paliw
>>>>> zużywanych w Polsce. Nasze rafinerie, mimo wzrostu produkcji, nie
>>>>> zaspokoją popytu wewnętrznego, który stale rośnie. Przez trzy kwartały
>>>>> ubiegłego roku Polska produkowała 10,7 mln ton oleju napędowego. Drogą
>>>>> morską realnie jesteśmy w stanie sprowadzić ok. 4,3 mln ton oleju
>>>>> napędowego, mimo że teoretyczne możliwości portów to w sumie
>>>>> maksymalnie
>>>>> 8,8 mln. W tym samym okresie z Niemiec sprowadziliśmy 1,26 mln ton,
>>>>> to o
>>>>> połowę więcej niż rok wcześniej. I to waśnie na tę współpracę liczy
>>>>> strona polska."
>>>>
>>>> A tymczasem ... rafineria w Schwedt nie ma surowca.
>>>> Orlen ma jej wpompowac troche ropy z portu w rurociag Przyjazn.
>>>>
>>>>> Podaż zmalała, a popyt pozostał bez zmian, albo nawet większy...
>>>>
>>>> To troche mało.
>>>>
>>>> Popyt pozostal, a paliwa nie zabraklo na stacjach.
>>>> Czyli podaz jest.
>>>>
>>>> Albo podwyzka cen dala jednak istotne oszczednosci (u mnie raczej
>>>> nie),
>>>> albo sprowadzamy teraz z innego, drozszego kierunku,
>>>> albo Orlen jednak zwiekszyl przerób i teraz ma nadmiar benzyny do
>>>> uplynnienia, wiec cena w dół.
>>>>
>>>> Przy czym mam wrazenie, ze EU w ogole dosc sporo diesli osobowych
>>>> jezdzi, wiecej niz w USA czy w Rosji, wiec i proporcje paliw inne.
>>>> A moze w zachodniej EU odchodzenie od diesli zaczelo sie pare lat
>>>> temu, i teraz w miare pasujemy do siebie popytowo ?
>>>>
>>>> Jeszcze dalej - czy skład ropy nie jest różny?
>>>> Może rosyjska zawiera wiecej % ON, a my teraz na arabskiej.
>>>>
>>>> Tylko ze w rafineriach jest cracking - to powinno zmieniac proporcje
>>>> ..
>>>>
>>>>> Reszta artykułu tutaj:
>>>>> https://www.money.pl/gielda/ropa-za-paliwa-porozumie
nie-polski-z-niemcami-sola-w-oku-putina-685410463364
5984a.html?utm_medium=push&utm_source=pushpushgo&utm
_campaign=Money-push&utm_content=63bdb261ea5635fd7a7
298e0
>>>>>
>>>>> T.
>>> Ruska ropa jest bardzo zasiarczona. Podobno przestawienie instalacji to
>>> ok. 2 miesiące i koszty. Nie opłaci się zawierać krótkich kontraktów
>>> mimo tańszej ceny, bo to kłopot. Ale ponoć są kraje, które proponują
>>> ropę w stylu rosyjskiej - Ural.
>>> Nie tak dawno czytałem raport CIRE, gdzie napisali, że w 2021 r. 35
>>> proc. paliw było sprowadzanych. To też do wiadomości tych, którzy
>>> twierdzą, że paliwo w hurtowniach u nas jest tylko z ORLENu.
>>
>>
>> Powinno byc to do znalezienia na stronie GUS, ale konia z rzedem temu,
>> kto potrafi.
>>
>> w rocznikach statystyznych
>> https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-stat
ystyczne/roczniki-statystyczne/
>>
>> mozna wyczytac
>> produkcja
>> benzyna 4.2 mln ton - od 2010 prawie taka sama
>> oleje napedowe 13.6 mln ton, w 2010: 9.7
>>
>>
>> A w handlu zagranicznym
>> import:
>> ropa naftowa 23 mln ton
>> paliwa rozne 7 mln ton
>> eksport
>> paliwa rozne 1.4 mln ton
>>
>> Wychodzi na to, ze faktycznie jest spory import paliw ... to kto to
>> sprzedaje?
>>
>> Wyglada na to, ze "surowcow mineralnych" to najwiecej bralismy z
>> Rosji (10mld$), AS (2.2 mld$), Niemiec (2.1mld$,
>> a eksport do Czech (0.9mld$) Niemiec (0.9), Slowacji (0.5) Austrii
>> (0.4), Holandii (0.4).
>>
>> Tylko czy tu nie ma ropy i wegla ...
>
> Dane statystyczne rynku paliw publikuje ministerstwo klimatu i środowiska-
> Szukaj jako - Statystyka rynku paliwowego
>
Przy okazji OT - anegdota. Swego czasu, gdzieś tak w latach 1994-5
robiłem raport o kserokopiarkach. W GUS były statystyki - w
importowanych kilogramach tych urządzeń :-)
Z kolei Izba Celna (czy jak to się tam nazywało) miała kłopoty z
klasyfikacją skanerów i aparatów cyfrowych - nie nadążali za życiem.
Podobnie, jak prawo telekomunikacyjne w punkcie przyznającym
częstotliwość nadawcy. Bo przy nadawaniu cyfrowym na jednej
częstotliwości może być zdaje się 4 nadawców wizji i chyba ponad 10
radiowych.
T.
-
6. Data: 2023-01-12 13:06:54
Temat: Re: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2023-01-12 o 10:12, T. pisze:
> W dniu 2023-01-11 o 19:34, cef pisze:
>> Dane statystyczne rynku paliw publikuje ministerstwo klimatu i
>> środowiska-
>> Szukaj jako - Statystyka rynku paliwowego
>>
> Przy okazji OT - anegdota. Swego czasu, gdzieś tak w latach 1994-5
> robiłem raport o kserokopiarkach. W GUS były statystyki - w
> importowanych kilogramach tych urządzeń :-)
> Z kolei Izba Celna (czy jak to się tam nazywało) miała kłopoty z
> klasyfikacją skanerów i aparatów cyfrowych - nie nadążali za życiem.
> Podobnie, jak prawo telekomunikacyjne w punkcie przyznającym
> częstotliwość nadawcy. Bo przy nadawaniu cyfrowym na jednej
> częstotliwości może być zdaje się 4 nadawców wizji i chyba ponad 10
> radiowych.
Przy klasyfikowaniu to zawsze się okazuje,
że Twój produkt nigdzie nie figuruje :-)
(najczęściej działalność nieklasyfikowana)
-
7. Data: 2023-01-13 06:59:44
Temat: Re: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 12 Jan 2023 10:12:49 +0100, T. wrote:
> W dniu 2023-01-11 o 19:34, cef pisze:
>> W dniu 2023-01-11 o 18:03, J.F pisze:
>> Dane statystyczne rynku paliw publikuje ministerstwo klimatu i środowiska-
>> Szukaj jako - Statystyka rynku paliwowego
>>
> Przy okazji OT - anegdota. Swego czasu, gdzieś tak w latach 1994-5
> robiłem raport o kserokopiarkach. W GUS były statystyki - w
> importowanych kilogramach tych urządzeń :-)
Co moze nawet nie takie glupie, bo im szybsze urządzenie tym wiecej
waży :-)
Ale procesory, pamieci - oni tez chcieli w kg.
Oni sie moze troche odzwyczaili, to z kolei w marketach pojawily sie
kasy automatyczne i musza znac wagę kazdego towaru - kubka, talerza,
butow, sluchawek ...
> Z kolei Izba Celna (czy jak to się tam nazywało) miała kłopoty z
> klasyfikacją skanerów i aparatów cyfrowych - nie nadążali za życiem.
Teraz stosują jakies unijne czy miedzynarodowe kody - to moze szybciej
nadążają.
Kiedys przewozilem pamieci do komputerow - sim/dimm, to tez byl
klopot. Za kazdym razem celnicy zmieniali kod.
Bo sa tych katalogach "uklady scalone/pamieci", są "czesci do
komputerow", sa "mikromoduły".
No i oczywiscie ile kg ja tego przewożę.
> Podobnie, jak prawo telekomunikacyjne w punkcie przyznającym
> częstotliwość nadawcy. Bo przy nadawaniu cyfrowym na jednej
> częstotliwości może być zdaje się 4 nadawców wizji i chyba ponad 10
> radiowych.
Tak, ale to zalatwili inaczej.
J.
-
8. Data: 2023-01-13 17:27:10
Temat: Re: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
Od: yabba <...@...pl>
W dniu 11.01.2023 o 18:03, J.F pisze:
>
> Wychodzi na to, ze faktycznie jest spory import paliw ... to kto to
> sprzedaje?
>
Prawie wszystkie stacje znanych i mniej znanych marek oraz stacje
noname. Za wyjątkiem Orlenu i Lotosu, bo oni mieli paliwa ze swoich
rafinerii.
--
Pozdrawiam,
yabba