    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Chińczycy umieją podobno tylko kopiować
    Date: Fri, 07 Oct 2016 19:07:03 +0200

    W dniu 07.10.2016 o 00:32, s...@g...com pisze:
    > A co my umiemy?

    dużo. ale u nas jest taki filtr. już tłumaczę. jeśli masz małą
    manufakturę, to kasy nie zbijesz. jeśli masz dużą firmę, to prędzej czy
    później poszukasz klientów zagranicznych, okaże się że większość zysków
    masz z poza polski i.... odkrywasz że poza polską koszty działalności
    gospodarczej są niższe (mniejsza o monety, św. pokój też się liczy).
    Takim to sposobem zostają w kraju dochody generowane przez dziwne małe
    firmy, może rodzinne, może zatrudniające inwalidów, a potem.... to już
    zależy od przywiązania do ziemi. gdyby koszty byłyby niższe -
    robilibyśmy więcej. Ja dla siebie i najbliższych, produkuje (nie
    elektronikę) taniej niż chińczycy, ale sprzedać nie mogę. badań nie mam,
    zgodności, certyfikatów....

    ToMasz