-
X-Received: by 2002:a05:620a:2682:b0:67e:1a58:c947 with SMTP id
c2-20020a05620a268200b0067e1a58c947mr15694923qkp.650.1654529142839; Mon,
06 Jun 2022 08:25:42 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a05:620a:2682:b0:67e:1a58:c947 with SMTP id
c2-20020a05620a268200b0067e1a58c947mr15694923qkp.650.1654529142839; Mon,
06 Jun 2022 08:25:42 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!1.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet
.blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-med
ia.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.go
oglegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Mon, 6 Jun 2022 08:25:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <8lcmq7a94677.1my0ulndnbr0t$.dlg@40tude.net>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.164.217;
posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.164.217
References: <f...@g...com>
<qg1lzvo7oady$.3gsax7ww6b9i.dlg@40tude.net>
<629dcfef$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<629dde9f$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
<sol94qi0fcft$.9meye840si57$.dlg@40tude.net>
<4...@g...com>
<1j7uwumam34es$.18cscit72pzhk.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
<8lcmq7a94677.1my0ulndnbr0t$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <4...@g...com>
Subject: Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w
wysokości
From: a a <m...@g...com>
Injection-Date: Mon, 06 Jun 2022 15:25:43 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5874
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47508
[ ukryj nagłówki ]On Monday, 6 June 2022 at 17:10:39 UTC+2, J.F wrote:
> On Mon, 6 Jun 2022 07:08:13 -0700 (PDT), a a wrote:
> > On Monday, 6 June 2022 at 16:01:40 UTC+2, J.F wrote:
> >> On Mon, 6 Jun 2022 06:25:22 -0700 (PDT), a a wrote:
> >>> On Monday, 6 June 2022 at 14:49:36 UTC+2, J.F wrote:
>
> >>> Pracowałem w zespole Anderssona i budowałem autonomiczne motolotnie do
transportu i dostawy towarów dla klientow,
> >>> gdyż drony Amazona okazały się zbyt wadliwe i gdy się wyłaczyły silniki, dromn
spadał razem z przesyłka jak kamień na ziemię.
> >>>
> >>> Natomiast motolotnia wykazuje siłę nośną i nawet gdy silnik ulegnie awarii to
pilot nadal ląduje bezpiecznie na ziemi, lotem ślizgowym
> >> Helikoptery zas mogą lądować na autorotacji.
> >>
> > ale tylko helikoptery a nie drony
> > prędkośc obrotowa wirnika w helikopterze jest stosunkowa mała, ale za to
powierzchn ioa zakreślana, bardzo duża
> > i w ten sposób jest generowana siła nośna i na tej zasadzie działaja przemysłowe
turbiny wiatrowe ( średnica wirnika do 140 metrów)
> >
> > Prędkośc obrotowa wirników w dronie jest 10 razy wieksza i dlatego
> > rotacja nie zadziała, bo bez wymuszenia dużej prędkości obrotowej,
> > sam spadek swobodny nie wygeneruje hamującej sily nosnej, która
> > zapobiegnie rozbiciu się drona.
> Mozesz miec racje.
> W helikopterze to chyba jeszcze zmienia sie kat ustawienia łopat,
> a w dronie trzeba by odwracac obroty.
> > Tysiące dronów się rozbiło po awarii napędu, silników, zasilania
> No, nikt tego chyba nie przewidywal i nie oprogramowal.
> A stabilnosci w dodatku nie utrzyma.
>
> Ale ... google cos znajduje
> https://www.hackster.io/news/maintaining-flight-when
-a-quadcopter-motor-fails-71aa91995709
>
> trzy dobre wystarczą :-)
> > Z moimi autonomicznymi motolotniami startowałem też z sukcesem w konkursie
Airbusa
> > ale nadal trzeba zainwestowac kilka mln. $$$ czyli wyżebrać przez Kickstarter
> kilka mln to moze Amazon zainwestowac.
>
> Tylko motolotnie dosc szybkie, nie wiem czy to sie nada do tranportu
> paczek :-)
>
> J.
gdy wypada jeden silnik z 4 to 2 osie obrotu zapewniają lot i wylądowanie
ale u Anderssona drony sie rozbijały bardzo często, bo wadliwa była elektronika
sterowania
i jeden element ( opornik) zmieniał opornośc pod wpływem temperatury
i gdy dron się szybko wnosił, bo wadliwy element generował wadliwe dane do nawigacji
i dron albo odlatywał, albo się rozbijał.
Wtedy wmawiano modelarzom, że należy rozbić kilka dronów aby się nauczyć ich pilotażu
Ale gdy FAA wprowadziła obowiązkowa rejestracje dronów to Andersson szybko zamknął
fabryke aby nie ryzykowac kar i odszkodowań za szkody wywolane przez spadające drony
z numerem rejestracyjnym.,
Dron może lepiec na 3 silnikach bo nadal dziala moduł zyroskopowego sterowania i
koryguje płaszczyzne lotu w 2 osiach
Jednak autonomiczne motolotnie to jest inna bajka, bo oferują siłe nośną i zbudowałem
stacje dokowania i motolotnia zawisa, paczka jest podpinana i z góry startuje lotem
slizgowym a potem w góre i do celu\
i bylo to lepsze rozwiązanie od Amazona Prime
ale wymagało zainwestowania 100 mln $$$ w stacje ladowania przesyłek, ladowania
silników motolotni
Rozwiązałem opcję startu pionowego z wirnikami skierowanymi w góre i zmieniającymi
kąt płaszczyzny obrotu wirnikow w stosunku do pionu.
Czyli nie 1 silnik odpychający jak w załogowych motolotniach a 2
Ale jak mówię, wszystko wymaga dużej kasy
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.22 18:44 PeJot
- 06.06.22 19:09 J.F
- 06.06.22 20:03 WM
- 06.06.22 20:58 PeJot
- 06.06.22 21:32 PeJot
- 06.06.22 21:53 a a
- 06.06.22 22:02 Robert Tomasik
- 06.06.22 22:13 WM
- 06.06.22 22:21 Robert Tomasik
- 06.06.22 22:49 WM
- 07.06.22 01:17 Robert Tomasik
- 07.06.22 03:48 Marcin Debowski
- 07.06.22 12:54 J.F
- 07.06.22 13:49 WM
- 07.06.22 14:01 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=