  • 11. Data: 2015-09-17 14:56:02
    Temat: Re: Chłodzenie CPU
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2015 12:58:19 +0200, Maciek napisał(a):

    > To jest AMD Phenom II x2 555 BE, czyli ma moc 80W, ale ... ma 4 sprawne
    > rdzenie, więc właściwie jest x4.

    Cholera wie czy tak użyty procek będzie miał TDP 80 czy 160 W :) Ale
    sądzę że przy tym konfigu i tym procku możesz spróbować biernego
    chłodzenia.
    Ja kiedyś myślałem o użyciu Xeona 80 W zamisat C2D 60 W jaki mam i na
    pewno bym zostawił bierny radiator. Może jeszcze kiedyś użyję jak
    stanieją. Sądzę że radiator by się wyrobił. A mam coś takiego:
    http://allegro.pl/nowy-cooler-asus-silent-775-miedz-
    gwr36-fvat-i5051980228.html
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 12. Data: 2015-09-17 21:52:27
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > To jest AMD Phenom II x2 555 BE, czyli ma moc 80W, ale ... ma 4 sprawne
    > rdzenie, więc właściwie jest x4.

    Straszny grzejnik, po unlocku rdzeni ciągnie dwa razy więcej prądu,
    schłodzenie tego jest znacznie trudniejsze niż Inteli. Zapomnij że
    dostaniesz coś za 50 zł (tzn. dostaniesz, ale nie będzie to ciche).

    > Internet, aplikacje raczej niewymagające, żadnego ciągłego obciążania
    > rdzeni.

    Jak nie używasz aplikacji w sposób ciągły potrzebujących maksymalnej
    wydajności, to będzie trochę łatwiej. Możesz też zrobić lekki undervolting,
    zawsze to kilka stopni mniej (no chyba że te dwa unlocknięte rdzenie nie
    ruszą na niszym vcore, albo wogóle procesor jest nie tylko unlocknięty ale i
    overclockowany i już ma podwyższone vcore).

  • 13. Data: 2015-09-18 07:51:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2015 21:52:27 +0200, maX napisał(a):

    > Straszny grzejnik, po unlocku rdzeni ciągnie dwa razy więcej prądu,
    > schłodzenie tego jest znacznie trudniejsze niż Inteli.

    No jeśli tak to wycofuję sugestię z biernym chłodzeniem.

  • 14. Data: 2015-09-20 19:19:19
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 14:22, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    7-pro-rev-2-328067/

    > Używałem Freezera 7 na maszynie z Core 2 Duo E8400. Fakt faktem, że kręconym
    > do 3,9 GHz. I wtedy już było średnio sympatycznie - wiatrak po prostu
    > zaczynał wyć. :)

    Dlatego zaznaczyłem, że jest dobry do niekręconego;)
    To podpowiedz przy okazji łaskawie, bo chciałbym podnieść swojego e8500
    oczko wyżej
    czyli do e8600. O ile podnieść mnożnik (bez podnoszenia napięcia i
    ruszania pamięci) ot tak, żebym miał zamiast 3,19 powiedzmy 3.3 - max 3,5?

    LP

  • 15. Data: 2015-09-21 12:46:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 20 Sep 2015 19:19:19 +0200, Podmiot Liryczny napisał(a):

> [...]
    > czyli do e8600. O ile podnieść mnożnik (bez podnoszenia napięcia i
    > ruszania pamięci) ot tak, żebym miał zamiast 3,19 powiedzmy 3.3 - max 3,5?

    Mnożnika nie podniesiesz. LGA 775 kręciło się podnosząc FSB. :)

    [ Chase: How would you feel if I interfered in your personal life? ]
    [ House: I'd hate it - that's why I cleverly have no personal life. ]
    [ ("House M.D. 1x13 Cursed") ]

  • 16. Data: 2015-09-21 17:54:04
    Od: "maloko" <m...@p...int.com.pl>

    Core 2 Duo E8400 podniesiony na 3.9 praktycznie bez zmiany napięc,
    delikatnie tylko mostek i rdzenie.
    Chodzi to od kilku lat na Zalmanie (CNPS7000C-CU), kawał użebrowanej
    promieniście miedzi (750g).
    Wiatrak skręcony potencjometrem z zestawu na minimum, co daje jakieś 850
    obr./min. w odczytach.
    Chodzi bezgłośnie, temp. nie przekracza nawet latem 50 st.
    Co pol roku wypada do niegi zajrzeć bo totalnie zabija się kurzem.

  • 17. Data: 2015-09-21 19:02:05
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...com>

    W dniu 2015-09-21 o 12:46, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Sun, 20 Sep 2015 19:19:19 +0200, Podmiot Liryczny napisał(a):

    ot tak, żebym miał zamiast 3,19 powiedzmy 3.3 - max 3,5?

    > Mnożnika nie podniesiesz. LGA 775 kręciło się podnosząc FSB. :)

    Dzięki wielkie, o taką właśnie wskazówkę mi chodziło ;)

    LP

  • 18. Data: 2015-09-21 20:18:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.09.2015 o 12:58, Maciek pisze:
    > To jest AMD Phenom II x2 555 BE, czyli ma moc 80W, ale ... ma 4 sprawne
    > rdzenie, więc właściwie jest x4.

    do przedwczoraj miałem tego samego procka. tyle że ja nie gram w gry.
    miałem taki radiator z rurkami cieplnymi i wentylator z regulowaną
    prędkością w zależności od temperatury. Nie kręcił się. nie było
    potrzeby, nawet z odblokowanymi 4 rdzeniami. szarpało nim tylko bo bios
    sprawdzał czy nie wydarzyła się awaria. rozkręcał się dopiero dy
    otwierałem stronę tvn24, albo na youtube....

    ToMasz

    PS nie pamiętam jak się chłodzenie nazywało, ale rurki jak rurki,
    blaszki miedziane i wiatrak bokiem.

  • 19. Data: 2015-09-21 21:26:14
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 21 Sep 2015 20:18:12 +0200
    doszła do mnie wiadomość <mtphhg$vb1$1@dont-email.me>
    od ToMasz <t...@p...fm.com.pl> :

> [...]
    >
    >ToMasz
    >
    >PS nie pamiętam jak się chłodzenie nazywało, ale rurki jak rurki,

    Proponuję samoróbkę, coś takiego jak
    http://zlosnik.pl/files/690755-komp3.jpg
    Swego czasu miłośnicy podkręcania skupowali ze złomowni stare
    chłodnice od samochodów, pewnie dzięki temu osiągali niebotyczne
    taktowania.
    --
    "Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać.
    Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała."

  • 20. Data: 2015-09-22 10:38:49

    Akwarium można podgrzewać, lub terrarium ;-)
    Swoją drogą dlaczego nie użyć zamrażarki lub lodówki z zamrażalnikiem, nowej lub z
    demobilu?

    -----