eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokościRe: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
  • X-Received: by 2002:a05:620a:2682:b0:67e:1a58:c947 with SMTP id
    c2-20020a05620a268200b0067e1a58c947mr15694923qkp.650.1654529142839; Mon,
    06 Jun 2022 08:25:42 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:620a:2682:b0:67e:1a58:c947 with SMTP id
    c2-20020a05620a268200b0067e1a58c947mr15694923qkp.650.1654529142839; Mon,
    06 Jun 2022 08:25:42 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!1.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet
    .blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-med
    ia.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.go
    oglegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 6 Jun 2022 08:25:42 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <8lcmq7a94677.1my0ulndnbr0t$.dlg@40tude.net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.164.217;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.164.217
    References: <f...@g...com>
    <qg1lzvo7oady$.3gsax7ww6b9i.dlg@40tude.net>
    <629dcfef$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <629dde9f$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <sol94qi0fcft$.9meye840si57$.dlg@40tude.net>
    <4...@g...com>
    <1j7uwumam34es$.18cscit72pzhk.dlg@40tude.net>
    <1...@g...com>
    <8lcmq7a94677.1my0ulndnbr0t$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w
    wysokości
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 06 Jun 2022 15:25:43 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5874
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47508
    [ ukryj nagłówki ]

    On Monday, 6 June 2022 at 17:10:39 UTC+2, J.F wrote:
    > On Mon, 6 Jun 2022 07:08:13 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > On Monday, 6 June 2022 at 16:01:40 UTC+2, J.F wrote:
    > >> On Mon, 6 Jun 2022 06:25:22 -0700 (PDT), a a wrote:
    > >>> On Monday, 6 June 2022 at 14:49:36 UTC+2, J.F wrote:
    >
    > >>> Pracowałem w zespole Anderssona i budowałem autonomiczne motolotnie do
    transportu i dostawy towarów dla klientow,
    > >>> gdyż drony Amazona okazały się zbyt wadliwe i gdy się wyłaczyły silniki, dromn
    spadał razem z przesyłka jak kamień na ziemię.
    > >>>
    > >>> Natomiast motolotnia wykazuje siłę nośną i nawet gdy silnik ulegnie awarii to
    pilot nadal ląduje bezpiecznie na ziemi, lotem ślizgowym
    > >> Helikoptery zas mogą lądować na autorotacji.
    > >>
    > > ale tylko helikoptery a nie drony
    > > prędkośc obrotowa wirnika w helikopterze jest stosunkowa mała, ale za to
    powierzchn ioa zakreślana, bardzo duża
    > > i w ten sposób jest generowana siła nośna i na tej zasadzie działaja przemysłowe
    turbiny wiatrowe ( średnica wirnika do 140 metrów)
    > >
    > > Prędkośc obrotowa wirników w dronie jest 10 razy wieksza i dlatego
    > > rotacja nie zadziała, bo bez wymuszenia dużej prędkości obrotowej,
    > > sam spadek swobodny nie wygeneruje hamującej sily nosnej, która
    > > zapobiegnie rozbiciu się drona.
    > Mozesz miec racje.
    > W helikopterze to chyba jeszcze zmienia sie kat ustawienia łopat,
    > a w dronie trzeba by odwracac obroty.
    > > Tysiące dronów się rozbiło po awarii napędu, silników, zasilania
    > No, nikt tego chyba nie przewidywal i nie oprogramowal.
    > A stabilnosci w dodatku nie utrzyma.
    >
    > Ale ... google cos znajduje
    > https://www.hackster.io/news/maintaining-flight-when
    -a-quadcopter-motor-fails-71aa91995709
    >
    > trzy dobre wystarczą :-)
    > > Z moimi autonomicznymi motolotniami startowałem też z sukcesem w konkursie
    Airbusa
    > > ale nadal trzeba zainwestowac kilka mln. $$$ czyli wyżebrać przez Kickstarter
    > kilka mln to moze Amazon zainwestowac.
    >
    > Tylko motolotnie dosc szybkie, nie wiem czy to sie nada do tranportu
    > paczek :-)
    >
    > J.
    gdy wypada jeden silnik z 4 to 2 osie obrotu zapewniają lot i wylądowanie
    ale u Anderssona drony sie rozbijały bardzo często, bo wadliwa była elektronika
    sterowania
    i jeden element ( opornik) zmieniał opornośc pod wpływem temperatury
    i gdy dron się szybko wnosił, bo wadliwy element generował wadliwe dane do nawigacji
    i dron albo odlatywał, albo się rozbijał.


    Wtedy wmawiano modelarzom, że należy rozbić kilka dronów aby się nauczyć ich pilotażu

    Ale gdy FAA wprowadziła obowiązkowa rejestracje dronów to Andersson szybko zamknął
    fabryke aby nie ryzykowac kar i odszkodowań za szkody wywolane przez spadające drony
    z numerem rejestracyjnym.,

    Dron może lepiec na 3 silnikach bo nadal dziala moduł zyroskopowego sterowania i
    koryguje płaszczyzne lotu w 2 osiach

    Jednak autonomiczne motolotnie to jest inna bajka, bo oferują siłe nośną i zbudowałem
    stacje dokowania i motolotnia zawisa, paczka jest podpinana i z góry startuje lotem
    slizgowym a potem w góre i do celu\
    i bylo to lepsze rozwiązanie od Amazona Prime
    ale wymagało zainwestowania 100 mln $$$ w stacje ladowania przesyłek, ladowania
    silników motolotni

    Rozwiązałem opcję startu pionowego z wirnikami skierowanymi w góre i zmieniającymi
    kąt płaszczyzny obrotu wirnikow w stosunku do pionu.

    Czyli nie 1 silnik odpychający jak w załogowych motolotniach a 2

    Ale jak mówię, wszystko wymaga dużej kasy

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: